În perioada ianuarie – august 2022, comisarii din cadrul Comisariatului Județean pentru Protecția Consumatorilor (CJPC) Neamț au desfășurat 1.684 de acțiuni de control privind conformitatea produselor sau a serviciilor alimentare, nealimentare sau financiare, arată o raportare prezentată de CJPC Neamț în cadrul ședinței Colegiului Prefectural desfășurată marți, 27 septembrie.
Ca urmare a constatării nerespectării prevederilor legale de către operatorii economici verificați, în 1.062 cazuri au fost întocmite procese verbale de constatare a contravenției, prin care au fost aplicate sancțiuni contravenționale în valoare de 3.003.900 de lei.
Din totalul proceselor verbale întocmite de comisarii CJPC Neamț, în anul 2022, au fost întocmite documente de control care au evidențiat lipsa conformității produselor sau serviciilor privind: produse alimentare – 430, servicii alimentare – 76, produse nealimentare – 239, servicii nealimentare – 300, produse si servicii financiare – 16. În vederea limitării prejudicierii consumatorilor, odată cu aplicarea de sancțiuni, au fost dispuse și măsuri complementare de oprire de la comercializare pentru produsele și serviciile cu deficiențe – oprire temporară până la remedierea deficiențelor sau oprire definitivă. Valoarea mărfurilor neconforme identificate de comisarii CJPC Neamț și oprite definitiv de la comercializare a fost de 174.522 de lei, din care 79.573 de lei reprezintă valoarea produselor extracomunitare.
Totodată, CJPC Neamț a primit și înregistrat, în perioada ianuarie – august, 1.106 sesizări și reclamații care, din punct de vedere al domeniului, se prezintă astfel: 52 de reclamații privind produse și servicii alimentare, reprezentând 4,70% din total; 1.027 de reclamații privind produse și servicii nealimentare – reprezentând 92,86% din total; 27 de reclamații privind produse și servicii financiare – reprezentând 2,44% din total.
„De menționat faptul că, dacă altădată consumatorii reclamau cu precădere nerespectarea prevederilor legale la produsele și serviciile alimentare, ceea ce dovedea că atenția și utilizarea consumatorilor era orientată către acest domeniu, în ultimii ani se constată faptul că interesul beneficiarilor a migrat către produse și servicii din domeniul nealimentar – utilități, telefonie, transport, poștă și comunicații, financiar”, a precizat Vlad Ciurea, comisar șef adjunct în cadrul CJPC Neamț.
Comentarii