Activități în Bulgaria pentru elevi și profesori ai Colegiului Tehnic „Petru Poni”, în cadrul proiectului „Program yourself in logic”

HomeSocial

Activități în Bulgaria pentru elevi și profesori ai Colegiului Tehnic „Petru Poni”, în cadrul proiectului „Program yourself in logic”

În perioada 6 – 10 iunie, elevi și profesori ai Colegiului Tehnic „Petru Poni” din Roman au participat, în localitatea Dobrich, din Bulgaria, la cea de-a doua reuniune transnațională schimburi de grupuri de elevi pe termen scurt -, din cadrul proiectului Erasmus+ „Program yourself in logic”, proiect finanțat de Comisia Europeană, prin Agenția Națională de Programe Comunitare și Dezvoltare Profesională, proiect ce se implementează la Colegiul Tehnic „Petru Poni” în perioada 1 septembrie 2020 – 31 august 2023.

La această reuniune, de la Colegiul Tehnic „Petru Poni” Roman au participat patru cadre didactice – profesorii Mihaela Stan, Loredana Cătălina Lăpușneanu, Monica Drimbe și Dorina Diaconu – și 14 elevi – Daiana Deliu, Alexandru Ștefan Foia, Cosmin Octavian Antal, Denisa Alexandra Neacă, Teodora Platon, Dumitrela Petrea, Daria Aiftincăi, Larisa Mihaela Blaj, Alexandra Gabriela Fotea, Iuliana Mihaela Dabija, Rareș Zlotea, Marian Dumitru Hălăngescu, Ginevra Michela Frona și Elena Bianca Tudose.

Cea de-a doua întâlnire de proiect a avut ca scop continuarea activităților practice în domeniul roboticii, începute în prima mobilitate din Polonia, precum și participarea elevilor la ateliere în domeniul TIC și geografie sau TIC și biologie, dar și perfecționarea competențelor lingvistice ale participanților și explorarea culturii bulgare.

Luni, în prima zi de mobilitate, cei 36 de elevi și profesori din Polonia și România au fost întâmpinați de Vesela Pancheva, directorul școlii, gazdele prezentându-le invitaților cântece tradiționale bulgărești specifice zonei. Tot luni a avut loc workshop-ul „About Bulgaria”, în cadrul căruia elevii din clasa a IX-a de la școala gazdă au prezentat materiale multimedia cu informații utile despre Bulgaria, Dobrich și zona Dobrogei Bulgare. Apoi, toți oaspeții au participat la o lecție de dansuri tradiționale bulgărești și au explorat sălile de clasă STEM din cadrul școlii și sălile de clasă inovative. Tot luni s-a desfășurat și o lecție de robotică – în cadrul căreia a fost prezentat un proiect individual pentru o imprimantă 3D de către un elev de clasa a XI-a de la școala gazdă. În cursul acestei zile, a mai avut loc o oră o lecție STEM în care participanții, împărțiți în grupuri internaționale, au rezolvat sarcini comune de lucru care au necesitat gândirea logică, lucrul în echipă și abilități de prezentare.

Ziua de marți a prilejuit o nouă lecție de robotică, iar la această oră de curs, sub îndrumarea profesorului Ilhan Ibram, elevii s-au întâlnit cu robotul LEGO Mindstorms EV3. A fost un atelier demonstrativ, unde li s-a arătat elevilor cum să construiască și să programeze acest robot, iar apoi elevii au aplicat în practică noțiunile dobândite. Tot în această zi s-a desfășurat și o oră de matematică, în cadrul căreia profesor N. Dzhumakova a susținut împreună cu elevii o lecție practică pe tema proiectului – „Aplicații practice – Linii importante în triunghi”.

În cadrul orelor de STEM – biologie, fizică, chimie, desfășurate în această a doua zi de mobilitate, elevii au putut cunoaște dispozitivul de măsurare Labdisk și, sub îndrumarea profesorilor G. George și D. Elenkova, împărțiți în grupe internaționale, au putut să rezolve problemele interactive propuse, precum măsurarea vitezei sunetului, a temperaturii și umidității dintr-o anumită zonă indicată din spațiul școlii, determinarea celui mai întunecat și a celui mai luminos punct din școală ori determinarea acidității pentru unele substanțe.

În cea de-a treia zi de mobilitate, elevii și profesorii au fost împărțiți în două grupe și au participat la două lecții susținute de profesorii și elevii de la școala gazdă. În cadrul lecției integrate de geografie și tehnologia informației, condusă de profesorii G. Andonova și M. Goranova, elevii au realizat hărți digitale cu unele repere din Bulgaria, Polonia și România. La STEM, ora de fizică, chimie și biologie, elevii au participat la diferite experimente – definirea și compararea pH-ului diverselor băuturi – ceai, cafea, suc de fructe, cola și apă minerală, apă purificată contaminată cu materiale naturale (cenușă de lemn) – și au făcut observații cu microscopul digital.

Ziua de joi a prilejuit o lecție STEM despre sistemul solar, la planetariu, iar vineri, în ultima zi de mobilitate, la lecția binară de geografie și tehnologie informațională, au fost finalizate hărțile digitale, în care au fost adăugate repere de la Dobrich și Varna, s-a realizat și un videoclip și au fost acordate certificatele de participare.

Pe parcursul întregii întâlniri, în cadrul orelor și a atelierelor de lucru, profesorii de la școala gazdă au folosit metode active centrate pe elev, antrenându-i pe elevii participanți în activitățile prezentate. Elevii și-au putut dezvolta și aprofunda abilitățile de matematică, fizică, chimie, biologie și, în special, de informatică, au putut să descopere latura practică a acestor discipline. Profesorii participanți au avut posibilitatea de a cunoaște noi metode de predare – învățare – evaluare. Toți participanții și-au îmbunătățit abilitățile de comunicare, interpersonale și capacitatea de a lucra în grup. Conștientizarea culturii și a tradițiilor țării gazdă a crescut prin participarea la evenimente culturale și vizitarea unor locuri interesante legate de istoria și cultura acestei țări”, a afirmat profesor Mihaela Stan, coordonatorul proiectului.

 

Acest proiect este cofinanțat de Uniunea Europeană prin programul Erasmus+. Sprijinul Comisiei Europene pentru producerea acestei publicații nu constituie o aprobare a conținutului, care reflectă doar punctele de vedere ale autorilor, iar Comisia nu poate fi considerată responsabilă pentru orice utilizare a informațiilor conținute în aceasta.

 

 

 

 

Comentarii

WORDPRESS: 0