Prima paginăActualitateNeamt

Zeci de destine frânte pe DN 15D

Dimensiune text

În ultimii cinci ani au avut loc 99 de accidente grave pe drumul Roman – Piatra Neamţ. Evenimentele rutiere au provocat zeci de morţi şi 200 de persoane rănite. Cel mai periculos sector este la ieşirea din Horia.

„Viteza neadaptată” rămâne, în opinia poliţiştilor, principala cauză a producerii accidentelor rutiere într-una din cele mai periculoase zone din judeţ- zona Feleşti, de pe DN 15D Roman – Piatra Neamţ. Informaţiile centralizate ale evenimentelor din ultimii cinci ani arată că un sfert din accidentele rutiere grave de pe drumul Roman – Piatra Neamţ s-au produs pe sectorul Horia – Dulceşti. „În ultimii cinci ani, pe tronsonul DN 15D Piatra Neamţ – Roman s-au înregistrat 99 de accidente grave, soldate cu 23 de persoane decedate, 116 persoane rănite grav şi 76 rănite uşor. Principalele cauze generatoare ale acestor accidente au fost: viteză neadaptată sau neregulamentară (44 de accidente), abateri ale pietonilor (15 accidente) şi neacordarea de prioritate (11 accidente). Pe sectorul Horia – Dulceşti au fost înregistrate, în perioada 2009 – 2013, 33 de accidente soldate cu şapte persoane decedate, 43 persoane grav rănite şi 23 de persoane rănite uşor. Principala zonă de risc rutier este reprezentată de localitatea Horia, între kilometrul 42 plus 700 de metri şi kilometrul 44 plus 600 de metri, unde s-au produs 12 accidente, soldate cu trei persoane decedate, 16 rănite grav şi 14 rănite uşor. Principala cauză a producerii acestor accidente rutiere este reprezentată de viteza neadaptată”, se arată într-un document al Inspectoratului de Poliţie Judeţean (IPJ) Neamţ.

accidentPoliţiştii susţin că, pentru reducerea numărului accidentelor rutiere, la nivelul Serviciului Rutier Neamţ au fost desfăşurate 12 campanii de responsabilizare şi educaţie rutieră, dintre care patru pentru diminuarea numărului accidentelor rutiere care au drept cauză viteza excesivă. În cadrul acestor campanii s-au împărţit materiale promoţionale şi pliante cu recomandări pentru conducătorii auto, dar s-au luat şi permise auto şi – la schimb – s-au dat amenzi. „În perioada 2009 – 2013, lucrătorii Serviciului Rutier Neamţ au acţionat permanent pentru combaterea excesului de viteză, ocazie cu care au fost aplicate 85.125 sancţiuni pentru nerespectarea regimului legal de viteză şi au fost reţinute 1.844 de permise de conducere pentru depăşirea cu mai mult de 50 km/h a vitezei maxime admise”, precizează reprezentanţii IPJ Neamţ.

Aceştia nu au răspuns, însă, la întrebarea legată de numărul de sesizări făcute către administratorul drumului cu privire la starea carosabilului – mai ales în zonele în care asfaltul este frezat -, dar au precizat că, „pentru îmbunătăţirea condiţiilor de trafic pe drumurile naţionale de pe raza judeţului Neamţ, au fost efectuate revizii anuale comune, de către poliţia rutieră şi Secţia Drumuri Naţionale, deficienţele fiind consemnate în procese-verbale comune de verificare. În vederea creşterii gradului de siguranţă pe drumurile publice, este necesară aplicarea de către administrator a unor soluţii constructive, raportate la configuraţia sectorului de drum, precum şi o prezenţă activă a echipajelor de poliţie rutieră în zonele cu risc accidentogen ridicat”.

Stratul de uzură de pe DN 15D – partea către municipiul Roman, nemodernizată – este format din cribluri. După ce pe sectoarele de drum în curbă au avut loc mai multe accidente, administratorul drumului – Compania Naţională de Drumuri şi Autostrăzi din România, prin Secţia de Drumuri Naţionale Piatra Neamţ – a luată decizia frezării parţiale a unui strat superficial al îmbrăcăminţii rutiere, „în vederea îmbunătăţirii aderenţei pneurilor”. Efectul nu a fost cel scontat, astfel că, până la finalizarea modernizării drumului Roman – Piatra Neamţ, conducătorilor auto nu le rămâne decât să meargă cu atenţie sporită.

COMENTARII

WORDPRESS: 0