Vom atrage investitorii pe calea ferată de mare viteză?!

Vom atrage investitorii pe calea ferată de mare viteză?!

 

 

Miercuri, 27 februarie, Guvernul a anunțat că a inclus pe lista proiectelor strategice de investiții ce urmează să fie pregătite și atribuite în parteneriat public privat încă un obiectiv, respectiv linia ferată de mare viteză  Ploieşti – Buzău – Focşani – Bacău – Paşcani – Iaşi – Suceava – Siret (Vicşani), potrivit unei hotărâri aprobate în ședința de miercuri.

Conform unui comunicat al Guvernului, linia de mare viteză va fi realizată pe un singur fir, paralel cu firele de cale ferată existente, în  lungime de aproximativ 505 kilometri (Ploieşti – Siret, circa 430 de kilometri şi Paşcani  – Iaşi, circa 75 de kilometri).

„Realizarea acestei investiții va contribui la reducerea timpului de legătură între principalele oraşe și poli de dezvoltare de pe traseu și, totodată, creează posibilitatea realizării unor conexiuni cu Republica Moldova şi cu Ucraina. De asemenea, realizarea liniei ferate de mare viteză va conduce la atragerea unui număr însemnat de călători către transportul feroviar, la creșterea numărului de turişti  și va contribui la atragerea investitorilor. Prin completarea de astăzi, lista proiectelor strategice de investiții ce urmează să fie pregătite și atribuite în parteneriat public-privat de către Comisia Națională de Strategie și Prognoză include 22 de obiective”, precizează comunicatul Guvernului.

„Am fost și sunt un susținător al acestui mare proiect! Se întăresc legăturile între regiuni, se vor dezvolta economia, comerțul și turismul. E o veste excelentă! Voi face tot ce îmi stă în putere ca Romanul să fie inclus pe lista stațiilor, pentru ca beneficiul nemțenilor să fie direct”, a afirmat președintele Consiliului Județean Neamț, Ionel Arsene.

 

 


COMENTARII

WORDPRESS: 7
  • nu cred ! in 30 de ani nu s-a
    reusit macar mentinerea in stare de functionare normala a caii existente.

  • Ionut Vasilescu 3 săptămâni

    promisiuni electorale

  • Pe ruta mentionata in articol sunt cateva zeci de treceri la nivel cu linia ferata unde nu exista bariere. Pe ruta mentionata de dumneavoastra , peste sinele de tren, trec oile vara, purtate de-un cioban imbibat de alcool . Acest proiect nu se va implementa nici peste 30 de ani. Cunosc foarte bine situatia CFR si va pot face o destainuire : Eu opresc de tot si ma asigur temeinic chiar si atunci cand barierele sunt ridicate ! Asa va sfatuiesc si pe toti ceilalti .

  • Horga Mihai 3 săptămâni

    Dar pe linia Roman-Buhăiești de ce nu?…Lăsând gluma… un fir suplimentat nu e nici necesar,nici realizabil neavând loc de amplasare… Trebuie doar consolidate liniile actuale… care cu greu sunt acum menținute în funcție.

    • Domnule Mihai nu ati inteles.Nu se mai construieste inca un fir paralel ! MODERNIZAREA VA FI EXECUTATA DOAR PENTRU UN SINGUR FIR DIN CELE DOUA CARE EXISTA IN PREZENT. Deci doar una din linii va fi modernizata.Cealalta va fi lasata exact ca acum….cu suruburi lipsa cu o traversa crapata…etc…Va fi o buleala tipic romaneasca prin care se vor sifona bani multi…multi de tot…

  • E o idee buna ,se foloseste acostamentul in mare parte cel actual care este proprietatea statului ,astfel se realizeaza cu costuri mult reduse.

  • Reabilitati calea ferata existenta, care in cativa ani, fara reabilitare, va deveni nefunctionala, si lasati vrajelile de doi bani!