Violența şi toleranța, subiecte discutate de elevii de la „Petru Poni”

Dimensiune text

Informaţiile prezentate şi filmuleţele motivaţionale au constituit pentru elevi teme de reflecţie.

Colegiul Tehnic „Petru Poni” Roman a desfăşurat, la sfârşitul săptămânii trecute, activitatea cu tema „Violenţă sau toleranţă?”, organizată de Consiliul Şcolar al Elevilor, sub îndrumarea consilierului şcolar, psiholog Iulia Tălmaciu, şi a profesoarei Elena Oprea.

Proaspătul preşedinte al Consiliului Şcolar al Elevilor, Luiza Bulai, elevă în clasa a X-a A, le-a prezentat colegilor un material informativ despre formele pe care le îmbracă violenţa în mediul şcolar, cauzele şi consecinţele acesteia, precum şi un profil psihologic al elevului violent.

violenta 02Pentru că spiritul de echipă este unul dintre atuurile noilor lideri ai elevilor de la Colegiului Tehnic „Petru Poni”, eleva Larisa Maximiliana Ungureanu (clasa a X-a B), în calitate de vicepreşedinte, le-a vorbit colegilor ei despre toleranţă, evidenţiind faptul că aceasta înseamnă respect, acceptarea şi aprecierea diversităţii, ca formă de exprimare a umanităţii noastre. Pentru a fi tolerant, este nevoie de cunoştinţe, integritate, capacitate de comunicare, încredere în sine şi conştiinţă de sine.

„Pentru a surprinde complexitatea temei propuse spre dezbatere şi pentru ca activitatea să aibă un impact mai mare, prezentările au fost susţinute cu filmuleţe motivaţionale şi educative, după care activitatea a fost orientată spre o formă de violenţă destul de des întâlnită în viaţa de zi cu zi: bullying-ul. Acesta se traduce prin termenul de «hărţuire» şi este o formă de abuz emoţional sau fizic, exprimat prin reacţii verbale – tachinări, ironizări, izolare, bârfă, ameninţări – sau fizice – a bloca pe cineva, a înghesui, a împinge, a lovi. Consider că activitatea este una benefică, având în vedere faptul că tema propusă spre dezbatere este una de actualitate. În această perioadă, la nivel naţional se desfăşoară două campanii ce au ca scop reducerea violenţei în mediul şcolar. Este vorba despre campania iniţiată de UNICEF şi Ministerul Educaţiei şi Cercetării Știinţifice sub sloganul «Eşti erou în curtea şcolii când opreşti violenţa verbală!». O alta este cea propusă de Federaţia Internaţională a Comunităţilor Educative din România, sub genericul «19 zile de activism pentru prevenirea violenţei împotriva copiilor şi a tinerilor» şi la care vom răspunde pozitiv. Activitatea desfăşurată de Consiliul Şcolar al Elevilor a punctat toate aspectele pe care le îmbracă violenţa în mediul şcolar şi cred că, prin îndemnul la toleranţă, le-a oferit multor elevi o temă de reflecţie. Informaţiile prezentate şi filmuleţele motivaţionale au sensibilizat publicul şi, dacă măcar 10% dintre cei prezenţi în sală se vor gândi la aceste aspecte şi vor încerca să schimbe ceva în comportamentul colegilor, în mod sigur cu toţii – elevi, profesori, părinţi – vom avea de câştigat. Felicit noua conducere a Consiliului Școlar al Elevilor pentru spiritul de iniţiativă şi pentru modul în care a gândit şi abordat această temă”, a afirmat consilierul educativ al şcolii, profesor Cătălina Corhăneanu.



Articol mai vechi

COMENTARII

WORDPRESS: 0