Viață sănătoasă cu produsele Plafar

După 16 ani consecutivi de pierdere, anul 2011 a fost primul în care Plafar SA a încheiat exercițiul financiar pe profit. Societatea Plafar SA a ieșit din insolvență, după aplicarea unui plan de reorganizare care a condus la dispariția a șapte din cele opt sucursale, inclusiv a celei din Roman. Magazinul din Roman al Plafar (foto stînga) nu și-a pierdut niciodată clienții.

 

La Roman, prețul plătit pentru salvarea brandului Plafar a fost închiderea, în anul 2009, a uneia dintre ultimele opt sucursale ale societății.

Cu datorii de 5,1 milioane de lei, firma Plafar SA a intrat în insolvență în anul 2009, la cererea acționarului majoritar – Ministerul Economiei. Unul dintre adevăratele branduri ale României a fost salvat printr-un plan de reorganizare ce a reprezentat o premieră la nivel național, acest plan fiind singurul care a condus la plata integrală a tuturor creanțelor societății, dar și la asumarea unor investiții de peste cinci milioane de lei în reabilitarea spațiilor de producție, modernizarea proceselor și a capacităților de producție, rebranding-ul portofoliului de produse și listarea în toate rețelele naționale de distribuție.

Societatea Plafar a fost înființată în anul 1948, sub denumirea „Întreprinderea de Producere și Comercializare a Plantelor Naturiste”. În decursul anilor ’70, aceasta a fost transformată în regie autonomă, sub jurisdicția Ministerului Industriei, iar după Revoluție Plafar a devenit societate națională pe acțiuni, cu 51% capital de stat, aflată în subordinea Ministerului Economiei. Din cele 16 sucursale ale Plafar din țară, după Revoluție au mai rămas doar opt, dintre care două în regiunea Moldovei – la Botoșani și la Roman, pe strada Tirului. Sucursala din Roman a fost închisă, la fel ca și alte șapte din țară, în anul 2009, cînd societatea Plafar a intrat în insolvență.

În acel moment, sucursala Plafar din Roman avea 16 salariați și producea ceaiuri vrac sau ambalate în pliculețe, utilizînd o tehnologie învechită. În 2009, la desființarea sucursalei, salariații au primit salarii compensatorii – cîte trei salarii medii pe economie. Terenul și clădirile sucursalei din Roman a Plafar au fost vîndute, iar singura sucursală din țară care nu s-a închis și care funcționează și acum a fost cea din Cluj. Sucursala Plafar din Cluj a fost retehnologizată, producînd acum atît ceaiuri, cît și siropuri naturiste, după ce aici a fost transferată și fabrica de siropuri Plafar din Brașov. Plafar a fost o societate de frunte și în perioada dinainte de ’89, și după Revoluție. Brandul Plafar era renumit, și în țară și în lume, pentru produsele naturiste. Acest brand s-a păstrat pînă acum, chiar dacă alții au încercat să îl cumpere și chiar dacă pe piață au apărut și alți producători de ceaiuri naturiste – unii dintre ei fiind societăți desprinse chiar din Plafar. Mă bucur că societatea Plafar a devenit una profitabilă și a fost salvată de la faliment. Sucursala de la Roman nu putea să reziste în acele condiții, mai ales în contextul actual al progresului tehnologic„, a spus ultimul director al sucursalei Plafar din Roman, Mircea  Beloiu (foto dreapta).

Din respect pentru tradiția Plafar, fostul director al sucursalei de la Roman a achiziționat magazinul din Roman al societății. „Acum, comercializarea produselor Plafar se face prin magazine situate în toate orașele importante, mai ales în regiunile Moldovei și Olteniei. Am achiziționat magazinul Plafar din Roman pentru că este unul cu tradiție, care nu trebuie să își piardă clienții„, a mai spus Mircea Beloiu.

Afacerile Plafar SA România au crescut de la 6,1 milioane lei în 2010 la 7,3 milioane lei anul trecut. Mai mult, după 16 ani consecutivi de pierdere, anul 2011 a fost primul în care Plafar SA încheie exercițiul financiar pe profit.


COMENTARII

WORDPRESS: 0