Urgenţe false la spital

Nu toate cazurile care se prezintă la Compartimentul de Primiri Urgenţe al Spitalului Municipal Roman reprezintă o urgenţă. De multe ori, oamenii acuză diverse dureri, mai ales cei neasiguraţi, doar pentru a li se face analize.

Banii care sunt cheltuiţi de către Spitalul Municipal de Urgenţă Roman pentru a trata acei pacienţi care se prezintă la Compartimentul de Primiri Urgenţe (CPU), dar nu au o asigurare medicală, nu se recuperează. Aşadar, medicii trebuie să fie foarte atenţi în clasificarea cazurilor în funcţie de gravitatea lor, pentru a se evita unele cheltuieli inutile, doar din dorinţa unor persoane de a fi consultate de un medic. „La CPU vin neasiguraţii, pentru că nu pot fi refuzaţi şi fac investigaţii, analize, gratuite. Sunt şi situaţii în care se scrie pe fişă că nu este urgenţă, iar medicul îşi asumă ceea ce scrie acolo. Chiar şi eu am procedat în acest fel. Am avut chiar luni dimineaţa o persoană care fusese văzută şi de un medic chirurg, care susţinea că are o greaţă, o ameţeală. Şi când am întrebat pacientul, în bărbat în jur de 30 de ani, de când se simte aşa, a spus că de aproximativ doi ani de zile. Am scris atunci pe foaie că nu este urgenţă, şi că pacientul va reveni cu bilet de trimitere de la medicul de familie, pentru investigaţii. Şi atunci, pe bază de programare, fie i se va întocmi o foaie de internare de zi, fie de internare continuă, în funcţie de diagnosticul care i se va pune”, a declarat medicul Cătălina Pălăncianu, directorul general al Spitalul Roman.

Pentru a face ordine la CPU, conducerea spitalului a organizat un sector de pretriaj: un asistent evaluează fiecare pacient şi stabileşte cât de urgent trebuie văzut de un medic. „Urgenţa trebuie să aibă autoritate, indiferent cu ce vine pacientul. Poate veni pe picioarele lui un pacient care face un infarct miocardic, accident vascular, cu hemoragie digestivă sau puseu mare de tensiune. Acela trebuie văzut în secunda 0 de medic. Dar, dacă vine cu salvarea o persoană cu spasmofilie, nu este corect să intre înainte de pacientul cu infarct. Ca să evităm aceste situaţii, era nevoie de acest pretriaj. Nu toată lumea trebuie să ţipe sau să sângereze ca să fie considerată o urgenţă”, a spus managerul spitalului.


COMENTARII

WORDPRESS: 0