Trecerea la nivel cu calea ferată, „pe masa” ministrului Transporturilor

Trecerea la nivel cu calea ferată, „pe masa” ministrului Transporturilor

Dimensiune text

 

 

Autoritățile locale mai fac o încercare de a convinge CFR de necesitatea reparării trecerii la nivel cu calea ferată de pe DN 2 – E 85, de la ieșirea din Roman spre Iași. După ce discuțiile purtate pe plan local și regional nu au dat niciun rezultat, primarul Lucian Micu s-a adresat direct Ministerului Transporturilor. Edilul spune că nici Primăria, dar nici Poliția nu au nicio pârghie legală de a determina CFR să repare trecerea, astfel încât o soluție ar putea veni de la ministrul Transporturilor, Lucian Șova.

„Luni dimineață, am fost prezent la București, la Ministerul Transporturilor, pentru a face o nouă încercare de a convinge CFR să rezolve situația trecerii la nivel cu calea ferată de la ieșirea din oraș înspre Iași. Am discutat cu unul dintre consilierii ministrului Lucian Șova și sper ca factorii decidenți să intervină cât mai repede în a rezolva această problemă. Peste trecerea la cale ferată nu trec doar romașcanii, nu este o problemă doar a Romanului, ci pentru întreaga Moldovă. Starea de degradare este continuă și are un ritm alert, riscul de accidente fiind unul major. O nouă soluție oferită de noi este ca cele trei linii de cale ferată să fie unite într-una singură, iar înainte și după intersecția cu E 85 să fie montat un sistem de macazuri. Una dintre firmele ce utilizează două dintre liniile de transport marfă dispune de elementele necesare montării unui sistem modern care să elimine riscul producerii de accidente, dar CFR ar trebui să monteze sistemul de macazuri. Sper ca această problemă să fie corect înțeleasă și rapid soluționată. Nu putem tolera la nesfârșit nepăsarea și cred că nimeni nu vrea să aibă pe conștiință viața vreunei persoane ce poate suferi un accident din cauza acestei treceri de cale ferată”, a declarat primarul Lucian Micu.

În acest moment, pe cele trei linii de cale ferată operează patru firme, toate dispuse să investească în reabilitarea trecerii, însă reprezentanții CFR susțin că nu au fondurile necesare susținerii lucrărilor.

 

 



COMENTARII

WORDPRESS: 1
  • Domnul Ulise 2 ani

    Da…dar trebuie sa „iasa” ceva si „pe sub masa” ! Asa pe fata nu se face nimic…spaguta , o atentie…macar o „mentosana” de 100000 de epuroi. Oricum ar fi , repararea trecerii la nivel va costa cat un pasaj subteran plus unul suprateran iar pe timpul cat se vor executa reparatiile emisiile de noxe generate de traficul ingreunat vor cantari exact greutatea unui pasaj suprateran. Si…si…surpriza…peste maxim 3 ani…iar se va deteriora…ca na….soferii sunt de vina….merg prea repede peste linia ferata domnule….bagati naibii limitari de viteza de maxim 5 km pe ora peste linia de cale ferata. Pai chiar si-asa….si trenul tot cu 5 km la ora ca si-asa mere cam repede . Iar dupa limitare , cand sa-si ia si soferu nitzel avant bagati un radar mobil si doua fixe plus un radar pistol. Traiasca Romania dodoloata !
    PS: o statie de taxare la trecere de nivel nu bagati ….pai…sa va recuperati banii pe investitie…zic si eu asa…va dau o idee…