HomeSocialEducatie

Teme pe facebook şi teste de acasă, pentru generaţia „click”

Profesorii se folosesc de tehnologia modernă pentru a ţine elevii „conectaţi” cu şcoala.

Câţi dintre părinţii de astăzi şi-au imaginat că tema de acasă poate veni pe facebook şi că ar putea fi făcută direct pe telefonul mobil, un accesoriu aproape de nedespărţit pentru mulţi dintre elevi? Sau că elevii ar putea da teste la matematică de acasă, din camera lor, primind şi nota imediat ce au dat ultimul click? Tehnologia se schimbă mai repede decât metodele de predare şi nu toţi profesorii reuşesc să se adapteze la schimbări. Mulţi dintre elevii de astăzi s-au născut având calculatorul în casă şi folosesc tehnologie pe care şcoala, ca instituţie, nu şi-o poate permite. Sunt, însă, câţiva dascăli care vin cu noi metode de predare la clasă, utilizând softurile educaţionale sau reţele de socializare, încercând să se folosească de tehnologie pentru a-i ţine pe elevi „conectaţi” cu şcoala şi mizând, eventual şi pe faptul că, atunci când mai lipsesc de la şcoală, contul de facebook şi-l verifică de câteva ori pe zi.

„Primul lucru pe care câteva dintre clasele de boboci l-au făcut, odată ce au intrat la liceu, a fost să-şi creeze pe facebook un grup al clasei, la care au invitat, apoi, profesorii să se conecteze. Am apreciat acest lucru, consider că sunt organizaţi. Ei sunt interesaţi de metodele moderne de comunicare şi este normal să le folosim şi noi, profesorii. Postez pe grup teme şi informaţii pentru clasa respectivă”, a spus un profesor de la Colegiul Naţional „Roman-Vodă”.

Formarea profesorilor nu ţine pasul cu tehnologia

Adriana Petrovici, profesor de matematică la Liceul Tehnologic „Vasile Sav”, este unul dintre profesorii care folosesc tehnologia modernă la orele de clasă, prin intermediul platformei Moodle. „Folosesc platforma Moodle pentru evaluarea estimativă şi sumativă, dar şi pentru predarea unor noţiuni mai simple din lecţiile noi. Am experimentat cu succes proiectul în anii trecuţi, folosindu-l frecvent la o clasă care a încheiat liceul anul trecut, şi am început să formez, în acest sens, două clase a IX-a la care predau acum. Elevii sunt încântaţi de testele pe calculator, pe care le pot da acasă. Pentru lecţiile mai uşoare, postez pe platforma la care au acces elevii noţiunile noi, lecţia fiind intercalată şi cu exerciţii, unele rezolvate de mine ca model, unele propuse lor spre rezolvare. Este o metodă care îţi permite să economiseşti timp, pentru că elevii îşi însuşesc noţiunile noi de acasă, de pe calculator, ceea ce îmi permite să folosesc ora următoare pentru activităţi de consolidare a informaţiilor”, a spus profesoara Adriana Petrovici, unul dintre primii utilizatori ai platformei Moodle, care a reuşit să mai „corupă” câţiva dintre colegii de cancelarie, cum sunt profesoara Ilenuţa Buhai, tot de matematică, sau profesoara Paula Leancă, de chimie.

„Ca profesor, ai obligaţia să faci totul pentru a-i motiva pe elevi să înveţe. Nu trebuie să blamăm tehnologia şi interesul – justificat, de altfel – al elevilor pentru aceste noutăţi, trebuie să exploatăm această oportunitate. Sunt noutăţi care trebuie încercate şi, dacă îţi formezi elevii de la început, poţi lucra foarte bine. Dar necesită efort şi pregătire suplimentară din partea profesorului. Mulţi dintre profesori nu sunt motivaţi să facă asta sau nu sunt deschişi la schimbare. Din păcate, profesorii tineri care sunt în pas cu tehnologia sunt formaţi în facultate tot după vechile metode”, a spus profesoara Adriana Petrovici.

Comentarii

WORDPRESS: 0