Start în evaluările naţionale la clasele mici

Miercuri, 28 mai, încep probele la clasa a IV-a n notele nu se trec în catalog.

Miercuri, 28 mai, debutează seria evaluărilor naţionale pentru elevii de la clasele a II-a, a IV-a şi a VI-a. În judeţul Neamţ, aceste probe sunt susţinute de aproximativ 4.800 de elevi pe fiecare dintre nivelele de studiu angrenate în evaluare. Fiecare elev va da proba în clasa lui. Testarea va începe la ora 10, dar profesorii angrenaţi în organizare vor fi „pe baricade” începând cu ora 5, pentru a pregăti subiectele şi foile de lucru ale elevilor. „Din punct de vedere organizatoric suntem pregătiţi, am avut simulări tehnice în toate şcolile şi instruiri cu toţi cei implicaţi. Nu ar trebui să existe niciun fel de disfuncţionalitate”, a spus inspectorul general adjunct Elena Laiu, care coordonează activitatea în judeţul Neamţ.

Primii care intră în examinare sunt elevii de clasa a IV-a, care vor susţine, miercuri, proba la limba română. Joi, 29 mai, ei vor susţine proba la matematică. Următoarele evaluări, la clasele a II-a, vor avea loc între 2-4 iunie şi la clasa a VI-a, între 5-6 iunie. Potrivit ministrului Educaţiei Naţionale, Remus Pricopie, evaluările urmăresc să identifice evoluţia de ansamblu a elevilor din clasele a II-a, a IV-a şi a VI-a, pentru a putea oferi date substanţiale care vor permite o analiză a sistemului de învăţământ preuniversitar, pe segmentele menţionate. Durata alocată rezolvării testelor va fi de 25 de minute pentru fiecare test administrat la clasa a II-a şi 60 de minute pentru fiecare test administrat la clasa a IV-a şi la clasa a VI-a. Elevilor nu li se vor acorda note sau calificative, iar rezultatele obţinute nu se înregistrează în catalogul clasei. Totodată, rezultatele individuale nu se afişează şi nu se comunică public. Acestea vor fi valorificate la nivelul unităţii de învăţământ, prin elaborarea planurilor individualizate de învăţare, acolo unde aceasta se impune, precum şi pentru informarea părinţilor/reprezentanţilor legali ai elevului asupra stadiului formării şi dezvoltării competenţelor evaluate.


COMENTARII

WORDPRESS: 0