HomeSocialEducatie

Specializările care nu atrag elevi, scoase din ofertă

Specializarea materiale de construcţii de la Colegiul Tehnic „Petru Poni” a fost scoasă din oferta de şcolarizare, pentru că nu atrăgea elevii, fiind înlocuită cu clase de comerţ. La „Danubiana” se doreşte revenirea la o specializare pe filieră teoretică, matematică – informatică. Cele mai multe licee au propus planuri de şcolarizare mai mari decât anul trecut.

Conducerile celor mai multe dintre liceele romaşcane speră ca, în viitorul an şcolar, să poată atrage mai mulţi boboci decât în toamna lui 2013. Proiectele planurilor de şcolarizare propuse pentru viitorul an şcolar prevăd, la multe dintre licee, mai multe clase a IX-a decât în acest an şcolar, în condiţiile în care populaţia şcolară este aproape constantă. Cei care vizează extinderea planului mizează în primul rând pe introducerea unor specializări noi.

La Colegiul Tehnic „Danubiana”, proiectul prevede realizarea a zece clase a IX-a, în condiţiile în care, din cele nouă clase propuse anul trecut, s-au realizat, după mari emoţii, doar opt. Printre cele zece clase, una este pe filieră teoretică, conducerea dorind să înfiinţeze şi o clasă de matematică – informatică. Celelalte clase sunt împărţite pe următoarele specializări: industrie textilă – o clasă, mecanică – o clasă, protecţia mediului – o clasă, economic – o clasă, alimentaţie publică – o clasă, turism – o clasă şi industrie alimentară – trei clase. „Consider că tradiţia şi potenţialul Colegiului Tehnic «Danubiana», împreună cu o bună campanie de informare, pot atrage elevi, astfel încât să realizăm cele zece clase propuse. Clasa de matematică – informatică nu este o noutate pentru liceul nostru, această specializare a mai fost în şcoală cu câţiva ani în urmă şi cred că va atrage şi acum elevi buni, aşa cum ne dorim”, a spus profesorul Ilie Boloca, directorul Colegiului Tehnic „Danubiana”.

Și la Colegiul Tehnic „Petru Poni” sunt în proiect mai multe clase decât în acest an şcolar. Din oferta colegiului dispare, în viitorul an, o specializare de tradiţie la „Petru Poni”, materiale de construcţii, pentru care nu exista interes din partea elevilor. Repartizate pe specializări, cele zece clase sunt: de protecţia mediului – două clase, economic – două clase, comerţ – o clasă, mecanică – o clasă, electromecanică – o clasă, electric – o clasă, construcţii şi instalaţii publice – o clasă, electronică şi automatizări – o clasă. „Am introdus clasele de comerţ, pentru care există interes din partea elevilor. Avem cadre didactice pregătite şi sperăm să atragem elevii cu oferta noastră de învăţământ”, a spus profesoara Mioara Stoia, directorul Colegiului Tehnic „Petru Poni”.

Proiectul planului de şcolarizare al Colegiului Tehnic „Miron Costin” cuprinde nu mai puţin de 11 clase: două – turism şi alimentaţie publică, două – economic, patru – mecanică, două – construcţii, instalaţii şi lucrări publice şi una – electromecanică. „Mizăm pe clasele de mecanică şi de servicii, pentru care a existat mereu concurenţă la şcoala noastră”, a spus profesoara Lorica Havrici, directorul Colegiului Tehnic „Miron Costin”.

Liceul Tehnologic „Vasile Sav” nu a făcut modificări la planul de şcolarizare aflat în vigoare şi în acest an. Sunt propuse şapte clase: matematică informatică – o clasă, electric – două clase, electronică şi automatizări – trei clase şi mecanică – o clasă.

La acelaşi plan de şcolarizare a rămas şi Colegiul Naţional „Roman-Vodă”: trei clase matematică – informatică, două clase ştiinţele naturii, două clase ştiinţe sociale şi două clase filologie.

Liceele visează „planuri trăsnite”

Proiectele planurilor de şcolarizare au fost înaintate Inspectoratului Școlar Judeţean Neamţ. „Toate propunerile vor fi analizate în cadrul Consiliului de Administraţie al Inspectoratului Școlar Judeţean Neamţ, ţinându-se cont de potenţialul real al elevilor de clasa a VIII-a din zonă şi de opţiunile exprimate de aceştia în chestionarele aplicate în toate şcolile. Se va merge pe o structură care să respecte proporţia de 40% învăţământ teoretic şi 60% învăţământ tehnologic şi încercăm să evităm acordarea de clase pe filieră teoretică la liceele tehnologice. Se va ţine cont, de asemenea, de modul în care fiecare liceu şi-a realizat planul de şcolarizare pentru anul şcolar trecut. Este greu de crezut că un liceu care nu şi-a atins obiectivele propuse anul trecut va reuşi să completeze, în anul şcolar viitor, un plan de şcolarizare mai mare”, a spus inspectorul şcolar general Viorel Stan.

Forma finală a planului de şcolarizare va fi cunoscută în luna februarie, după ce proiectele vor fi aprobate şi de Ministerul Educaţiei.

Comentarii

WORDPRESS: 1