Șoferii au prins spaima radarului

Șoferii au prins spaima radarului

 

Sâmbătă, 6 aprilie, polițiștii din cadrul Biroului Rutier Roman au acționat, în jurul orei 10, pe DN 2 – E 85, în zona localității Horia – în cadrul campaniei pentru combaterea evenimentelor rutiere produse pe fondul vitezei excesive desfășurate săptămâna trecută în întreaga Europă. În decurs de câteva minute, un șofer din Polonia a fost sancționat după ce a fost depistat circulând cu 88 km/h în localitate, în timp ce un șofer din Bacău a rămas fără permis după ce a fost depistat de radar circulând cu viteza de 128 km/h pe raza localității Secuienii Noi.

„Am acționat și în această dimineață pentru combaterea excesului de viteză pe principalele artere rutiere de pe raza noastră de competență. Activitatea de combatere a excesului de viteză este una constantă și uzuală la Poliția Municipiului Roman, însă, în această săptămână, s-a înscris în cadrul unui program european de combatere a vitezei. Putem afirma că avem rezultatele scontate, în sensul că viteza a devenit o cauză generatoare de accidente tot mai rar întâlnită pe raza noastră de competență”, a afirmat comisar șef de poliție Valentin Băetanu, șeful Biroului Rutier din cadrul Poliției municipiului Roman.

În perioada 1 – 7 aprilie, polițiștii din întreaga țară au acționat pentru combaterea evenimentelor rutiere produse pe fondul vitezei excesive și, implicit, pentru asigurarea respectării limitelor de viteză maximă, legal admise, în cadrul unei acțiuni desfășurate simultan în întreaga Europă de Organizația Polițiilor Rutiere din Europa (TISPOL), la care România este parte. Numai în cursul zilei de miercuri, 3 aprilie, în județul Neamț, în cadrul acţiunii au fost reţinute 17 permise de conducere şi au fost aplicate 173 de sancţiuni contravenţionale, din cauza vitezei excesive.

Conform unui raport al IPJ Neamț, în judeţ s-au produs anul trecut 754 de accidente de circulaţie (cu un accident mai puțin decât în anul anterior), soldate cu 60 de persoane decedate (cu nouă mai multe – rezultate în urma accidentului colectiv produs în noaptea de 4 spre 5 aprilie 2018, pe raza comunei Alexandru cel Bun), 274 rănite grav (cu 15 victime mai multe decât în anul 2017) şi 697 rănite uşor. Principalele cauze generatoare de accident în Neamț în 2018 au fost abaterile săvârșite de către pietoni, viteza neadaptată la condițiile de drum sau neregulamentară.

Raportul IGPR „Buletinul siguranței rutiere pe 2017”, publicat la finalul anului trecut, arată că principalele cauze ale accidentelor rutiere grave produse pe drumurile publice din România, în perioada 2013 – 2017, au fost: indisciplina pietonilor (21,3%) și viteza neregulamentară sau neadaptată la condițiile de drum (19,2%), acestea fiind responsabile pentru producerea a 40,5% din accidentele grave.

 

 


COMENTARII

WORDPRESS: 2
  • Adrian 2 luni

    De ce nu spuneți nimic de o infrastructură proastă (lipsa autostrăzilor) ca o cauză majoră a accidentelor…

  • ulise 2 luni

    Viteza de circulatie necesara privatilor din Romania pentru a putea achita toate taxele catre bugetul statului ar trebui sa fie de 290 km pe ora in exteriorul localitatilor si 110 in localitati. Cam asta este realitatea cruda !
    In anumite localitati sunt de acord sa circulam cu 50 km pe ora. In alte localitati am putea circula cu 70 de km pe ora.
    In Secuieni , se poate circula cu 70 km pe ora fara absolut nici o problema de siguranta ! Legea este absurda si anacronica ! Politistii jubileaza si aplauda justificandu-si activitatea ! O activitate total anacronica cu …. in fine…politistii oricum nu stiu ce inseamna ” anacronic „..
    Va somam , in orice conditii , sa asigurati infrastructura necesara asa incat sa putem circula in exteriorul localitatilor cu 90 km pe ora pe orice segment de drum .
    Politia rutiera trebuie sa verifice daca drumurile din interiorul localitatilor sunt in parametri si se poate circula cu 50 km pe ora.
    Politia rutiera trebuie sa verifice daca drumurile din exteriorul localitatilor sunt in parametrii si se poate circula cu 90 km pe ora.
    In cazul in care exista sectoare de drum necorespunzatoare ( E 85 – castelulu de apa – Hanul Ancutei ) , Politia rutiera ar trebui sa amendeza administratorii drumurilor.
    Bariera de la siloz Marsat : Politia rutiera si administratorul drumului trebuia sa instaleze un indicator de limitare a vitezei de 2 km pe ora.
    Nu a facut acest lucru ! Raspunde cineva ? Nu ! Agentii de la rutiera amendeaza doar conducatorii auto !
    In opinia mea , agentii de la politia rutiera aplica legea discretionar si trebuie sanctionati disciplinar si pecuniar .
    Ce este mai periculos ? Sa tranzitezi localitatea Secuieni cu 75 de km la ora sau sa travaersezi bariera de la siloz Marsat cu 30 de km la ora?