Sindicatele merg cu jalba la ministrul Educației

Sindicaliștii cer modificarea Legii Educației, un procent din PIB apropiat de 6% și revenirea la drepturi și facilități anulate în ultimii ani.

 

 

Sindicatele din învățământ și-au pus pe hârtie toate problemele a căror rezolvare trenează de ani de zile și au adresat scrisoarea ministrului Educației, Remus Pricopie.
Scrisoarea reprezintă o actualizare a solicitărilor noastre din ultimul timp. Considerăm momentul oportun, cu atât mai mult cu cât domnul ministru este la începutul mandatului și ne aflăm la începutul anului, când se discută bugetul pentru anul 2013. Am vrut ca domnul ministru să cunoască nevoile care sunt în sistem și de care ar trebui să țină cont la întocmirea bugetului pentru 2013„, a spus Gabriel Ploscă (foto), președinte al Sindicatului Liber al Lucrătorilor din Învățământ, vicepreședinte al Federației Sindicatelor Libere din România.

Printre problemele pe care sindicaliștii le readuc în atenția ministrului Educației se numără modificarea Legii Educației. Modificările propuse vizează revenirea clasei pregătitoare în învățământul preșcolar și înființarea școlilor profesionale. Se solicită, de asemenea, modificarea componenței consiliului de administrație, astfel încât ponderea personalului didactic și personalului de conducere din unitate să constituie o majoritate simplă, întrucât, în actuala componență, există riscul de a nu se întruni cvorumul necesar întrunirii ședințelor consiliului de administrație. Sindicatele doresc, prin lege, consacrarea dreptului cadrelor didactice la decontarea navetei și diminuarea cu două ore a normei didactice perntru cadrele didactice cu vechime mai mare de 25 de ani, fără diminuarea salariului, și revenirea la drepturi și facilități care s-au pierdut odată cu aplicarea noii Legi a învățământului.

Un punct separat îl constituie acordarea gradației de merit pentru personalul didactic auxiliar. În ceea ce privește bugetul alocat Educației, sindicaliștii cer alocarea unui procent din PIB cât mai apropiat de 6%, această finanțare fiind considerată baza unei reforme reale în învățământ. Sindicaliștii solicită și organizarea, într-un timp cât mai scurt, a concursurilor pentru ocuparea funcțiilor de conducere din sistem. În ceea ce privește salarizarea personalului din învățământ, sindicaliștii susțin necesitatea salarizării după Legea 221 din 2008 și o salarizare diferențiată a cadrelor didactice, care să aibă drept principal criteriu progresul școlar al elevilor.


COMENTARII

WORDPRESS: 0