Articol publicat în data de: mar, 02 Aug 2016



Se vrea să se taie birocraţia şi la Primăria Roman

 

Primaria RomanInspiraţi din dorinţa Guvernului Cioloş de a elimina birocraţia din cadrul ministerelor, şi reprezentanţii Primăriei Roman vor să vadă pe unde poate umbla pentru a facilita cetăţenilor accesul la servicii. Astfel, romaşcanii pot veni cu propuneri pentru a mai tăia din documentele solicitate pentru avize şi pot veni cu alte soluţii eficiente, dar toate acestea trebuie să ţină cont de legislaţia naţională, una încâlcită şi făcută din birouri.

Campania „Spune-ne ce să simplificăm!” este o iniţiativă de debirocratizare a administraţiei publice locale ce îşi propune preluarea, în mod constant, a sugestiilor venite de la cetăţeni. În acest sens, la nivelul administraţiei locale s-a creat „Comisia locală de tăiat hârtii”, care are ca principal obiectiv implicarea în mod direct a cetăţenilor pentru a obţine o interacţiune mai eficientă dintre administraţia publică locală şi cetăţeni.

În acest sens, pe site-ul Primăriei Roman – www.primariaroman.ro – a fost creată o secţiune cu scopul de a colecta şi centraliza propunerile transmise de cetăţeni. „Ne dorim informarea corectă şi completă a cetăţenilor cu privire la accesarea serviciilor publice furnizate de municipiul Roman, dar şi reducerea traseului parcurs de cetăţean/reprezentanţii mediului de afaceri pentru rezolvarea unei solicitări sau reducerea numărului de documente solicitate pentru rezolvarea unei probleme. Cetăţenii trebuie să ne trimită mesaje pe adresa de email simplificare@primariaroman.ro în care să ne descrie ce proceduri putem elimina, reduce sau simplifica cu privire la accesarea unui serviciu public”, a declarat primarul Laurenţiu Leoreanu.

Toate propuneri venite din experienţa romaşcanilor vor fi analizate, în sensul că ele nu trebuie să contravină cu legislaţia naţională. Însă, autorităţile sunt optimiste că se pot găsi soluţii oferite de cei care nu lucrează în sistem şi care pot veni cu idei ce se pot pune în aplicare şi care să fie benefice şi administraţiei, dar mai ales contribuabililor.

În acelaşi timp, este de precizat faptul că la nivelul Primăriei Roman deja funcţionează, de mai bine de opt ani, Biroul Unic – unde sunt preluate toate solicitările şi redirecţionate către departamentele competente, iar site-ul instituţiei este complet, găsindu-se aici toate formularele necesare pentru orice solicitare, doar că este un pic greoi de utilizat, mai ales pentru cei care nu sunt familiarizaţi cu mediul online.

Pe site-ul Primăriei Roman există, de altfel, şi un chestionar prin care cetăţenii îşi pot exprima părerea referitor la serviciile administraţiei şi pot veni şi cu propuneri sau reclamaţii, dar statisticile prezentate de conducerea instituţiei au arătat că totul pare în roz. În schimb, pe Facebook, pe comentariile articolelor Ziarului de Roman sau pe alte site-uri există şi nemulţumiri. Varianta ca aceste nemulţumiri să fie exprimate direct conducerii Primăriei este optimă, pentru ca glasul poporului să fie exprimat direct celor care trebuie să ia şi măsuri.

 

 

Lasă un comentariu

XHTML: Html tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>