HomeEducatie

Școlile „se bat” în oferte școlare

„Ziua porților deschise” a atras puțini vizitatori în școlile din Roman. Fiecare școală încearcă să atragă elevii cu oferte școlare cât mai variate. În prima zi s-au înscris în Neamț 320 de elevi.

 

 

Toate școlile din Roman și-au deschis, miercuri, porțile pentru viitorii boboci de la clasa pregătitoare și pentru părinții acestora. Părinții nu s-au înghesuit să profite de această oportunitate. Vizitatorii din școli aproape că au putut fi numărați pe degete, indiferent dacă școala s-a numit „Alexandru Ioan Cuza” sau „Calistrat Hogaș”. „Noi am mers pe ideea de a convoca, în această zi, o ședință cu părinții viitorilor elevi de la pregătitoare, la care am invitat părinții copiilor aflați, în acest moment, la grupa mare la grădinițele patronate de școală și de unde ne recrutăm cea mai mare parte a viitorilor elevi. Cu acest prilej, am făcut precizări legate de metodologia de înscriere din acest an, le-am prezentat oferta noastră școlară și spațiile de care dispunem”, a spus profesoara Mihaela Rusu, director al Școlii „Mihai Eminescu”.

Cu prilejul zilei „Porților deschise”, fiecare școală a scos „la înaintare” și oferta educațională. Deși programul la clasa pregătitoare și pentru toți anii de școală care urmează este, în mare, același, fiind stabilit de Ministerul Educației, fiecare școală încearcă să particularizeze programul, în funcție de posibilități, dar și de tradiție, astfel încât să atragă cât mai mulți elevi.

 

Bază materială, proiecte europene și cursuri de calculator

 

Școala „Alexandru Ioan Cuza” mizează, de exemplu, pe trei direcții cu care speră să atragă elevi suficienți pentru cele trei clase pe care le-a propus prin planul de școlarizare. „Un prim argument îl constituie baza materială a școlii, care a fost recent renovată și care oferă condiții de școală europeană. Un al doilea argument îl reprezintă calitatea corpului didactic, probată de atâția ani prin rezultatele foarte bune obținute de elevii noștri la concursuri și examenele naționale și, de asemenea, programul after-school. Avem cea mai bogată experiență în acest domeniu, peste zece ani și, în același timp, suntem singura școală din oraș care continuă programul after-school și la gimnaziu”, a spus profesorul Claudiu Maxim, directorul Școlii „Alexandru Ioan Cuza”.

La Colegiul Național „Roman-Vodă”, oferta cuprinde program after-school și cursuri opționale variate. „Mizăm, în primul rând, pe programul after-school, care reprezintă un foarte mare ajutor pentru părinți. În cadrul programului after-school nu sunt cuprinse doar masa de prânz și efectuarea lecțiilor. Programul de activități extrașcolare este variat și cuprinde învățarea unui instrument muzical, dansuri, limbi străine sau practicarea unui sport. Elevii noștri au posibilitatea de a fi implicați în numeroasele parteneriate derulate de școala noastră, atât la nivel național, cât și la nivel european. Un alt argument pe care mizăm îl reprezintă calitatea cadrelor didactice, atât la nivelul învățământului primar, cât și la gimnaziu, și implicarea elevilor în diverse concursuri și competiții”, a spus profesoara Mihaela Tanovici, director al Colegiului Național „Roman-Vodă”.

Școala „Vasile Alecsandri” a pregătit noutăți pentru viitorii elevi. „Pentru viitorul an școlar, ne-am propus înființarea a patru clase pregătitoare, din care trei vor funcționa în clădirea în care funcționează Grădinița cu program prelungit nr. 5, iar una în localul Grădiniței cu program normal de pe strada Dobrogeanu Gherea. Una sau două clase, în funcție de câte solicitări vor fi din partea părinților, vor fi cu program prelungit. Oferta noastră cuprinde, de asemenea, consiliere psihopedagogică, atât pentru copii, cât și pentru părinți. În programul de activități opționale avem cursuri de înot, de limbi străine și de dansuri”, a spus profesoara Maria Campău, directorul Școlii Vasile Alecsandri. Activitățile la care participă elevii de la Școala „Vasile Alecsandri” și realizările lor au făcut obiectul unei expoziții ce a putut fi vizitată cu prilejul „Zilei porților deschise”.

La Școala „Calistrat Hogaș”, elevii sunt atrași prin oferta de organizare a cursurilor de informatică. „Oferim elevilor, ca activitate opțională, un curs de informatică, ce va fi desfășurat în laboratorul de informatică al școlii și care va fi susținut de învățătoarea clasei. Suntem deschiși la orice solicitare sau inițiativă care vine din partea părinților. În condițile în care avem cerere pentru cel puțin o grupă de zece elevi, putem face after-school sau putem face cursuri opționale. Punem la dispoziția elevilor de la clasa pregătitoare întreaga bază materială a școlii”, a spus profesoara Luminița Boloca, directorul Școlii „Calistrat Hogaș”. La Școala „Mihai Eminescu”, elevii sunt atrași cu oferte în domeniul artistic și program after-school. „Ne-am propus înființarea a trei clase, care vor învăța în localul grădiniței, două dintre acestea fiind în regim after-school. Avem un colectiv de învățători foarte bine pregătiți, cu bogată experiență, care participă în fiecare an cu elevii la competiții școlare. De asemenea, elevii noștri s-au remarcat an de an la concursurile artistice, avem o trupă de teatru în școală, dar și cercuri de muzică ușoară și populară”, a spus profesoara Mihaela Rusu, director al Școlii „Mihai Eminescu”. În prima zi a perioadei de înscriere pentru clasa pregătitoare, în județul Neamț s-au înscris 320 de copii. „Este o cifră mulțumitoare. Faptul că nu este o cifră foarte mare ne arată că nu s-a stat la coadă pentru înscriere și că sistemul a funcționat foarte bine”, a spus inspectorul școlar pentru învățământul primar Florin Dimon. În județul Neamț sunt așteptați în clasa pregătitoare 4.400 de copii. Prima perioadă de înscriere se încheie pe 22 aprilie.

[sam_ad id=”127″ codes=”true”]

Comentarii

WORDPRESS: 2
  • Monica 11 ani ago

    Oferta educationala a scolilor este intr-adevar mare insa dragi parinti ,vin cu un sfat, daca sunteti in situatia de a va prezenta cu copiii la evaluare este obligatoriu sa cititi metodologia si articolele cuprinse in ea pentru a nu va trezi in situatia de a explica comisiei de evaluare a copilului de ce si in ce articol este specificat faptul ca el,copulul,are dreptul sa se inscrie in clasa 0.Spre surprinderea mea,directivele primite de aceste comisii nu cuprind toti copiii si toate grupele de varsta,cel putin mie mi s-a intamplat cu fetita nascuta in 2008 si cu alti copii in aceeasi situatie.Momentul este de-a dreptul jenant sa trebuiasca sa dai tu ca parinte nota explicativa de ce si unde se specifica dreptul copilului tau de a se inscrie la clasa 0 chiar daca nu are inca 6 ani. De aici reiese clar ca Metodologia cu toate articolele ei nu a fost insusita de toate cadrele, comisiile si restul presonalului didactic angrenat in acest proces.

  • Monica 11 ani ago

    Revin cu o completare la comentariul anterior si precizez ca am doar cuvinte de lauda la adresa comisiei de evaluare psihosomatica din cadrul scolii nr.1.In ciuda incidentului de informare privind normele metodologiei,evaluarea a decurs ireprosabil,copiii au povestit ca ”doamnele”au fost dragute si chiar ar vrea sa mai revina in acea scoala si acesta este in totalitate meritul doamnelor psiholog.Deci evaluarea in sine nu este nicidecum stresanta pentru copil insa informarea cu privire la grupele de varsta ale copiilor care pot nfi inscrisi la clasa 0 si necesita evaluarea lasa de dorit !