Școala „Mihai Eminescu” pilotează metode americane de învăţare

Timp de trei ani, profesorii şcolii vor aplica metode de predare experimentate deja cu succes în şcolile americane, în cadrul proiectului internaţional BaCuLit.

Școala romaşcană „Mihai Eminescu” este singura şcoală din judeţ care pilotează un proiect menit să-i facă pe elevi să lectureze conştient un text, să poată face corelaţii cu ceea ce ştiau deja, să-şi formuleze un punct de vedere şi să-l exprime corect. Concluziile desprinse după aplicarea programului vor constitui baza documentaţiei pe care organizaţiile care implementează proiectul o vor înainta Ministerului Educaţiei, pentru a generaliza literaţia în învăţământul românesc. Proiectul de la Roman, derulat de Asociaţia Filocalia, cu sprijinul Ministerului Educaţiei, este parte a unui proiect internaţional, parteneri fiind Belgia, Finlanda, Norvegia, Suedia, Rusia, Germania, Ungaria şi România.

„Proiectul îşi propune introducerea unor noi metode şi concepte de predare, centrate pe elev, obiectivul final fiind obţinerea unor rezultate foarte bune la clasă, la toate disciplinele. Pentru reuşita proiectului urmează să conlucreze toţi profesorii din şcoală, care vor urma cursuri de formare pentru folosirea acestor metode. Cele mai multe dintre aceste metode au fost experimentate deja cu succes în şcolile americane”, a spus profesorul Alexandru Lezeu, care va îndeplini rolul de formator pentru colegii din şcoală.

El a dobândit această calitate după parcurgerea unui stagiu de pregătire desfăşurat în luna iulie, în Germania, la Ebernburg, organizat de Universitatea din Koln, în parteneriat cu Universitatea din Washington.

Proiectul BaCuLit, coordonat la nivel naţional de fostul inspector general de la Iaşi Liliana Romaniuc, se va desfăşura pe o perioadă de trei ani, începând cu acest an şcolar. „Consider acest proiect deosebit de important, pentru că abordează problema de competenţe de literaţie a elevilor, ca principală cauză a rezultatelor slabe obţinute de elevi la testările naţionale şi internaţionale. Literaţia înseamnă înţelegerea unui text, înţelegerea mesajului, realizarea conexiunilor, formularea unui punct de vedere şi exprimarea lui clară. Cu alte cuvinte, acest proiect îi învaţă pe copii cum să înveţe. Este un proiect care implică atât copiii şi profesorii, cât şi părinţii. Rezultatele aplicării acestui proiect vor putea constitui nucleul care va duce la schimbări importante în învăţământul românesc”, a spus profesoara Mihaela Rusu, director al Școlii „Mihai Eminescu”.


COMENTARII

WORDPRESS: 0