Prima paginăEducatie

Școala „Mihai Eminescu”, o școală a valorii

Dimensiune text

Prioritatea actului educațional la Școala „Mihai Eminescu” o constituie educarea elevilor în spiritul competiției. Școala organizează cursuri atât în program normal, cât și în regim „after school”.

 

 

Școala „Mihai Eminescu” îi așteaptă pe viitorii boboci cu condiții deosebite. Clase primitoare, cu mobilier pe măsura prichindeilor, program variat, învățători care au dat deja „poba calității” și promisiunea unor competiții în care elevii să-și poată demonstra valoarea. „Bobocii” vor face cursuri în localul grădiniței pe care cei mai mulți dintre ei au frecventat-o, astfel încât trecerea la „meseria” de elev să fie cât mai ușoară.

scoala mihai eminescu 10042„Ne-am propus, pentru viitorul an școlar, înființarea a trei clase pregătitoare: două dintre acestea vor funcționa în Grădinița cu program prelungit nr. 1, iar una la Grădinița cu program normal nr. 6. Părinții au posibilitatea de a alege atât clase cu program prelungit, cât și clase cu program normal. Programul la clasele cu program prelungit va fi stabilit de comun acord cu părinții. Avem condițiile necesare chiar și pentru program de somn la prânz. Oferta activităților extrașcolare este foarte bogată: cursuri de limba engleză, de dans, de teatru, de calculatoare, la care se pot adăuga și orice alte activități solicitate de părinți. Vrem să-i asigurăm pe părinții care aleg școala noastră că aleg o școală care pune accent pe calitate și pe promovarea spiritului competițional. Dorim să le asigurăm copiilor condițiile de a-și dezvolta abilitățile, indiferent dacă este vorba despre matematică sau muzică, și să le dăm ocazia, prin promovarea în competiții, să-și demonstreze aceste calități”, a spus profesoara Mihaela Rusu, directorul Școlii „Mihai Eminescu”.

 

Învățători cu experiență și drag de meserie

 

scoala mihai eminescu 10044Cele trei clase pregătitoare de la Școala „Mihai Eminescu” vor fi preluate de învățători care și-au probat deja calitățile prin rezultatele obținute cu generațiile anterioare: Lelia Erimia, Vasile Ioniță și Iuliana Branchi. „Acum, când mă pregătesc să preiau o nouă generație, cea a bobocilor ciclului primar – elevi din clasa pregătitoare, nu pot să spun decât că mă întorc în timp, la începuturile carierei, când elevii care veneau la școală aveau vârsta celor de acum: șase ani. Nu există temeri și nici emoții, atât timp cât știu că voi face ceea ce am făcut dintotdeauna – un act educațional corect, cu pasiune, cu respect pentru meserie și pentru micul om”, spune învățătoarea Lelia Erimia. Absolventă a Liceului Pedagogic cu 34 de ani în urmă, Lelia Erimia a predat 32 de ani în Școala „Mihai Eminescu”, ani în care s-a format și a format generații de elevi. „Din punctul meu de vedere, învățământul primar este temelia formării profesionale a fiecărui individ, de aceea învățătorul știe că pe umerii săi stă o mare responsabilitate, iar munca sa nu trebuie să aibă rabat. Ceea ce trebuie să se știe este că dascălul studiază continuu (personal, în 2012 am încheiat cursurile universitare de masterat), se străduiește să fie model de pregătire, de atitudine responsabilă, de consecvență. Învățătorul trebuie să fie capabil să formeze caractere, să pună în valoare tot ce are mai bun un copil, ajutându-l să se descopere pe sine, să-și dezvolte încrederea și stima de sine. Nu de puține ori, foștii elevi datorează devenirea ulterioară orientării în carieră făcute de primul mentor. Momente de satisfacție profesională trăim zi de zi, prin rezultatele imediate ale elevilor sau pe care aceștia le obțin ulterior (olimpiade, examene de admitere). Mai nou, elevii au un portofoliu educațional completat cu diplome care atestă participarea și rezultatele obținute la diferite proiecte educaționale, la concursuri școlare. Pentru elevii mei, cele mai recente rezultate sunt cele obținute la Olimpiada de educație civică, faza județeană: un premiu al doilea și patru mențiuni. În spatele tuturor rezultatelor, mai mici sau mai mari, stau ore întregi de pregătire și efort depus de fiecare elev, dar și de mine, în egală măsură. Pentru orice izbândă, elevului trebuie să-i oferi sprijinul de care are nevoie, ca, apoi, să-i poți cere reușita: trebuie să-i oferi și să-i ceri, deopotrivă”, spune învățătoarea Lelia Erimia.

scoala mihai eminescu 10043  scoala mihai eminescu 10045

[sam_ad id=”127″ codes=”true”]



COMENTARII

WORDPRESS: 1
  • razvan.rachieriu 7 ani

    Scoala M. Eminescu si-a pierdut de mult timp valorile pentru care era cunoscuta odata.Au ramas foarte putini profesori care mai pun valoare pe actul educational.Vedeti rezultatele din ultimii ani la olimpiade si o sa va convingeti.Cu profesori ca Lazarescu la engleza sau Lazar la matematica esecul copiilor in viata este garantat.laudati-va cu rezultate obtinute la concursuri sa vedem atunci in afara de desen cultura civica unde se mai iau diplome la aceasta scoala?