„Să nu mai conducem cu o viteză mai mare decât poate îngerul nostru să alerge”

„Să nu mai conducem cu o viteză mai mare decât poate îngerul nostru să alerge”

 

 

Prima ediție a campaniei Zero Accidente by ZF, concept marca Anima Intelligentia, s-a încheiat sâmbătă, 6 iulie, în Piața „Roman Vodă”, cu un eveniment de conștientizare a condusului defensiv dedicat tuturor participanților la trafic. 2.000 de romașcani au spus un DA ferm siguranței, atenției, vieții, participând la demonstrațiile de condus defensiv susținute de campionul național la raliuri Bogdan Marișca și echipajul Napoca Rally Academy, la cursurile de prim ajutor oferite de echipajul SMURD, dar și la celelalte activități menite să îi facă pe participanții la trafic să conștientizeze riscurile din trafic, dar mai ales să înțeleagă importanța respectului, arată un comunicat al organizatorilor.

Simulator pentru centura de siguranță

Participanții la eveniment au avut ocazia să testeze și să înțeleagă cum anume se resimte corpul uman la un impact cu un obiect rigid: un cap de pod, un camion, un copac, la o viteză de 12 km/oră, purtând centura de siguranță. Chiar și la o viteză mică, șocul este unul puternic, putând genera accidentări grave, în lipsa centurii de siguranță.

Ochelari care simulează stare de ebrietate sau de consum de substanțe nepermise

O altă „probă” inedită a constat în parcurgerea a două trasee, purtând ochelari care redau stadii diferite ale alcoolemiei, experiment care i-a impresionat chiar și pe cei mai reticenți dintre participanții la eveniment.

Demonstrații de conducere defensivă

Punctul culminant al evenimentului a constat în demonstrațiile de condus defensiv efectuate de cei din public, la indicațiile pilotului Norbert Maior, din cadrul Napoca Rally Academy.

Campionul Bogdan Marișca, pilot de raliuri și instructor de conducere defensivă, a vorbit deschis despre începutul carierei sale, despre experiențele din trafic, dar și despre principiile condusului defensiv, susținând un adevărat „curs” în aer liber pentru toți cei aflați în piață.

„Mașina acoperă nevoia de deplasare din punctul A în punctul B. Am un coleg de curse, puțin mai în vârstă, care a făcut drumul de la Ocna Mureș la Brașov în doi ani și jumătate, pentru că undeva pe traseu a avut un accident, în urma căruia a stat în comă o perioadă de timp. A ajuns într-un final acasă, la părinți. Esența condusului defensiv este să ajungi la destinație, dar nu după doi ani și jumătate, ci în siguranță. Noi, în România, din păcate, rescriem regulile de circulație. De exemplu, pe E85 regulile circulă pe o parte a drumului, iar tot traficul e pe partea cealaltă, fapt pentru care noi toți suntem expuși la aceste riscuri. Ar trebui să fim mai responsabili, mai conștienți că riscul acesta se poate la un moment dat materializa și, din păcate, putem ajunge să fim chiar noi, una dintre victimele care clasează România pe primul loc în Europa la ceea ce înseamnă accidente grave. Mașina trebuie să rămână la stadiul de a acoperi utilitatea și nevoia de deplasare a omului și nimic mai mult. Și să nu mai conducem cu o viteză mai mare decât poate îngerul nostru să alerge”, a explicat Bogdan Marișca în timpul evenimentului Zero Accidente by ZF.

Romașcanii au participat, cu mic cu mare la eveniment, cei mici fiind fascinați în special de mașinile de raliuri expuse, de explicațiile piloților în ceea ce le privește, dar și vizavi de regulile de siguranță. Nu au lipsit nici mascotele din desene animate, o adevărată încântare pentru cei mai mici participanți la „traficul” din piață.

„Scopul acestui eveniment a fost acela de a atrage atenția tuturor participanților la trafic vizavi de riscurile la care se supun. Prima ediție a campaniei a avut trei componente: o caravană prin liceele din județul Neamț, o campanie online de conștientizare pe care am denumit-o #FiiSiTuErou, încurajând respectul pentru regulile de circulație și evenimentul care poartă numele campaniei, Zero Accidente by ZF, care a strâns în Piața «Roman Vodă» 2.000 de participanți, interesați de principiile condusului defensiv. Sperăm ca fiecare dintre cei care au fost aici să devină ambasadori ai campaniei noastre și să facem împreună, zi de zi, pași importanți spre idealul de la care am pornit pe acest drum și anume #ZeroAccidente”, a declarat Cătălina Popescu, Manager Comunicare în cadrul Anima Intelligentia, ONG-ul care s-a ocupat de implementarea proiectului.

Zero Accidente by ZF este un proiect al comunității pentru comunitate. Acesta a adunat în jurul său nu mai puțin de 50 de voluntari, dornici să ducă mesajul mai departe. Voluntarii au fost atât adulți, cât și adolescenți, colaborarea dintre aceștia fiind una care confirmă ideea că o comunitate este un grup de oameni care cresc și se dezvoltă împreună.

Zero accidente. Zero emisii

Campania Zero Accidente este organizată de ZF, lider global în producția de tehnologii pentru siguranță active și pasive, care și-a propus să tragă un semnal de alarmă vizavi de acest aspect, mai ales în rândul tinerilor și să le arate acestora cât de important este să rămâi concentrat în timp ce conduci.

„Cu ajutorul tehnologiilor sale, compania ZF contribuie la îndeplinirea misiunii Zero accidente. Zero emisii – o lume a mobilității fără accidente și fără emisii poluante. Compania noastră și-a luat un angajament și față de societate: se implică în proiecte ce susțin sănătatea, educația, sportul, mediul înconjurător, dar cu toate acestea, suntem întotdeauna preocupați să găsim soluții pentru siguranța ocupanților automobilelor. Deviza noastră în care credem cu ardoare este: Vezi, gândește, acționează! Proiectul Zero Accidente by ZF are două componente: una educațională, prin care ne dorim o sensibilizare a comunității referitor la condusul defensiv și a doua componentă recreativă, unde ne dorim multă distracție și voie bună”, a declarat Bogdan Petruța, directorul companiei ZF.

Investiție de 7 milioane de euro, la Roman

„ZF este o companie mare, suntem în jur de 100.000 de colegi la nivel global. ZF este prezentă și în România cu două locații, una în Timișoara, unde avem în jur de 3.000 de colegi, iar a doua locație este aici, în Roman, unde suntem în jur de 2.000 de colegi. Producem saci de airbag pentru echiparea modulelor care intră în componența automobilelor. La Roman avem în derulare un nou proces de extindere, construim o nouă hală, de 6.000 de metri pătrați. Implementăm o nouă linie de tăiere cu laser, ambele proiecte reprezentând o investiție de 7 milioane de euro. Dorim să ne extindem și echipa și vom spune bun venit unui număr considerabil de colegi”, a mai afirmat Bogdan Petruța, directorul companiei ZF.

Seara s-a încheiat cu un concert extraordinar susținut de trupa FreeStay.

ZF Friedrichshafen AG

ZF este un concern tehnologic activ la nivel internațional, care livrează sisteme pentru mobilitatea autoturismelor, vehiculelor utilitare și tehnologiei industriale. Cu un portofoliu tehnologic complex, ZF oferă soluții complete pentru producători auto consacrați, precum și pentru furnizori de mobilitate și companii nou apărute în domeniul transporturilor ș imobilității. Centrul de greutate al dezvoltării viitoare a sistemelor ZF îl reprezintă interconectarea digitală și automatizarea. ZF face ca autovehiculele să vadă, să gândească şi să acţioneze.

În 2018, ZF a realizat vânzări de 36,9 miliarde de euro. Compania are o forță de muncă globală de 149.000 de angajați, fiind prezentă în aproximativ 230 de locații din 40 de țări. ZF investește anual peste șase la sută din vânzări în cercetare și dezvoltare.

Asociația Anima Intelligentia

Asociația Anima Intelligentia este unul dintre cele mai active ONG-uri din județul Neamț, având un impact major atât pe plan cultural, cât și plan educațional.

Proiectele gândite și implementate de Anima Intelligentia:

– Festivalul Cultural Internațional Blecher Fest, cel mai mare festival cultural din Moldova, cu ecouri în presa internațională. Festivalul a avut două ediții și a numărat peste 3.000 de participanți în 5 zile.

– Roman, Capitala Europeană a Tineretului – Anima Intelligentia alături de un grup de organizații neguvernamentale au fost finaliști în acest important concurs pentru România.

– Satul lui Moș Crăciun. Cu ajutorul ZF, Anima Intelligentia și Kult Generation au implementat un proiect social pentru mai bine de 350 copii din medii defavorizate.

– FPF – un concept dedicat dezvoltării profesionale și personale, implicat în proiecte sociale importante, dezvoltate pentru femei și adolescenți. Conceptul a adunat în jurul său o comunitate care numără peste 2.000 de femei.

– 11 experiences – eveniment caritabil internațional, care susține cauze sociale în comunitățile în care se desfășoară.

 

 

 

 


COMENTARII

WORDPRESS: 0