Romașcanii vor putea depune și li se vor elibera documente online de la Primărie

Romașcanii vor putea depune și li se vor elibera documente online de la Primărie

 

 

Până cel târziu în 2020, Primăria municipiului Roman ar urma să implementeze un proiect de digitalizare a instituției, care să le permită cetățenilor să își poată rezolva problemele administrative fără a mai fi nevoie să se deplaseze până la sediul instituției. Acest lucru este posibil ca urmare al unui proiect depus de administrație pentru accesarea de fonduri europene și care se află acum în faza de precontractare.

Obiectivul general al proiectului constă în consolidarea capacității instituționale și eficientizarea activității la nivelul Municipiului Roman, prin simplificarea procedurilor administrative și reducerea birocrației pentru cetățeni, implementând măsuri din perspectiva back-office (adaptarea procedurilor interne de lucru, digitalizarea arhivelor) și front-office pentru serviciile publice furnizate.

„Cred că am ajuns la momentul în care trebuie să punem în aplicare cât mai multe proiecte de debirocratizare a sistemului administrativ. O soluție pentru acest lucru este să le permitem cetățenilor ca, din fața unui dispozitiv conectat la Internet, să obțină informațiile sau documentele de la Primărie, fără să mai facă un drum până în instituție și altele de la un compartiment la altul. Sunt încântat să vă anunț că acest lucru va deveni posibil, deoarece am câștigat un nou proiect cu fonduri europene, care vine ca o alternativă la modul clasic de livrare a serviciilor gestionate de municipalitate, prin preluarea documentelor și datelor în format electronic de la cetățeni, agenții economici sau instituții partenere. Prin proiectul de peste 2,7 milioane de lei, pe care urmează să-l semnăm, vom beneficia de o platformă integrată (portal web, aplicație pentru dispozitive mobile) pentru servicii electronice complete (descărcare/completare/transmitere documente, plată electronică, semnătură electronică, notificări asupra stadiului demersului). Acest proiect va înlesni accesul cetățenilor la informații și documente, dar va oferi și un timp de așteptare mai scurt pentru eliberarea actelor, deoarece vom avea o imagine de ansamblu asupra modului de răspuns al fiecărui funcționar”, a declarat primarul Lucian Micu, care a precizat faptul că, în curând, romașcanii vor putea beneficia și de o aplicația pentru telefoanele inteligente care să le permită să sesizeze direct administrația locală atunci când constată că sunt probleme în oraș.

Valoarea totală a proiectului de digitalizare a Primăriei municipiului Roman pe fonduri europene este de 2.727.379,78 lei, din care contribuția administrației va fi de doar 57.120 lei. De la semnarea contractului, perioada de implementare va fi de 24 de luni.

 


COMENTARII

WORDPRESS: 0