Romașcanii sunt încurajați să consume fructe și legume

Zece organizații din Roman participă la proiectul pilot european „Creșterea consumului de fructe și legume proaspete în rândul grupurilor vulnerabile”. Proiectul este implementat de PRAIS Corporate Communications în două orașe din țară.

Miercuri, restaurantul „United Pub” a găzduit lansarea proiectului pilot european „Creșterea consumului de fructe și legume proaspete în rândul grupurilor vulnerabile”, implementat de PRAIS Corporate Communications sub sloganul „Mai mult gust, mai multă savoare”. Obiectivele acestei campanii – o inițiativă a Direcției Generale Sănătate și Consumatori din cadrul Comisiei Europene – sunt promovarea și stimularea consumului de fructe și legume proaspete în cadrul a trei categorii sociale vulnerabile: copii, persoane vârstnice și femei însărcinate. Proiectul se derulează în trei țări: România, Bulgaria și Slovacia, fiind coordonat la nivel european de compania LIGARIS. În România, implementarea acestui proiect este coordonată de către PRAIS Corporate Communications, cu sprijinul a 20 de parteneri locali din cele două orașe implicate în proiect – Roman și Medgidia.

Printr-o serie de intervenții directe, beneficiarii proiectului vor fi stimulați să redescopere gustul, diversitatea dată de forme, gusturi sau culori, precum și modul de preparare a fructelor și legumelor, având, totodată, acces la o diversitate de rețete. 300 de elevi din ciclul primar, femei însărcinate și pensionari din Roman vor beneficia direct de activități de informare precum „Caravana demonstrațiilor de gătit”, în cadrul căreia, pe parcursul a zece intervenții, participanții vor interacționa cu expertul nutriționist Silvia Măndășescu, care le va prezenta beneficiile pentru sănătate generate de consumul zilnic de fructe și legume, iar un bucătar va face demonstrații de gătit, urmate de o degustare. Un concurs de rețete va implica direct participanții, urmând ca rețetele cele mai gustoase să fie premiate. Lunar, se va desfășura și o serie de sesiuni de gătit, în cadrul cărora beneficiarii vor prepara diverse rețete. O componentă importantă a campaniei o reprezintă și distribuția lunară de fructe și legume proaspete către beneficiari. La finalul fiecărei etape se vor face evaluări cantitative și calitative care vor măsura impactul campaniei.

La restaurantul „United Pub” a fost organizată, miercuri, o primă demonstrație de gătit, invitaților fiindu-le prezentate două rețete – musacaua de cartofi cu legume, precum și budinca de mere cu stafide. La finalul demonstrației, participanții au fost invitați la o degustare.

„Proiectul își propune promovarea și stimularea consumului de legume și fructe proaspete. Am ales Romanul ca zonă de desfășurare a acestui proiect pentru că aici organizația PRAIS este cunoscută și a avut experiențe precedente deosebite. Directorii școlilor romașcane care fac parte din proiect s-au implicat în mod exemplar și cred că romașcanii trebuie să fie mândri de calitatea și devotamentul dascălilor din acest municipiu”, a precizat Gheorghe Bucur, vicepreședintele PRAIS Corporate Communications. Data lansării la Roman a acestui proiect a coincis cu cea a celebrării Zilei Mondiale a Diabetului.

În Roman, partenerii din cadrul proiectului sunt: Primăria Municipiului Roman, Direcția de Asistență și Protecție Socială Roman, Casa Vârstnicului, Asociația Roman 2000, Spitalul Municipal de Urgență Roman, Complexul de Servicii pentru persoanele adulte cu handicap, Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă Roman, Centrul de îngrijire de zi pentru copiii aflați în situații de risc, Școala „Alexandru Ioan Cuza”, Școala „Mihai Eminescu” și Școala „Vasile Alecsandri”.

„Potrivit datelor publicate de Institutul Național de Statistică, în 2012, România se află pe ultimul loc la consumul de fructe, cu doar șapte kilograme de portocale, cinci kilograme de mere și două kilograme de pere pe locuitor pe an, față de consumul mediu european de fructe, care este de 57 de kilograme pe locuitor. Campania inițiată de Comisia Europeană vine să răspundă unei nevoi reale de a stimula consumul de fructe și legume proaspete, pentru o dietă echilibrată și un stil de viață sănătos. Consider că acest proiect este o deosebită oportunitate pentru noi de a contribui direct la schimbarea obiceiurilor alimentare. Totodată, ne onorează faptul că România face parte din grupul de țări care beneficiază de acest nou proiect susținut de Comisia Europeană”, a declarat Silvia Bucur, directorul general al PRAIS Corporate Communications.

PRAIS Corporate Communications este o companie de consultanță specializată în comunicare integrată, înființată în 1996. Câștigătoare a IPRA Golden World Award și Grand Prize, în anul 1999, la Tokyo, pentru cel mai bun program comunitar, echipa de consultanți PRAIS asistă de 16 ani importante companii multinaționale și asociații industriale din România sau de peste hotare, a creat și dezvoltat 15 proiecte naționale de marketing social, peste 2.000 de campanii, evenimente corporative și de brand.


COMENTARII

WORDPRESS: 0