Romașcanii către conducerea ApaServ: „Apa, aerul și fraierul”

Romașcanii către conducerea ApaServ: „Apa, aerul și fraierul”

 

 

Marți, 26 martie, conducerea administrației publice locale a organizat o întâlnire între reprezentanții asociațiilor de proprietari din Roman și conducerea companiei județene ApaServ. Nu mai puțin de 67 de președinți sau administratori de asociații au fost prezenți, adică aproape toți reprezentanții romașcanilor care locuiesc la bloc, iar din partea ApaServ a fost prezent directorul general – Vlad Angheluță, Bogdan Curcudel – directorul zonal și specialiști din fiecare compartiment.

Discuțiile au fost punctuale și, de principiu, principalele probleme și reproșuri ale romașcanilor au fost legate de lipsa unui dispecerat și a unei echipe de intervenție la Roman. Romașcanii au primit promisiuni că, din luna iunie, se va încerca implementarea unui call center, care să repereze de unde vin reclamațiile și să le direcționeze către echipele de coordonare, existând și dorința tuturor ca cei care răspund la sesizări să aibă un limbaj adecvat.

Primarul Lucian Micu a cerut companiei ApaServ ca, în bugetul de anul viitor, să fie prinse sume pentru sectorizarea orașului, astfel încât, la o avarie, apa să fie sistată punctual, și nu pe tot orașul. Vlad Angheluță a făcut un istoric al companiei, precizând investițiile de care a beneficiat de-a lungul anilor Romanul, dar și faptul că speră ca în octombrie să fie aprobat studiul de fezabilitate pentru POIM (Programul Operațional de Mare Infrastructură), unde orașul ar urma să aibă parte de investiții de 16,7 milioane de euro.

Ulterior, reprezentanții asociațiilor de proprietari au discutat problemele cu care se confruntă. Reprezentantul Asociației de proprietari 19 a reclamat problemele de la canalizarea exterioară blocului 8 de pe Mihai Eminescu, acolo unde subsolurile blocului sunt afectate de mizeria ce se tot acumulează.

Asociația 12B a reclamat faptul că robineții și vanele sunt foarte vechi, de când s-au construit blocurile, iar în cazul unei avarii trebuie sistată apa la mai mult imobile, nu la scara cu probleme. Soluția dată de cei de la ApaServ a fost aceea ca, atunci când proprietarii vor schimba robineții din interiorul imobilelor, și compania să facă același lucru cu cei care sunt la limita de proprietate. În această asociație există contorizare individuală, iar noua lege a asociațiilor le permite proprietarilor să încheie convenții civile cu operatorul de apă, singura condiție fiind aceea ca toți proprietarii să fie de acord.

Reprezentanții Asociației 1 din Anton Pann au atras atenția că imobilelor li se va aplica „bulina roșie”, din cauza problemelor cu canalizarea exterioară ce se înfundă și produce infiltrații în subsoluri, primind garanții că până în luna septembrie se vor efectua lucrări de înlocuire a canalizării pentru blocurile 18, 32 și 34, ele fiind prinse în bugetul ApaServ, iar la blocul 33 deja Primăria Roman a demarat refacerea canalizării.

Asociația 14 a reclamat faptul că în toată zona Umbreluța – Smirodava – Abator există probleme continue cu canalizarea. Reprezentanții ApaServ spun că în zonă există un consum scăzut de apă, dar problema cea mai mare o reprezintă faptul că unii proprietari aruncă la canalizarea menajeră tot felul de lucruri ce produc colmatarea ei.

Asociația de proprietari 23 a sesizat faptul că durează și câteva zile până când se intervine la remedierea problemelor de pe rețeaua de canalizare, dar și faptul că au fost momente când au fost insultați de cei care răspund la dispecerat, directorul Angheluță precizând că știe aceste cazuri și că au existat cinci cercetări disciplinare pe acest aspect, dar care va fi înlăturat în mod cert odată cu înființarea call center-ului (un sistem informatic ce preia legăturile telefonice, introduce problemele în sistem și le transmite direct către echipele de intervenție).

Asociația de proprietari 25 a reclamat că ultima factură de apă a fost mai mare de zece ori, însă urmează să se stabilească dacă apometrul a fost defect sau dacă este vorba de un consum real pe care proprietarii vor trebui să-l achite.

Și la Asociația 40 s-a reclamat sistemul ineficient de canalizare, directorul Angheluță explicând că infrastructura Romanului a fost gândită astfel încât rețeaua de canalizare să preia și apa menajeră, și pe cea pluvială, astfel încât apar probleme atunci când sunt ploi torențiale.

Reprezentații Asociației 26 au solicitat ca juriștii companiei să-i reprezinte în instanță în procesele pe care le au cu rău-platnicii, însă reprezentanții ApaServ au spus că juriștii pot oferi oricând consultanță, dar nu le permite legea și reprezentarea, însă se poate stabili o zi pe lună în care specialiștii în Drept să vină la Roman și să ofere sfaturi asociațiilor care au litigii.

La Asociația de proprietari 13, unde există proceduri de recuperare a unui prejudiciu produs de un fost administrator, s-a cerut o diminuare a sumelor stabilite la eșalonarea la plată, reprezentanții companiei cerând ca aceste grafice să fie respectate de către asociații pentru a putea să se asigure continuitatea serviciilor.

Un alt reprezentant al unei asociații a precizat că, după producerea unei avarii, factura la apă crește semnificativ: „Cum scoateți aerul din conductă? Noi plătim și aerul?”, primind răspuns de la directorul Angheluță: „Când se retrage apa din rețea nu plătiți, deci minus cu plus fac zero. Noi avem contoare de precizie înaltă. Este vorba de mecanica fluidelor, nu sunt eu specialist ca să intru în detalii”. Oamenii au solicitat să se facă o măsurătoare a aerului din conducte sau o verificare la modul în care se modifică facturile după o avarie, ceea ce reprezentanții companiei au spus că se va efectua dacă va exista o sesizare punctuală, din sală auzindu-se: „Apa, aerul și fraierul”.

Romașcanii au mai cerut să primească indecșii de la citiri înainte de a fi trecuți pe facturi, dar și ca, la fiecare trei luni, să aibă atașat facturii un buletin de calitate a apei, însă aceste informații sunt publice și se pot găsi pe site-ul ApaServ, la adresa www.apaserv.eu.

 

 


COMENTARII

WORDPRESS: 2
  • Vasile Tudorachi 9 luni

    Am ajuns la sfarsitul lunii mai si lucrari nimic. Promisiuni si vorbe.

  • Cristi 9 luni

    Citirea contorului la nivelul blocului ar trebui efectuata de reprezentantii ApaServ impreuna cu administratorul de la asociatia de locatari sau cu reprezentantul acestuia. Administratorul asociatiei de locatari ar trebui sa se asigure ca, contorul de la nivelul blocului este verificat metrologic si este in termen de valabilitate! Platim mult mai multa apa decat consumam pt. ca nu se fac aceste verificari!