Romașcanii ar putea primi mai ușor actele de la Primărie

Romașcanii ar putea primi mai ușor actele de la Primărie

Dimensiune text

 

 

Întors dintr-o vizită de lucru de o săptămână în Estonia și Olanda, primarul Lucian Micu a prezentat luni, 12 martie, în conferința de presă, principalele lucruri pe care le-a apreciat în străinătate și spune că la nivel local ar putea implementa un sistem electronic prin care cetățenii să-și obțină formulare sau acte, fără a mai fi nevoie să facă un drum până la Primărie.

Vizita de lucru s-a făcut la invitația Asociației Municipiilor din România, din care face parte și Romanul, iar la nivelul acestui for consultativ se poate implementa un sistem electronic funcțional la nivel de țară.

„În primul rând, îmi doresc foarte mult o eficientizare a relației prin intermediul formularelor online, să dăm posibilitatea cetățenilor să depună solicitări online și, în același timp, tot online să primească și o serie de documente de la Primăria Municipiului Roman. Asta este, într-un prim pas, ceea ce putem face pe termen scurt. Sigur, ulterior, avem nevoie și de o decizie la nivelul guvernului. Toate eforturile noastre, dacă nu sunt susținute și de o legislație adecvată, nu ne ajută cu absolut nimic. Noi am mai luat decizia ca, la nivelul Asociației Municipiilor din România, să identificăm și o societate de informatică ce va putea oferi un soft unitar la nivelul tuturor municipiilor și care să permită un flux de documente doar online și, încetul cu încetul, să ajungem, într-un anumit număr de ani, să renunțăm la hârtia scrisă și tot fluxul să aibă loc numai în format electronic”, a declarat primarul Lucian Micu.

La acest moment, „digitalizarea” de la nivelul administrației publice locale permite persoanelor fizice, prin intermediul http://www.ghiseul.ro, să-și achite taxele și impozitele locale, în timp ce agenții economici trebuie să facă un singur drum până la Primărie pentru a intra în posesia contului și parolei pentru plata online a taxelor. O altă facilitate oferită cetățenilor este programarea online pentru cărțile de identitate, iar din acest an la nivelul instituției s-a implementat un sistem de înregistrare electronică a adreselor primite sau transmise, practic un prim pas pentru ca eliberarea unor acte să se poată face tot electronic. Acum, pe site-ul Primăriei municipiului Roman se pot descărca mai multe formulare, însă acestea trebuie ulterior depuse personal la Biroul unic al instituției.

 

 



COMENTARII

WORDPRESS: 0