Articol publicat în data de: Dum, 18 Iun 2017



Romanul, centrul turistic al regiunii în cadrul „Romanian Travel Forum”

 

Direcțiile de dezvoltare a turismului în regiunea de Nord-Est a țării au fost dezbătute la Hotel Roman Plaza vineri, 16 iunie, în cadrul primei ediții regionale a „Romanian Travel Forum”, organizat de Hotelul Roman Plaza, Hanu Ancuței, Hotelul Bistrița din Durău și Innovation Travel, în cadrul unui infotrip cu jurnaliști și agenți de turism din România, Croația, Italia și Republica Moldova, derulat în perioada 15 – 18 iunie. Innovation Travel a organizat cinci ediții ale acestui forum, în București, în perioada 2014 ­- 2017.

„Județul Neamț, una dintre bijuteriile turistice ale României”

Printre subiectele dezbătute în cadrul întâlnirii de vineri, dedicată promovării turistice a județului Neamț, s-au mai numărat cooperarea transfrontaliera cu Republica Moldova, turismul ecumenic, turismul rural din Regiunea Nord­Est (Suceava și Neamț), circuitele culturale, promovarea regiunii Nord­Est prin presa de turism, infrastructura de transport a Regiunii Nord­Est, problemele cu care se confruntă agențiile și operatorii de turism, precum și posibile direcții de urmat pentru creșterea fluxului de turiști în această zonă a țării.

La eveniment au participat, alături de reprezentanți au autorităților locale și județene, Ștefan Baciu, președintele Clubului Presei de Turism – FIJET România, jurnaliști străini – între care Giacomo Glaviano ­ președintele FIJET Italia, și Slobodan Kadić, din cadrul FIJET Croația -, agenții de turism din judetele Vrancea, Iași, Neamț, precum și din Republica Moldova. În traseul de patru zile al infotripului au mai fost incluse, alături de Hotelul Roman Plaza, Castelul Miclăușeni, Hanu Ancuței, mănăstirile din zona Neamțului și Hotelul Bistrița din stațiunea Durău.

„Vreau să subliniez importanța acestui eveniment pentru zona de care aparținem și că este nevoie să cooperăm, atât autoritățile de turism, cât și autoritățile locale, dar și noi, agenții prestatori de servicii, agențiile de turism, presa de specialitate și organizațiile profesionale”, a afirmat, în deschiderea manifestării, Nușa Chiriac, director general al Hotelului Roman Plaza.

 

În România, există doar 2,5 milioane de turiști străini, însă, majoritatea, circa două treimi, vin mai ales pentru evenimente, afaceri sau festivaluri, dar există loc de mai bine, o situație de creștere înregistrându-se de la an la an, de circa 10-12%, a precizat moderatorul discuțiilor, Traian Bădulescu, directorul Innovation Travel. „Toată România are un potențial turistic enorm, care încă nu e evaluat la potențialul maxim, iar județul Neamț – nu vreau să fac discriminări, pentru că toată România e frumoasă – reprezintă una dintre bijuteriile turistice ale României și este păcat să nu fie din ce în ce mai cunoscut și să nu fie atât în circuitele turiștilor români și, bineînțeles, ale turiștilor străini”, a precizat Traian Bădulescu.

Brand turistic al Romanului și al județului

Prezent la întâlnire, primarul municipiului Roman, Lucian Micu, i-a asigurat pe participanți că municipalitatea va continua dezvoltarea orașului așa încât Romanul să fie o gazdă din ce în ce mai primitoare pentru turiști.

„Ne bucurăm că vă aflați alături de noi astăzi, în cadrul acestui eveniment foarte important. Noi, la nivelul municipiului Roman, ținem foarte mult la turism și dorim să îl dezvoltăm, știm că este o componentă importantă în ceea ce înseamnă economia unui oraș. Romanul are o poziție privilegiată, aflându-se oarecum în centrul Moldovei, foarte aproape de toate obiectivele turistice importante. Dorim să profităm la maximul de poziționarea strategică a municipiului, așa încât, pe de-o parte, să atragem cât mai mulți investitori – lucru pe care l-am reușit în ultimii ani și care se pare că va continua și vom avea o serie de investiții importante – , dar, în același timp, chiar dacă la nivelul municipiului Roman nu avem foarte multe obiective turistice importante, avem, totuși, ce să le oferim celor care ne vizitează. Arhepiscopia este foarte frumoasă și poate fi vizitat, ștrandul modernizat atrage foarte mulți locuitori din zonele limitrofe și din orașele din zonă. Lucrăm în perioada următoare la un brand al orașului și vom lucra în continuare în investițiile în infrastructură, pentru că și aceasta reprezintă o carte de vizită pentru un municipiu și vom încuraja și dezvoltarea infrastructurii turistice”, a declarat, în cadrul întâlnirii, primarul Lucian Micu.

 

„În perioada următoare, intențiile noastre sunt de a investi foarte mult în infrastructură de agrement, dar și să realizăm acel brand județean. Ne dorim, în perioada următoare, și organizarea de evenimente de amploare, care să atragă mulți turiști în zonă. Pe partea de infrastructură, avem cinci proiecte de reabilitare a unor muzee din județul Neamț, iar pentru reabilitarea tuturor drumurilor județene, s-a solicitat finanțare prin Planul Național de Dezvoltare Locală”, a precizat Anca Afloarei, şeful Serviciului turism din cadrul Consiliului Județean Neamț.

„Nu pot fi toate stațiunile la fel”

Angelica Chiriac, care, alături de soțul său, George Chiriac, administrează Hotelul Bistrița din Durău, a vorbit despre specificul stațiunii nemțene, despre rolul acesteia în turismul județean și regional, precum și despre problemele pe care le întâmpină cei care investesc în turism în regiune.

„Dacă Romanul se poate lăuda că este la răscrucea unor drumuri extrem de importante, Durăul, veți spune, este un punct terminus. Dar e ceva frumos și în lucru acesta. S-a creat această tendință generală ca, în momentul în care ne întoarcem dintr-o călătorie, să concluzionăm totul în sute de kilometri parcurși, de «n» destinații bifate, de nu știu câte activități făcute. De ce plecăm, practic, într-o vacanță? Să ne refacem fizic, să ne încărcăm bateriile. Dar asta nu se face în alergătura asta continuă, se face când ne acordăm răgazul de a ne bucura de ceea ce ne oferă locul unde mergem. Iar asta face Durăul: Durăul propune să vă relaxați, să vă aduceți aminte de copilărie și de momentele când erau suficiente aerul curat și o zi liberă ca să faceți ceea ce vă doreați mai mult. Observ la cei care vizitează Durăul întrebarea: «Ce pot să fac acolo?» și prin asta toți se așteaptă să găsească o stațiune aglomerată, plină de distracții, terase, muzică etc. Dar nu pot fi toate stațiunile la fel. E suficient de aglomerată Valea Prahovei. Trebuie să existe și o stațiune pentru cei care își doresc să se regăsească, să își încarce bateriile, să se bucure de aer curat și de natură în toată splendoarea ei, și e cazul Durăului”, a afirmat, între altele, Angelica Chiriac.

 

Parteneriate cu județele învecinate

Între discuțiile care au avut loc s-au numărat parteneriate în domeniului turismului cu județele învecinate ale Regiunii Nord-Est, precum și cu județul Harghita, cu care Neamțul împarte traseele spre Cheile Bicazului și Lacul Roșu.

„Atâta timp cât noi, cei care suntem aproape – și mă refer aici la cei din județele Suceava, Iași, Neamț, dacă vreți și Vaslui – nu găsim o soluție comună, să ne strângem mâinile și să facem proiecte comune, eu cred că promovarea regională nu se poate întâmpla. Am tras un semnal de alarmă către toate autoritățile locale și am spus așa: la târgurile de turism, trebuie să fim prezenți împreună”, a afirmat Ciprian Șlemco, travel manager în cadrul Hello Bucovina.

Acesta s-a mai referit și la posibilitatea găsirii unei soluții de promovare pentru municipiul Roman care să facă zona mai atrăgătoare pentru turiști. „Deja, turismul de masă este destul de greu de schimbat ca și concept. Eu am preferat să mă nișez, pentru că a fost singura posibilitate pentru a putea supraviețui. Avem un circuit spre Republica Moldova prin Moldova noastră, este un program foarte bine primit, tranzităm zona Romanului, aducem turiști la Roman, încercăm să convingem tour-operatorii străini unde se află Romanul, ce oferă Romanului. Lucrul pe care nu l-am auzit eu astăzi a fost ceea ce înseamnă Romanul ca oraș – ca istorie, ca ceea ce are de oferit. Pentru un oraș atestat acum peste 600 de ani, cred că ar fi bine, pentru evenimentele următoare, să existe oameni care să spună povestea. Convingeți-ne să vindem, pentru că noi nu putem vinde doar un hotel, noi trebuie să vindem o zonă, trebuie să vindem un oraș, trebuie să vindem, la urma urmei, personalități – orice creează povestea”, a mai adăugat Ciprian Șlemco.

Romanul, „hub” turistic al regiunii

Anul 2017 se anunță a fi un an turistic foarte bun atât pentru județul Neamț, în general, cât și pentru Hotelul Roman Plaza din Roman, pentru Hanu Ancuței din Tupilați și pentru hotelul Bistrița din Durău, în particular.

„Hotelul Roman Plaza și Hanu Ancuței vor primi în acest an 4.000 de turiști străini, dintre care o parte vor veni cu grupuri organizate. Cei mai mulți turiști străini vin din țări precum Spania, Germania, Israel, Slovacia, Slovenia, Italia și Franța, iar cele mai multe grupuri sosesc prin intermediul agențiilor de turism. Municipiul Roman este un adevărat «hub» pentru regiune, deoarece de aici turiștii ajung ușor, în maximum două ore, în orice punct important al nordului Moldovei, fie Piatra Neamț, Iași, Suceava sau zona istorică Bucovina. Turiștii străini petrec de obicei o zi în județul Neamț, o zi în Iași și o zi în Bucovina. De asemenea, municipiul Roman, în particular, și județul Neamț, în general, reprezintă o destinație de tranzit pentru turiștii care vizitează Delta Dunării și apoi merg în Bucovina. De asemenea, Hotelul «Bistrița» din Durău este din ce în ce mai solicitat, atât de către turiștii români, cât și de către cei străini”, a mai afirmat Nușa Chiriac, director general al Hotelului Roman Plaza.

 

 

 

 

 

 

 

Lasă un comentariu

XHTML: Html tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>