Revolta locatarilor fără apă din Asociația 12B

Dimensiune text

Adunarea generală a aociației 12B a decis o schimbare totală a conducerii. Oamenii vor reprezentanți care să se implice și să le rezolve problemele. Scandalul a pornit după ce toți locatarii din asociație au rămas fără apă la robinet.

 

Joi după-amiază, ora 17.00. În fața unei scări de bloc de pe strada Sucedava, vis-a-vis de Tic-Tac, zeci de persoane din Asociația de proprietari nr. 12B discutau în grupuri, grupulețe. Unii interlocutori erau mai vocali, dar, în general, discuția se purta calm, fără excese. Oamenii se păstrau pentru ceea ce avea să urmeze. La un moment dat, conștienți că ședința pentru care se adunaseră nu se putea ține în mijlocul trotuarului, au ales să ”spele rufele” asociației în spatele blocului. Spiritele s-au agitat atunci când domnișoara administrator a fost luată la întrebări de proprietari. ”Ce trebuie făcut pentru a avea apă?”, ”Câți datornici avem în asociație și cât are de plătit fiecare?” ”Doamnă, dar veniți în față, să vedem ce facem!”

asociatie 1”Un reprezentant al Primăriei sau al ApaServ unde este?” erau  întrebările care s-au făcut auzite din murmurul general al celor  uniți de aceeași problemă: lipsa apei.

Unii locatari se contrau pe articole din Legea nr. 230/2007privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea asociaţiilor de proprietari. Un funcționar al Primăriei Roman, la fel de năpăstuit de lipsa apei ca și vecinii săi, ofta cu resemnare, asumându-și vina, ca și a celorlați, de a nu se fi implicat în organizarea Asociației. ”Noi toți suntem de vină, fiindcă la Adunările Generale nu participă decât 11 – 12 reprezentanți din toată asociația. Acum au venit mai mulți fiindcă s-a tăiat apa, altfel nu veneau”, spunea omul cu năduf. O doamnă cerea să afle care sunt atribuțiile unui administrator. ”Vrem să știm ce responsabilități aveți. Nu ați venit niciodată să citiți apometrele, nu ați venit să verificați dacă numărul de persoane declarate corespunde cu realitatea, dar ne puneți mereu la plată câte patru – cinci metri cubi de apă drept pierderi. De unde provin aceste pierderi?”. Solicitările, venite pe un ton care acoperea tot zgomotul din jur, au avut un singur răspuns din partea lui Carmen Gârvan, administratorul Asociației nr. 12B. ”Vă rog să nu mai urlați”. Apoi, aceasta și-a continuat dialogul cu câteva persoane aflate în imediata apropiere, ignorând complet agitația celor din jur. Adunarea nu l-a uitat nici pe fostul președinte ”care și-a făcut vilă la Sagna din banii noștri și nu a făcut niciodată o dare de seamă” și nici pe alte autorități, ”dezmierdate” cu tot felul de ”complimente”.

La câțiva pași distanță, câțiva copii urmăreau, dintr-un copac,  zbaterea oamenilor mari. Până la urmă, spectacolul nu a mai prezentat interes pentru ei, așa că și-au căutat de treabă, încercând acrobații cu crengile. În schimb, la fiecare scară de bloc era cel puțin câte o fereastră sau un balcon care ”avea ochi și urechi”.

După ce fiecare a discutat cu fiecare, cineva a avut inițiativa de a aduce o masă și un scaun. Un domn s-a așezat la masă pentru a scrie o listă nominală a celor prezenți. Un altul ținea cu îndârjire masa, ca și cum aceasta ar fi vrut să leviteze. Între timp, se dezbătea problema încadrării în lege a adunării generale, dat fiind articolul din lege care prevede că o adunare generală este statutară dacă la aceasta participă jumătate plus unu din numărul total de proprietari din asociație. Mai mulți din cei prezenți – 85 la număr – au spus că sunt reprezentanții legali ai vecinilor plecați în străinatate, prin urmare pot semna și în locul celor care au lăsat apartamentele goale.

O locatară a cerut contorizare individuală, așa cum se aplică la energia electrică și la gazele naturale. Afirmația a fost asumată imediat de ceilalți locatari.

asociatie 2Până la urmă, după mai bine de două ore de dezbatere, locatarii din Asociația nr. 12B l-au ales președinte pe Vasile Păduraru, au decis schimbarea comitetului și mutarea sediului asociației la blocul nr.5 de pe bulevardul Roman-Mușat, acolo unde a mai fost înainte cu câțiva ani, că ”domnișoara administrator a mutat sediul doar ca să fie cu sora ei la un loc”. Iar comitetul asociației va trebui, la solicitarea proprietarilor, să caute un nou administrator și o altă femeie de serviciu, fiindcă ”cea de acum nu-și face treaba”.

Noul președinte, care a fost și administrator al asociației în urmă cu mai mulți ani, a promis că va fi un zbir și nu va permite acumularea de datorii care să ducă la întreruperea furnizării de apă potabilă. Acesta a solicitat mai multe documente de la administrator, pentru a verifica, împreună cu membrii comitetului, corectitudinea gestionării banilor din asociație.

Scandalul în Asociația de proprietari 12B a început luni, 21 octombrie, după ce ApaServ a sistat furnizarea apei potabile la toate cele 13 scări de bloc. Primăria Roman și furnizorul de apă au spus, la unison, că situația a fost cauzată de lipsa comunicării cu asociația. Mai exact, administratorul nu a răspuns notificărilor celor două instituții și nu a semnat un grafic de eșalonare a datoriilor.

Furnizarea apei a fost reluată, joi, la o scară, iar vineri, în toată asociația.


COMENTARII

WORDPRESS: 9
  • Patitul 6 ani

    Rezilvarea acestor probleme nu se va face decat prin contorizare individuala,iar contorizarea individuala nu vine sa o faca nimeni asa ca trebuie fiecare sa se descurce pe cont propriu informandu-se cum au procedat si altii pe le alte blocuri. In problema asta Primaria nu se implica fiind vorba de apartamente proprietate personala iar instalatia de apa din interiorul blocului apartine tot proprietarilor. Apa Serv nu are niciun interes sa se complice cu facturarea consumului de apa pentru fiecare locatar fiindu-i mai usor sa manipuleze cum vre ea Asociatia.Asociatia,la randul ei nu are niciun interes pentru contorizare individuala deoarece nu si-ar mai jstifica activitatea si s-ar desfiinta. Asa ca in aceasta problema singurii interesati sunt doar locatarii care trebuie sa-si separe consumul de apa in mod individual cu contorul la usa ca sa poata fi citit in permanenta de catre cei de la Apa Serv pentru facturare si sa se poata astfel opri apa fara nicio problema doar pentru cei rau platnici.Cei care au scos din buzunar ceva bani si s-au separat individual nu mai au probleme cu intreruperea apei.

  • Robu 6 ani

    Pana cand locatarii nu-si vor face pe cheltuiala proprie lucrarile de bransament separat pentru fiecare cu contorul la vedere instalat la usa apartamentului vor continua sa existe asemenea probleme.Sa va interesati cum au facut si altii ca sa nu mai aiba necazuri cu oprirea apei decat pentru cei rau platnici.Nu Prmaria face asemenea lucrari ca blocul nu este proprietatea ei si nici a instalatiei de apa.Apa Serv nu are niciun interes sa se complice cu facturarea apei pentru fiecare locatar preferand sa bata cu pumnul in masa numai in fata Asociatiei.Pe de alta parte Asociatia nu este nici ea interesata de asemenea individualizari deoarece risca sa se desfiinteze asa ca nu ramane decat initiativa locatarilor de a-si rezolva problema.Si inca ceva,sunt o multime de blocuri si scari cu bransamente la apa individuale pentru care Asociatiile nu fac niciun demers ca apa sa fie facturata separat pentru fiecare locatar si nici Primaria nu sprijina aceasta initiativa.

  • Cicerone 6 ani

    Sa se dea lege: Administratorul care nu raspunde la notificarea primariei sau a furnizorului de utilitati sa fie OBLIGATORIU inlocuit.

    • Andree 6 ani

      Sunt si in Primarie o gramada de pilosi si incompetenti. Sa se supuna asociatiile primariei? Adica apartamentele noastre, proprietatile noastre, sa fie la mana primariei? Mai gandeste inainte de a spune ceva. Poate vrei o lege sa ii duca la azil pe toti comunistii ca tine !

      • Cicerone 6 ani

        Eu citesc ca:”asociatia nu a raspuns la notificarea primariei si a furnizorului Apaserv de aceea a fost debransata toata asociatia”, in schimb ma surprinde ca suma restanta este de putin peste 5000 de lei.

    • Sorlan 6 ani

      Tot primaria pune prresedintii si administratorii in asociatii. Nu ii inlocuieste decat daca nu mai corescpund, politic. Ca isi fac treaba sau nu in asociatiii, nu prea intereseaza pe cei din primarie.

  • Vali 6 ani

    Am vrea tare mult sa stie domnul presedinte si de haosul de la anumite scari din blocul 12(5)!!!!. roman-musat,,.. un exemplu scara C………..unde de zeci de ani la anumite apartamente locuiesc persoane dubioase…..unde la plata intretinerii se pune NUMAI O PERSOANA LA PLATA ……si in REALITATE STAU CU ZECILE in aceste apartamente! In plus linistea scarii si mirosul insuportabil care e de ani si ani de zile,uscatorul scarii e ocupat de 20 de ani de aceeasi persoana( cu fel de fel de cartoane,de resturi si gunoaie)…..acestea toate CAND SE VOR PUTEA VEDEA SI ELIMINA…revenindu-se la o viata CIVILIZATA a locatarilor acestei scari de bloc , locatari care sunt nevoiti sa suporte la nesfarsit aceste CREATURI DUBIOASE CARE ISI FAC VEEACUL in mijlocul unor oameni demni si civilizati si care nu pot avea parte de NORMALITATE!!!! Speram din tot sufletul ca domnul presedinte Paduraru Vasile sa ia cat mai urgent masuri pe aceasta scara „infecta” unde isi fac veacul cateva persoane de zeci si zeci de ani,…si unde NIMENI nu vrea sa vada REALITATEA!!!!

  • Vecinu 6 ani

    Domnu Vali,ce spui mata tine de bucataria Asociatiei matale de ce te exprimi la comentarii si nu prezinti situatia in sedinta de Asociatie sau in scris presedintelui ca sa-ri raspunda tot in scris.

    • Vali 6 ani

      Pentru „Vecinu”…….vecine draga te rog sa ne crezi pe cuvant ca am spus si verbal,si scris,…in 20 si ceva de ani de zile……..pe la TOTI PRESEDINTII DIN ASOCOATIA NOASTRA care s-au perindat in toti acesti ani!!!!!! Ba chiar a venit si politia de atatea ori la usa acestor creaturi dubioase care isi fac veacul si LEGILE SINGURI pe aceasta scara de bloc!!!!!!!!………Dar,…………situatia e de nedescris!! NIMENI nu reuseste sa faca ordine si sa aduca scara aceasta la un standard cat de cat civilizat si OMENESC POSIBIL!!!!!!!!!!