Articol publicat în data de: lun, 07 Aug 2017



Retail park în locul fostei Întreprinderi Mecanice Roman

 

În Roman, pe strada Mihai Viteazu, pe locul unora dintre fostele clădiri ale societății Umaro se dorește construirea, de către un investitor privat, a unui retail park. Parcul comercial urmează să fie amenajat pe aproape 60.000 de metri pătrați, va avea prevăzute parcări, spații verzi și, pentru ca accesul în incintă să fie facil, se ia în considerare și amenajarea unui sens giratoriu.

Intenția construirii parcului comercial a fost făcută publică de Primăria Roman, care a publicat planul urbanistic zonal. Conform documentelor, cei 72.458 metri pătrați de terenuri și clădiri sunt proprietatea SC TCE Mobile Dryers SRL, SC Umaro SA și SC Moldinstal SRL, însă societatea PK INDIGO va cumpăra o suprafață de de 60.999 metri pătrați și va avea drept de utilizare pe încă aproape 4.000 de metri pătrați.

Terenul este ocupat parțial de corpuri de clădire cu funcţiuni diverse, pentru unele dintre ele existând deja documentații pentru demolare, astfel încât la începerea construcției terenul să fie liber de construcții. „După 1990, Întreprinderea Mecanică Roman (IMR) s-a divizat în Umaro S.A. și FONTAX S.A. (ulterior desființată). Pe amplasamentul studiat îşi desfăşurau activitatea mai multe societăţi, cu profil industrial, printre care şi cea fondată în 1916 ca arsenal al armatei, UMARO SA (producător de strunguri carusel având cea mai mare tradiţie şi experienţa în maşini unelte din România). Zona a evoluat rapid, cu modificări succesive din punct de vedere funcţional, cu zone industriale transformate în zone de servicii. Conform documentațiilor de urbanism aprobate și a celor aflate în curs de elaborare, se preconizează o dezvoltare accelerată a zonei, prin realizarea de investiții imobiliare ample. Pe Strada Mihai Viteazul şi Strada Ştefan cel Mare se regăsesc în prezent spații comerciale, de recreere şi repere urbanistice importante pentru oraş, respectiv Gară şi Autogara Roman, parcul Municipal Roman”, se arată în planul urbanistic zonal.

Pentru facilitarea accesului auto, din strada Mihai Viteazu este propusă amenajarea unui sens giratoriu care să direcționeze și să fluidizeze traficul, pentru a nu se crea blocaje. Parcarea autovehiculelor se va realiza în incintă, iar din totalul locurilor de parcare – 4% vor fi destinate persoanelor cu dizabilităţi, iar acestea sunt propuse a fi poziţionate în proximitatea intrărilor.

Conform Registrului Comerțului, firma PK Indigo a fost înființată în 2017, având sediul pe Calea Floreasca din București, neexistând date publice legate de acționariat, cifra de afaceri sau numărul de administratori.

Dacă planul urbanistic zonal va trece de toate avizele, se presupune că lucrările de construire a retail park-ului ar urma să înceapă anul acesta, din primăvară începând deja demolarea unora dintre imobilele vechi din fostul colos industrial IMR Roman.

 

 

 

 

 

Știrea are 7 comentarii
Lasă un comentariu mai jos
  1. AluPiguS spune:

    Nație mai proasta ca a noastră nu găsești in lumea toată…sa distrugi o fabrica sa faci spațiu comercial și mall e o tâmpenie…suntem țara combinatorilor, peștilor și a hoților cu cămăși apretate! România țara mall-urilor și a bisericilor !

  2. valy spune:

    Off tot ati distrus tevile chimia imr si multe altele care urmeaza.Veniti cu pretecste of of of of de suntem prea mici pentru asemenea smecherii.Stricati si vindeti tot caci un miine vor veni si copii vostri nepoti si va vor scoate din morminte no sa va dea de sufletu vostru nimic.pacat.pacat.pacat

  3. legionarul spune:

    normal ,demolare ,distrugere ,desfiintare si anulare totala a unei industrii de varf cu ,componenta militara in siguranta nationala ,planul de distrugere al ROMANIEI ,continua cu orice pret ,iar in loc ce ?,industrie de consum si servicii ,cu multe chinezarii si francize de pe aiurea ,noi nu mai suntem in stare sa facem nici chibrite ,iar ,,marele „,investitor”,cu iz sigur americanesc si jhidanesc spoleit cu slugi autohtone cu salarii si actiuni la viitorul moll,asta e cum putem noi romascanii sa ne opunem ,iese cineva sa spuna ceva macar ,nu ,liniste de mormant ,administratia da avizele pe banda cica sunt proprietati private si nu au ce face decat sa respecte legea si basca cateva sute de locuri de sclavii cu minimul pe economie ,atat putem atat facem in loc sa fi intrat primaria peste raposatul culita tarata sa fi preluat zona in intregime si sa fi facut primaria niste ateliere sau una doua fabricute cu locuri de munca decent platite ,in loc de pavele borduri si asfalt de cea mai proasta calitate ,dar asa e cand avem administratie slaba care isi urmareste fiecare intai interesul personal si apoi cel al comunitatii care le da si salariile ,incompetenta si nici o aparare a interesului local ca de cel national nici nu mai amintesc ca miroase a tradare ,sa speram ca intr-o buna zi toate acestea vor fi anchetate si trasi cei la raspundere cei care au respectata ,,legea „de acum ,sau nu si-au indeplinit minimele atributii in apararea interesului comunitatii ,pe repede inainte spre americanizare totala ,nu ca as fi pro rus sau pro european ,sunt un neica nimeni si asa voi ramane pana cand voi fi rapus de otravurile pe care le ingurgitez alaturi de mai toti semenii mei !!!

  4. sam spune:

    am distrus o industrie de traditie ,ca sa ce ?…

  5. Horga Mihai spune:

    -O imagine scumpă celor ce au muncit aici și tuturor romașcanilor … va rămâne în amintire ca semn al uneia din multele erori.
    -A dispărut și monumentul din fața intreprinderii … realizat după concepția sculptorului Florin Gh. Zaharescu (s-ar fi putut reamplasa în alt loc …)

  6. Moshu spune:

    Avea dreptate Nicusor (odrasla împușcatului)când zicea ca noii ciocoi nu vor fi in stare nici macar sa varuiasca ce-a consfruit tac-su !!!
    PS Nu sunt nici pe departe ,,nostalgic” după Ceausesti, dar…atunci n-aveam somaj, cerșetori, munca la negru, etc…, cat privește ,,siguranța” cetațeanului, ce sa mai vorbim ?!! Acum politia e batuta și de o mica șatra !!!

  7. mihai spune:

    De ce a murit industria de masini-unelte in Romania, si deci si imr-ul? Povestea incepe in anii nouazeci, cu privatizari dubioase pentru clientela politica, continua cu lipsa finantarii (cum putea concura imr-ul cu comerciantii la restituirea unui credit cu, amintiti-va, 160% dobanda, trece prin lipsa totala a promovarii la export, care ar fi trebuit s-o faca statul roman, prin „diplomatii” si „reprezentantii economici ai ambasadelor” carora le da acum pensii de trei sute de milioane, ca merita , saracii, pentru cat au muncit, si se termina cu lipsa actuala de meseriasi (caci scolile au tot produs liceeni cu ifose, viitori capsunari).Am exportat masini-unelte din SUA in Nigeria si din Venezuela in China. Acum vom cumpara strunguri chinezesti si coreene. Apropo de privatizari corecte, stiti ce bine merge Daewoo Mangalia? Sa fim realisti, industria in Romania nu mai are nici o sansa, iar primariile nu pot face fabrici, cum vrea un interlocutor. Vinovat nu este doar un partid, ci toti politicienii din nouazeci incoace. Iata testul turnesol: opozitia actuala a initiat vreodata vreo actiune politica convingatoare impotriva pensiilor nesimtite? Toti sunt la fel. Dar beizadelele vor termina in doua generatii banii furati, si va veni teribila scadenta pentru Romania! Sa ne fereasca Dumnezeu.

Lasă un comentariu

XHTML: Html tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Site-ul www.ziarulderoman.ro utilizează cookies. Dacă doriți mai multe informații privind cookies, accesați link-ul Mai multe informații despre cookies!

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close