Registrul de bani personali, inutil din 9 iulie

Dimensiune text

Angajaţii nu mai trebuie să declare ce bani au în buzunare când vin la serviciu.

Angajaţii nu mai trebuie să completeze, din 9 iulie, Registrul de bani personali, după ce autorităţile au văzut că legea nu are efect. Situaţia este asemănătoarea cu cea a impozitării bacşişului. Practic, odată cu eliminarea acestor prevederi din legislaţie, ne întoarcem la vechiul cadru legal, care nu reglementa în niciun fel sumele suplimentare de bani primite de angajaţii din anumite ramuri de activitate sub forma de bacşiş.

Legea care cuprindea Registrul de bani personali prevedea că angajaţii magazinelor, restaurantelor şi ai tuturor operatorilor care sunt obligaţi să utilizeze case de marcat fiscale să declare banii în fiecare zi, înaintea începerii programului de lucru. Cei care nu respectau această obligaţie erau sancţionaţi cu amendă de 9.000 lei.

Măsura a fost instituită în urma controalelor Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală (ANAF), care a găsit sume suplimentare faţă de cele din casă, justificate ca fiind bani personali ai angajaţilor sau care proveneau din bacşiş, iar consecinţa a fost suspendarea activităţii unităţilor respective. Practic, registrul de bani personali trebuia completat de angajaţii firmei, la începutul programului de lucru, fără ştersături sau modificări şi fără a lăsa spaţii neutilizate. Un operator economic putea utiliza un singur registru de bani personali, pentru fiecare unitate de vânzare a bunurilor sau de prestare a serviciilor.


COMENTARII

WORDPRESS: 0