HomeActualitateRural

Registrul agricol electronic cade în sarcina primăriilor

Cheltuielile legate de administrarea şi realizarea registrului agricol cad în sarcina primăriilor. Cei care nu furnizează datele la timp riscă amenzi. 

Primăriile vor avea de făcut o cheltuială în plus cu realizarea şi implementarea registrului agricol după noile standarde. În acest sens, Guvernul a aprobat deja hotărârea privind registrul agricol pentru perioada 2015 – 2019, act normativ care stabileşte formularele registrului agricol, conţinutul acestora şi perioada de valabilitate. „Formularele registrului agricol, gestionat atât pe suport hârtie, cât şi în format electronic, vor fi standardizate. Cheltuielile privind tipărirea şi difuzarea registrelor agricole, precum şi cele privind gestionarea registrului agricol în format electronic, vor fi suportate din bugetele locale ale comunelor, oraşelor, municipiilor şi sectoarelor municipiului Bucureşti”, se arată în actul normativ.

Conform documentului, registrul se va întocmi de către primării, în format electronic. În cazul localităţilor unde nu s-a trecut la gestionarea registrului agricol în format electronic, acesta se mai poate întocmi pe hârtie numai până la sfârşitul anului viitor, iar începând cu 1 ianuarie 2017, acesta se va realiza şi se va ţine la zi numai în format electronic.

Potrivit informaţiilor oficiale, toate persoanele vor avea obligaţia să declare datele pentru a fi înscrise în registrul agricol, iar cei care refuză să furnizeze aceste informaţii sau întârzie să o facă ar putea primi amenzi de la 100 la 500 de lei, în cazul persoanelor fizice, respectiv amenzi de la 300 la 1.500 de lei, în cazul persoanelor juridice.

Registrul agricol constituie o bază de date pentru emiterea documentelor doveditoare în vederea accesării de către fermieri a schemelor şi măsurilor de sprijin. Pe lângă acestea, registrul constituie sursă de date pentru aplicarea pe plan local a unor politici în domeniile agrar, al protecţiei sociale, fiscal, edilitar-urbanistic, sanitar, şcolar şi răspunde solicitărilor cetăţenilor, cum ar fi eliberarea documentelor doveditoare privind proprietatea asupra animalelor şi păsărilor în vederea vânzării.

Comentarii

WORDPRESS: 0