Prima paginăActualitate

Reclamaţii trăsnite la Protecţia Consumatorului

Dimensiune text

La Oficiul pentru Protecţia Consumatorului Neamț s-au primit 776 de reclamaţii în 2013, până la 1 octombrie, faţă de 787 în 2012 şi 835 în 2011.

Cele mai multe dintre sesizării sunt nefondate, chiar hilare, dar există şi reclamaţii justificate. De exemplu, o persoană a reclamat faptul că a dat un anunţ pentru un deces şi acest a fost publicat într-un ziar abia după 30 de zile. Pe lângă reclamaţii, la Protecţia Consumatorului se mai primesc şi sugestii. Un cetăţean a spus că extragerea Loto 6/49 ar trebui să fie supravegheată de FBI (poliţia federală americană).

Cele mai dese reclamaţii primite de comisarii de la Protecţia Consumatorului, în special în zilele de weekend, sunt legate de aparatele de jocuri de noroc şi sunt făcute de persoane care, cel mai probabil, se află sub influenţa alcoolului, şi reclamă că jocurile pe aparatele electronice nu funcţionează în sensul câştigului pentru ei. De obicei, se discută despre sume foarte mari, neverificabile.

Foarte multe reclamaţii se referă la produsele comandate de pe internet. Au fost cazuri în care s-a reclamat că au fost comandate verighete care s-au deteriorat în prima lună după nuntă, bijuterii din argint care s-au dovedit a fi din alt metal, care a oxidat, o imprimantă care a fost primită la livrare plină de cerneală, sau o uşă care, după montaj, s-a arcuit în diagonală.

Unul dintre cele mai bizare cazuri a fost referitor la o pâine, consumată în cea mai mare parte, reclamată pentru calitatea sa. Persoana în cauză a consumat produsul, a adus doar un rest de dimensiuni foarte mici şi a dorit restituirea contravalorii pâinii. Mai sunt şi foarte multe cazuri neobişnuite, care sunt cel puţin amuzante. De exemplu, o femeie a reclamat faptul că soţul a primit băutură contrafăcută la birtul din sat şi a certificat acest lucru prin mărturia sa referitoare la propria „degustare”.

Există şi multe reclamaţii absurde. Mărturie stă cazul unui bărbat care a achiziţionat doi peruşi, cu tot cu colivie, şi, în drum spre casă, a rămas fără păsări, acestea luându-şi zborul într-un moment în care portiţa coliviei s-a deschis. Ulterior, acesta a cerut despăgubire vânzătorului, care, însă, nu avea nicio vină.

Uneori se fac şi acuzaţii mai grave. Un cetăţean a reclamat faptul că din contul său de tip depozit, deschis, în valută, la o bancă din România, s-au efectuat retrageri mici, la intervale foarte scurte, în magazine din SUA, până la golire, potrivit unor înregistrări video.

Lista sesizărilor ciudate este lungă: pantofi comercializaţi în pereche constituită din mărimi diferite sau achiziţionaţi de la magazine second hand au fost reclamaţi ca având neconformităţi; lipsa toaletelor pentru clienţii din magazine; operatori economici vecini şi concurenţi se reclamă reciproc, anual, pentru lipsa de autorizaţie sau comercializare de produse neconforme, sub protecţia unor nume fictive. Nemulţumiri legate de frizura obţinută la un salon sau de mâncarea prea arsă primită prin comanda la domiciliu sunt alte câteva exemple despre reclamaţiile primite zilnic la Protecţia Consumatorului.

Lunar se primesc zeci de plângeri. „Nu toate petiţiile se constituie ca şi sesizări sau reclamaţii. Fie nu sunt susţinute de date şi documente, fie sunt anonime, fie sunt adresate cu tardivitate, fie sunt ilizibile, fie sunt cu conţinut aberant, fie au conţinut injurios”, a declarat Vlad Ciurea, comisarul şef al OPC Neamţ.

COMENTARII

WORDPRESS: 1
  • FELICIA 7 ani

    De fapt pe cele nefondate le rezolvati.