Propunere primită de autorități: șipotul lipovenilor să alimenteze Romanul cu apă

Propunere primită de autorități: șipotul lipovenilor să alimenteze Romanul cu apă

 

 

Reprezentanții a 55 de asociații de proprietari, din totalul de 83 din oraș, s-au întâlnit marți, 22 ianuarie, cu conducerea Primăriei municipiului Roman, pentru a discuta problemele importante legate de alcătuirea bugetului pe 2019 și stabilirea principalelor investiții ce trebuie efectuate în cartierele din oraș. Alături de primarul Lucian Micu s-a aflat și city managerul Gabriela Petrea, care și-a început activitatea de luni, 21 ianuarie.

În deschidere, edilul le-a enumerat celor prezenți care sunt principalele proiecte de investiții pentru anul în curs. „Depindem de bugetul central, încă nepublicat, ceea ce înseamnă că Romanul va avea buget undeva prin luna aprilie. Important este să centralizăm cât mai multe dintre ideile și opiniile pertinente ale cetățenilor și să le prioritizăm. Am discutat astăzi cu reprezentanții a 55 de asociații de proprietari din totalul de 83. Le-am comunicat că, pe lângă proiectele europene câștigate și care vor începe, ca și execuție, în acest an, intenționăm să modernizăm cu suprafață de protecție încă patru locuri de joacă (pe lângă cele trei modernizate anul trecut), să extindem rețeaua de gaz metan pe toate străzile, să reabilităm 40.000 de metri pătrați de trotuare, să modernizăm toată zona bulevardului Republicii și să creăm circa 800 de noi locuri de parcare. În această ultimă zonă, dar și în zona cinematografului Unirea – a cărei reabilitare va intra în licitație în luna februarie – vom renunța la garaje, pentru că sunt inestetice și, prin înlăturarea lor, obținem mai multe locuri de parcare. De asemenea, în acest an vom repara tot mobilierul urban din oraș, inclusiv din asociațiile de proprietari, și-l vom lăcui pentru a oferi un aspect cât mai îngrijit orașului. Reprezentanții asociațiilor au solicitat amenajarea unor zone pe care le administrează, toaletarea arborilor, realizarea de parcări subterane și sprijin pentru întreținerea spațiilor verzi. Multe probleme sunt legate de starea canalizărilor, însă, cât de curând, vom programa alte două întâlniri, la care să participe și operatorul de apă, respectiv cel de salubritate, pentru a pune la punct problemele punctuale din fiecare zonă a orașului”, a declarat primarul Lucian Micu.

Cel puțin cinci dintre reprezentanții asociațiilor au luat cuvântul, unii solicitând rezolvarea unor probleme punctuale. De exemplu, s-a solicitat găsirea unei soluții ca angajații Locato – societatea comercială devenită acum direcție a Primăriei – să facă intervenții și sâmbăta și duminica. Legea administrației nu permite plata orelor suplimentare, însă primarul a promis că va găsi o soluție pentru ca angajații să lucreze, dacă vor apărea avarii, și la finele săptămânii.

Unele dintre solicitări au fost respinse. Un administrator al unui bloc care are acoperișul format din țigle și care s-a deteriorat a solicitat să primească sprijin de la bugetul local pentru reparații, însă edilul a explicat faptul că Primăria nu poate cheltui banul public pe reparații ale unor proprietăți care nu sunt ale statului, ci ale cetățenilor. Un alt administrator a solicitat atragerea de fonduri europene pentru contorizarea individuală, însă Uniunea Europeană nu subvenționează astfel de proiecte de mici dimensiuni, soluția fiind ca, la fel ca în cazul gazului, persoanele cu venituri să realizeze rețeaua, iar, în timp, să se conecteze și cei cu posibilități mai reduse. O altă propunere a fost de amenajarea a unei parcări subterane în zona Judecătoriei.

De departe, cea mai interesantă propunere a fost aceea a construirii unui „castel de apă” care să fie racordat la izvorul de apă din cartierul Petru Rareș, cunoscut ca „șipotul lipovenilor”, astfel încât orașul să fie asigurat că nu va rămâne fără alimentare cu apă. Deși primarul Lucian Micu a explicat că parametrii analizelor făcute asupra apei din acel izvor nu respectă siguranța consumului, câțiva dintre cei prezenți au fost nemulțumiți de răspuns, precizând „că nu a murit nimeni că a băut apă din izvor”. Soluția propusă de autorități a fost identificarea unui operator de apă care să ofere servicii de calitate la preț bun, asta și dacă cetățenii din municipiu se vor arăta nemulțumiți de activitatea actualului operator de apă.

 

 


COMENTARII

WORDPRESS: 0