Proiectul „Citesc pentru a învăţa”, implementat la Roman

Școala „Mihai Eminescu” a fost selectată pentru derularea proiectului „Citesc pentru a învăţa”, care are drept scop schimbarea viziunii asupra modului în care materia şcolară trebuie asimilată.

La Școala „Mihai Eminescu” din Roman a avut loc lansarea proiectului „Reading to learn”, „Citesc pentru a învăţa”, proiect finanţat de Romanian American Foundation în cele şase judeţe ale Regiunii de Nord Est: Bacău, Botoşani, Iaşi, Neamţ, Suceava şi Vaslui. Din fiecare judeţ au fost selectate câte cinci şcoli. Din judeţul Neamţ vor participa şcolile Răuceşti, Școala 8 Piatra Neamţ, Școala Girov, Școala Borleşti şi Școala „Mihai Eminescu” din Roman. Proiectul a fost prezentat la Roman de profesor doctorand Liliana Romaniuc, managerul proiectului, fost inspector şcolar general al judeţului Iaşi. Proiectul oferă elevilor şi profesorilor o altă viziune a modului în care materia şcolară trebuie asimilată.

Proiectul este primul din România care abordează problema competenţelor de literaţie ale elevilor ca principală cauză a rezultatelor slabe ale acestora la testele naţionale şi internaţionale. „Literaţia înseamnă cinci lucruri: lectura textului, înţelegerea mesajului, realizarea conexiunilor, formularea unui punct de vedere şi exprimarea acestuia în scris sau oral. Plasarea României pe ultimele locuri la testele internaţionale şi rezultatele foarte slabe ale elevilor noştri la examenele naţionale confirmă lipsa competenţelor de literaţie. Acesta este motivul pentru care considerăm că «Reading to Learn» este un proiect ce poate schimba sistemul educaţional românesc” a declarat profesor Liliana Romaniuc, manager de proiect.

În cadrul acestui proiect, vor oferi sprijin consultanţi internaţionali din Germania, SUA şi Norvegia – specialişti în literaţie. Implementarea proiectului se va realiza pe parcursul a trei ani şi jumătate. Obiectivul principal al proiectului este îmbunătăţirea competenţelor de învăţare ale elevilor prin folosirea strategiilor şi metodelor de literaţie în procesul de predare de către toţi profesorii şcolii. O componentă importantă a proiectului este reprezentată de formarea cadrelor didactice în domeniul aplicării strategiilor de literaţie. Formarea profesorilor de la Școala „Mihai Eminescu” a început în luna martie. Programul de formare constă în parcurgerea a şase module, ce se vor derula pe perioada a trei luni.


COMENTARII

WORDPRESS: 0