Procesiune de Florii, la Roman

Dimensiune text

Preoți și credincioși din Protopopiatul Roman vor participa la pelerinajul de la Catedrala Arhiepiscopală care va vesti intrarea Domnului în Ierusalim.

floriiCredincioşii sunt aşteptaţi să participe, duminică, 5 aprilie, la ora 18.00, la tradiţionala procesiune de Florii organizată cu binecuvântarea ÎPS Ioachim, arhiepiscop al Arhipiscopiei Romanului şi Bacăului, de la Catedrala Arhiepiscopală „Sfânta Cuvioasă Parascheva” din Roman. Evenimentul se va desfăşura cu participarea preoţilor din cuprinsul Protopopiatului Roman, a credincioşilor din municipiu şi a pelerinilor care vor dori să trăiască bucuria acestei sărbători în cel mai reprezentativ lăcaş de cult din Eparhia Romanului şi Bacăului.

Potrivit tradiţiei, sute de flori vor fi binecuvântate de ierarh şi vor fi împărţite celor prezenţi, urmând ca, în Joia Mare din Săptămâna Patimilor, acestea să fie depuse la piciorul Crucii Mântuitorului nostru Iisus Hristos, când se vor citi cele 12 evanghelii.

În cântările specifice acestei perioade, preoții și credincioșii vor intra în catedrală cu icoane, lumânări aprinse şi flori în mâini, iar ÎPS Ioachim va ține un cuvânt de învățătură despre semnificaţia sărbătorii.

Sărbătoarea Floriilor, care are loc cu o săptămână înaintea Paștelui, deschide Săptămâna Patimilor și vestește intrarea Mântuitorului în Ierusalim. „Moartea nu este ceva care încheie viaţa noastră terestră, ci este o realitate care există în noi şi în jurul nostru. Sfântul Pavel spunea: «Noi murim în fiecare zi». Fiecare moarte este urmată de o înviere sau de o renaştere. Altfel spus, orice moarte presupune o nouă formă de viaţă. Existenţa noastră pământească este un amestec de moarte şi de înviere. Bătrâneţea nu este un sfârşit al etapelor vieţii, ci o împlinire a persoanei, iar moartea nu este o fatalitate, ci o trecere, un paşte către o nouă formă de viaţă, superioară celei trecute. Dumnezeu a lăsat acest «tunel de scăpare», numit «moarte», ca să se plinească toate, după planul său. El foloseşte moartea ca un instrument al restaurării noastre fiinţiale. Moartea nu înseamnă despărţire, căci ne vom reîntâlni atât cu trupul pe care l-am avut dintru început, cât şi cu cei pe care i-am cunoscut în viaţa pe care am trăit-o pe pământ. Cu astfel de gânduri să încheiem asceza postului şi să ne pregătim de lumina Învierii”, a spus ÎPS Ioachim.


COMENTARII

WORDPRESS: 0