Probleme tehnice la activarea cardurilor de sănătate

Dimensiune text

Mulţi medici de familie se plâng că nu pot activa documentele electronice ale pacienţilor, deoarece sistemul se blochează. 

Abia au trecut trei săptămâni de când a început inscripţionarea cardurilor naţionale de sănătate şi deja au apărut diferite probleme tehnice, care îi fac pe medicii de familie să piardă şi mai mult timp la activarea fiecărui card.

Mulţi medici se plâng că nu pot activa documentele electronice ale pacienţilor de pe liste, deoarece sistemul se blochează. Deşi activarea unui card nu durează mai mult de câteva minute, aplicaţia folosită dă tot felul de erori, iar un doctor are la dispoziţie doar cinci încercări pentru a activa documentul. Probleme apar, în special, la sate, unde internetul nu este de foarte mare viteză sau nu are stabilitate. Astfel, medicii pierd minute bune încercând să activeze aceste carduri, timp preţios pe care l-ar putea petrece consultând pacienţii. Timp se mai pierde şi cu acele persoane care nu înţeleg utilitatea cardului şi tot medicului de familie îi revine obligaţia de a le explica pentru ce anume a fost creat şi că, fără acest document, din luna mai nu se vor mai putea prezenta la consultaţie, decât dacă scot bani din buzunar.

„Este o perioadă foarte grea pentru noi, medicii de familie, căci trebuie să ne împărţim între consultaţii şi activarea cardurilor. Sunt foarte mulţi pacienţi cu viroze, gripe şi cu alte probleme medicale, iar timpul care ar fi trebuit alocat acestora îl pierdem pentru activarea cardurilor. Nu ar fi o problemă dacă sistemul electronic ar funcţiona cum trebuie. Câteodată, aplicaţia se blochează şi câte o oră la un singur pacient, atunci când trebuie să-i introduc datele. În aceste condiţii, pacientul pleacă de la cabinet şi se întoarce mai târziu. E o pierdere de timp pentru toţi. Sunt zile când ne întrebăm pacienţii din mers ce probleme de sănătate au. Nu ai cum să le faci pe toate deodată”, a spus medicul Mihaela Covrig, preşedinta Patronatului Medicilor de Familie din Neamţ.

Mai sunt şi cazuri în care medicii nu reuşesc nici după cele cinci încercări pe care le au la dispoziţie să activeze cardul, astfel că acesta se blochează. Ce trebuie făcut în această situaţie explică reprezentanţii Casei de Asigurări de Sănătate Neamţ: „Pentru deblocarea unui card, medicul de familie respectiv se va adresa, prin telefon, la numărul 021 202 69 95 pentru a primi un ticket, apoi va specifica toate detaliile cardului respectiv la adresa de e-mail suport.ceas@casan.ro. Pentru moment, activarea cardurilor poate fi făcută doar de medicii de familie, prin aplicaţia specifică. Pe site-ul CNAS, aplicaţia este însoţită de manualul de utilizare”.

Până la 1 mai, atunci când utilizarea cardurilor de sănătate va deveni obligatorie, pacienţii mai pot face dovada calităţii de asigurat şi cu clasicele adeverinţe medicale.



COMENTARII

WORDPRESS: 0