Primăria a fost verificată de Curtea de Conturi

Dimensiune text

Timp de mai bine de două luni, Curtea de Conturi a desfăşurat o misiune de audit financiar al contului de execuţie bugetară pe anul 2014 al municipiului Roman. În raportul de audit s-a dispus rectificarea unor înregistrări contabile, efectuarea procedurilor de executare silită a debitelor scadente reprezentând taxe, impozite locale şi amenzi datorate bugetului local. Primăria are de recuperat 1,1 milioane de lei din amenzi, dar nu poate recupera banii, fiindcă datornicii nu au bunuri pe numele lor.

În alte cazuri, Curtea de Conturi a dispus verificarea şi regularizarea plăţilor pentru următoarele obiective: Modernizare Pietonal – 7.639 de lei, Biblioteca Municipală – 70.766 de lei, Artera Roman Est – 13.377 de lei, amenajare zona picnic şi de agrement – 53.512 de lei. „Toate acestea au fost rezolvate integral în timpul controlului, prin încheierea de minute de recuperare a sumelor cu executanţii lucrărilor”, se arată în informarea făcută publică de Primăria Roman.

Reprezentanţii Curţii de Conturi cer recuperarea a 20.719 lei de la firma care a lucrat la bazinele de înot din ştrand. Conform acestora, transportul materialelor ar fi costat mai puţin cu suma indicată, decât a fost specificat în contractul încheiat cu Primăria. Tot de investiţia făcută în zona bazinelor de înot se leagă şi o diferenţă de aproape 100.000 de lei. Firma care a câştigat licitaţia a dat un preţ pentru achiziţia instalaţiilor de filtrare a apei, iar achiziţia s-a făcut la un preţ mai mic cu 98.275 lei. Curtea de Conturi cere recuperarea diferenţei, dar specialiştii din primărie susţin că nu pot încălca acel contract.

„Toate lucrările s-au desfăşurat sub aspectul legalităţii, dar sunt lucrări în desfăşurare, care se vor încheia la momentul oportun. Alte lucruri sunt în discuţie, sunt puncte de vedere diferite în rândul specialiştilor. Noi, instituţia publică, mergem pe situaţia unui preţ ferm, obţinut prin licitaţie. Se pare că aici lucrurile sunt interpretate prin faptul că ar trebui să solicităm provenienţa materialelor. Acest lucru ar veni în dezacord cu licitaţia şi obţinerea unui preţ ferm, care trebuie respectat prin asumare contractuală. A solicita pentru fiecare produs din spatele unei investiţii o factură şi modul cum s-a obţinut este un lucru care nu intră în atribuţia contractantului”, a precizat Laurenţiu Dan Leoreanu, primarul municipiului Roman.

Curtea de Conturi a mai dispus verificarea lucrării Amenajarea de parcări şi intersecţii adiacente Planului Integrat de Dezvoltare Urbană (PIDU). „S-a constatat că în ofertă s-a trecut un preţ la transport balast de 17 lei/kilometru, iar la borduri – 7,97 lei. A rezultat o diferenţă de 32.667 de lei”, se arată în document. O altă verificare este necesară la amenajarea gropii de gunoi temporare, acolo unde s-a reţinut o diferenţă de 196 de metri cubi de balast, cu o valoare de 24.408 lei.


COMENTARII

WORDPRESS: 0