Premiul II pe țară la olimpiada de română

Tudor Bursuc (foto), elev în clasa a V-a la Colegiul Național „Roman-Vodă”, elevul profesoarei Roxana Prisacaru, a reușit să aducă la Roman unul din cele mai valoroase premii la nivel național. El a reușit cea mai bună performanță a elevilor nemțeni din ultimii ani la acest concurs.

 

 

Tudor s-a clasat pe locul II pe țară la faza națională a Olimpiadei de limbă, comunicare și literatură română, concurs la care au participat elevii clasați pe locul I în fiecare județ. Tudor a obținut 117 puncte din 120, fiind despărțit doar de un punct de cel care s-a clasat pe locul I. El a obținut punctajul maxim la proba orală, în cadrul căreia a trebuit să aducă în fața juriului trei argumente pentru care ar recomanda o carte din lectura proprie colegilor săi. „Am ales să vorbesc despre «Harry Potter și pocalul de foc», o carte despre curaj și prietenie. Cred că am fost foarte convingător, pentru că este cartea mea favorită. De altfel, toate subiectele mi-au plăcut, au fost accesibile și mi-au permis să mă desfășor”, a spus Tudor Bursuc.

Pe lângă limba română și lectură, Tudor este pasionat și de matematică. Doar jumătate de punct l-a despărțit și de participarea la olimpiada națională de matematică. Și-a luat, însă, revanșa, câștigând detașat, săptămâna trecută, concursul de tradiție al Școlii cu ceas, la care au participat peste 200 de elevi de clasa a V-a, din care 20 calificați la faza națională a olimpiadei de matematică. Tudor Bursuc a obținut locul I atât la proba clasică, cât și la proba contracronometru, și a primit Cupa acordată celui mai bun participant. „Dacă ar fi să aleg, nu m-aș putea decide între matematică și limba română. Îmi plac amândouă și simt că mă reprezintă. Pentru mine, orice competiție reprezintă o provocare și, în același timp, o necesitate de a-mi depăși performanțele”, a spus proaspătul laureat.

„Tudor are o personalitate puternică și o inteligență care înseamnă o permanentă provocare pentru profesor, care trebuie să găsească mereu noi metode prin care să-i mențină trează atenția și curiozitatea pe parcursul orelor. Perseverent, creativ și original, este o continuă motivație pentru ceilalți colegi. Dincolo de acestea, este un copil activ și energic, care se bucură de toate activitățile specifice vârstei”, a spus profesoara lui de limba română, Roxana Prisacaru, diriginta lui Tudor.

[sam_ad id=”127″ codes=”true”]


COMENTARII

WORDPRESS: 2
  • Felicitări!…Poate, o nouă generaţie va fi capabilă să se exprime-verbal, sau în scris-fără
    greşeli elementare, întâlnite cam des…
    De ex.:,,mă risc. iacă-tă, să aibe,doisprezece eleve, ora doisprezece,ciolofan,se merită…

    • ALIN 7 ani

      HAI MA ,CHIAR ASA,UITE UNDE STATEA INTELECTUALUL,BA DA MULTI SE MAI CRED DESTEPTI.