PNL strânge semnături pentru construcția autostrăzii Ungheni – Iași – Târgu Mureș

PNL strânge semnături pentru construcția autostrăzii Ungheni – Iași – Târgu Mureș

 

 

PNL se pregătește să demareze, începând se săptămâna următoare, o campanie de strângere de semnături pentru construcția autostrăzii A8 Ungheni – Iași – Târgu Mureș – Autostrada „Unirii”. Anunțul a fost făcut de deputatul PNL de Neamț Laurențiu Leoreanu, în cadrul unei conferințe de presă susținute la Roman joi, 25 octombrie. Inițiativa liberalilor vine în contextul în care proiectul de lege pentru construirea Autostrăzii Unirii, al cărui inițiator a fost și deputatul Leoreanu, promovat şi susţinut de 30 de parlamentari ai Partidului Naţional Liberal, a primit marți, 23 octombrie, raport favorabil în Comisia pentru Transporturi din Camera Deputaţilor. Potrivit inițiativei legislative adoptate în Comisia pentru Transporturi, guvernul se angajează să pornească licitațiile pentru studiile de fezabilitate și proiectare la 30 de zile de la adoptarea legii, folosind bani de la bugetul de stat, fonduri europene, dar și prin parteneriat public-privat.

„Noi am susținut că această autostradă poate fi construită și din fonduri europene, plecând și de la declarațiile comisarului european pentru Dezvoltare durabilă, Corina Crețu, care în nenumărate rânduri a atras atenția Guvernului că sunt bani la Comisia Europeană pentru susținerea acestui proiect, dar, din păcate, nu are niciun proiect pe masă pentru a-l putea susține și a obține acești bani. În acest caz, România poate pierde între 3 și 4 miliarde de euro, bani care ni s-ar cuveni. Guvernul a venit cu o altă soluție, o soluție falsă, din punctul meu de vedere, aceea a parteneriatului public-privat. Ca să argumentez, parteneriatul public-privat înseamnă o contribuție foarte mare de la buget, ceea ce înseamnă ca autostrada s-ar finaliza la «paștele cailor», pentru că nu sunt bani și atunci s-ar întinde pe foarte mulți ani. În al doilea rând, partenerul privat care ar veni și care s-ar implica ar introduce imediat anumite taxe pe autostradă, destul de mari, ca să-și recupereze această investiție. Sigur că e o victorie de etapă, pentru că urmează dezbaterea și în alte comisii – de buget, de administrație publică -, pentru ca ulterior să ajungă în Camera Deputaților”, a declarat deputatul Laurențiu Leoreanu.

„De asemenea, am propus Biroului Executiv al partidului, și s-a acceptat, o petiție publică de strângere de semnături, pe care, de altfel, o și lansez astăzi, pentru construcția autostrăzii pe traseul Ungheni – Iași – Târgu Mureș – Cluj – Vama Borș – pentru că doar autostrada aceasta, dacă s-ar încheia doar la Târgu Mureș nu ar avea o finalitate, dar având celelalte segmente o parte pornite, celelalte pe cale de a fi pornite, sigur că aceasta trebuie să lege hotarul de Est cu hotarul de Vest al României”, a mai afirmat deputatul Leoreanu.

„Semnează pentru a scoate zona Moldovei din subdezvoltare și sărăcie. Semnează pentru a uni Moldova și Basarabia cu restul României și cu Europa. Semnează pentru a cere guvernului să trimită la Comisia Europeană în regim de urgență cererea de finanțare din bani europeni a Autostrăzii Unirii. Demararea construcției Autostrăzii Unirii trebuie să devină urgent o prioritate zero a Ministerului Transporturilor. Zona Moldovei se află într-un stadiu grav de subdezvoltare, cu un salariu mediu de 17% față de media europeană și cu un PIB pe locuitor de 29% față de nivelul mediu din Uniunea Europeană. Parlamentarii Partidului Național Liberal din zona Moldovei inițiază această petiție publică, pentru a demonstra că Autostrada Unirii trebuie să fie un proiect prioritar pentru Moldova și pentru întreaga țară. Guvernul PSD – ALDE refuză să construiască Autostrada Unirii cu bani europeni și nu dorește dezvoltarea regiunii Moldovei. Guvernul PSD – ALDE vrea ca oamenii să trăiască în sărăcie și să depindă de ajutoarele de stat, pentru a le lua voturile. Sabotarea construirii autostrăzii care leagă Moldova și Basarabia de vestul României și de Europa condamnă o mare parte a țării la subdezvoltare și sărăcie. Lipsa unei conexiuni între Estul și Vestul țării îi îndeamnă pe investitori să evite județele Moldovei. Nerealizarea autostrăzii care leagă Estul de Vestul României este o trădare a intereselor naționale”, precizează, între altele, petiția lansată de liberali.

 

 

 


COMENTARII

WORDPRESS: 0