Petiții pentru schimbarea examenelor de definitivat şi titularizare

Dimensiune text

Dascălii vor ca definitivatul să fie trecut cu nota 7, nu cu nota 8, ca în prezent, şi susţinerea examenului în toamnă. Restabilirea criteriilor de evaluare a dascălilor care vor să se titularizeze este obiectul unei alte petiţii semnate de dascăli.

Dascăli din toată ţara au iniţiat, la sfârşitul lunii iulie, o petiţie online (http://www.petitieonline.com/definitivat_rezonabil), menită să convingă oficialii Ministerului Educaţiei şi Cercetării Ştiinţifice (MECŞ) să modifice regulile de promovare a examenului de definitivat. Petiţia este semnată de aproape 881 de cadre didactice din ţară, inclusiv din judeţul Neamţ, şi prevede ca definitivatul să fie trecut cu nota 7, nu cu nota 8, ca în prezent, şi susţinerea examenului în toamnă, pentru a exista suficient timp în vederea pregătirii acestuia.

Începând din 2013, MECŞ a decis că nota 8 reflectă o cunoaştere suficientă a materiilor care fac obiectul acestui examen scris, cu o durată de patru ore. „Până acum câţiva ani, colegii care au susţinut examenul de definitivare în învăţământ, examen dificil, cu multă materie de asimilat sau reactualizat, au avut parte de un tratament mai uman. Examenul se susţinea în toamnă, după 20 august, iar nota minimă pe care trebuia să o obţină un candidat pentru a trece examenul era 7”, spune un dascăl, semnatar al petiţiei. „La trei încercări nereuşite, cariera didactică este compromisă definitiv”, scrie un alt dascăl.

O petiţie similară a fost semnată de dascăli din ţară pentru desfiinţarea examenului de titularizare. „Din cauza experienţelor din ultimii ani şi a faptului dovedit că sunt din ce în ce mai puţine posturi didactice pe perioadă nedeterminată, precum şi a lipsei de motivaţie, determinare şi interes de a învăţa doar pentru posturi pe perioade determinate, se solicită desfiinţarea formalităţilor de întocmire a dosarelor, precum şi desfiinţarea unui examen inutil, de evaluare prin memorare şi redare a unor conţinuturi ce n-au legătură cu practica ori realitatea de la catedră. Solicităm restabilirea criteriilor de evaluare a dascălilor care vor să se titularizeze. Această formă de examinare, ce ţine de peste 26 ani, nu-şi mai are rolul, scopul şi relevanţa, într-o societate informaţională şi în exces de cunoştinţe”, semnează un grup de dascăli care care au obţinut, de şase ani, note de peste 7 şi nu au obţinut posturi viabile.

Petiţia este semnată de 1.404 cadre didactice din ţară, inclusiv din judeţul Neamţ. „Este criză de dascăli, dar, când vine vorba să ne titularizăm, intră cine poate sau cine trebuie”, spune un profesor. „Examenul scris este, într-adevăr, irelevant, în afara faptului că se suprapune tematic, în mare parte, cu cel de definitivat. În plus, este aberant să dai concurs pentru un post care, de cele mai multe ori, nu există”, spune alt profesor.

Înainte de contestaţii, 195 de candidaţi au primit note cuprinse între 7 şi 10 la examenul de titularizare din acest an, dar puţini au prins un loc sigur la catedră.



COMENTARII

WORDPRESS: 5
  • cd 5 ani

    Sa puna mana si sa invete, sa nu obtina examenele numai cu copiute, sa invete riguros si atunci vor putea obtine orice examen, pana atunci mai este cale lunga, ca toti sunt obisnuiti numai cu FURATUL.

  • Ionela 5 ani

    Cei care cer aceste modificari sunt cei care au intrat cu dosar la facultate, au facut cursuri la fara frecventa si vor in invatamant pentru ca nu au reusit in alta parte. Daca au si pile la director ii asteapta postul caldut, „prestigiu” social si usor, usor compromit sistemul de invatamnt. Mai bine s-ar crea un fel de angajament etic intre minister si orice angajat din invatamant. Sa se faca ierarhii intre universitati: la care se intra cu admitere, si cele unde nu se ocupa locurile. In functie de ierarhia universitara, numarul anilor de studii, masterate, media de absolvire, cursuri, activitati de voluntariat, proiecte, specializari, cadrul didactic sa primeasca atestat profesional, care sa constituie cv-ul sau pentru orice scoala care se respecta . Daca tot se vrea schimbare, sa se faca in profunzime, si nu doar de fatada, ca sa se eschiveze unii de invatat, sa devina mari profesori pe pile. Competenta, calitate umana, seriozitate. O data acest gen de angajament semnat, si pe baza unui examen serios, cadrul didactic sa patrunda in sistem. La fel, si pentru directori si inspectori, metodisti. E plin sistemul de oameni care nu au nici o treaba cu aceste functii, ci doar pentru beneficii de alta natura.Le cerem elevilor performanta, dar ce facem cu cadrele care patrund in sistem cu nota 2,00? Scolile sa posteze pe site cv-ul complet al fiecarui angajat, cu medii, cursuri, forma de invatamant absolvita, etc. Asta inseamna schimbare, nu renuntarea la un filtru care cat de cat tine la distanta neavenitii….

  • Tone 5 ani

    Examenul de titularizare este sfant. Cel mai bun castiga,chiar daca mai exista „exceptii”. La promovarea definitivatului trebuie revenit la nota 7.

  • Carmen Crisan 5 ani

    Doresc revenirea la nota 7 la examenul de definitivare. Eu am participat la un examen national de titularizare foarte dificil, posturi fiind 3, si obtin nota 9 iar un alt examen de defintivare la care am obinut nota 7. Din cauza acestui examen mi-am pierdut titularizarea si postul pe limba engleza. Insa in acest an o doamna profesoara de religie ocupa la transfer postul meu fara nici un fel de probleme.Doar cu un dosar depus la inspectorat si aprobat de director. Doamna profesoara a participat la examenul de definitivare pe religie. Este normal ceea ce se intamnpla ?

    • Nicholas 5 ani

      Exact oamenii competenti nu sunt promovati,iar pilele stiu ca au sustinere si sfideaza. Si ne mai intrebam de ce profesorii sunt slab motivati….Pai daca esti dat la o parte la modul acesta??? cu dreptatea in mana???