Nouă zile pentru înregistrarea cererilor în cazul schemei de minimis

Dimensiune text

După scandalul din luna august 2013, Ministerul Finanţelor a regândit modalitatea prin care reprezentanţii IMM-urilor să depună cererile pentru acordarea ajutorului de minimis. O firmă poate lua de la stat cel mult 200.000 de euro, dacă se încadrează în condiţiile impuse prin ghidul solicitantului.

Direcţia de Implementare a Programelor pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii (IMM), Mediul de Afaceri şi Turism, din cadrul Ministerului Economiei, anunţă deschiderea perioadei de completare a Formularului de înscriere on-line în perioada 15 ianuarie, ora 10.00 – 24 ianuarie, ora 20.00, pentru IMM-urile care solicită ajutoare de minimis. Reprezentanţii Direcţiei de Implementare a Programelor pentru IMM-uri atrag atenţia celor care vor să aplice că data şi ora completării formularului nu influenţează ordinea punctajului. „Completaţi formularul cu atenţie! Odată transmis, formularul nu se poate modifica. Un aplicant poate transmite formularul în baza de date a aplicaţiei o singură dată!”, sunt câteva dintre precizările făcute de autorităţi cu privire la sesiunea de primiri a documentelor, care va începe săptămâna viitoare.

Acordarea ajutoarelor de minimis a declanşat un scandal imens în luna august 2013. Cu două zile înainte de startul programului, ghidul solicitantului a fost modificat, astfel încât să fie considerate eligibile şi firmele cu datorii, dacă acestea depun o garanţie, odată cu formularul on-line. În ziua în care trebuiau să completeze formularele, cei mai mulţi dintre aplicanţi nu au putut accesa site-ul Ministerului de Finanţe, iar când au reuşit să o facă, le-a fost remisă o comunicare în care se preciza că sesiunea de înscriere a cererilor a durat doar cinci minute şi s-a închis, iar fondurile – în valoare de 500 de milioane de lei – s-au epuizat în totalitate. Din cauza numeroaselor reclamaţii şi acuzaţii de favorizare a unor firme „agreate”, autorităţile s-au văzut nevoite să anuleze sesiunea din luna august, sesiune care se va relua pe data de 15 ianuarie, începând cu ora 10.00.

În conformitate cu legislaţia actuală în vigoare, prin schema de ajutor de minimis se introduce condiţia de a menţine locurile de muncă existente la data înregistrării cererii de acord pentru finanţare, precum şi crearea până la finalizarea investiţiei şi menţinerea, pe o perioadă de minimum trei ani de la finalizarea investiţiei, a cinci locuri de muncă, în cazul unui ajutor de minimis de până la 100.000 euro, sau a şapte locuri de muncă, în cazul unui ajutor de minimis de la 100.000 euro până la 200.000 euro, inclusiv.


COMENTARII

WORDPRESS: 1
  • ton 6 ani

    Autorul articolului a ramas in vacanta, din moment ce face referire in articol la programul de minimis stabilit prin hg274/2013 dar care a fost modificat si completat prin hg848/2013