De la 1 aprilie, fiecare pacient trebuie să completeze un formular la ieşirea din spital. Părerile despre serviciile şi condiţiile de care a avut parte vor fi analizate de Consiliul Etic. La Spitalul Roman există, deja, chestionare de satisfacţie a pacienţilor.
Ministerul Sănătăţii doreşte ca, de la 1 aprilie, să fie aplicat „mecanismul de feedback” al pacienţilor. „În acest an implementăm mecanismul, iar intenţia noastră este aceea de a deveni operaţional din luna aprilie. Asta înseamnă că tot ceea ce va fi semnalat de pacienţi, care vor primi un formular la externarea dintr-un spital sau la finalul serviciului medical pe care îl primesc, va fi analizat de consiliile etice care se vor constitui în spitale. Lucrurile semnalate se pot rezolva acolo”, a afirmat ministrul Nicolae Bănicioiu, care şi-a manifestat convingerea că acest mecanism va duce la îmbunătăţirea calităţii actului medical.
La Spitalul Municipal de Urgenţă Roman a fost introdus deja, în urmă cu mai mulţi ani, un chestionar de satisfacţie pe care pacienţii trebuie să îl completeze la externarea din spital. La ultima analiză care a fost făcută asupra unor chestionare, care au fost completate în 2013, cele mai multe sesizări ale pacienţilor corespundeau realităţii, însă existau şi unele despre care nu se ştie dacă vor putea fi rezolvate.
Pacienţii doresc televizor şi frigider în fiecare salon
În general, părerea pacienţilor referitoare la serviciile medicale pe care le primesc este una bună, iar dacă şi-ar dori să se schimbe ceva, ar fi vorba despre atitudinea unor cadre medicale, condiţiile de cazare şi mâncarea. „Eu am stat internată cinci zile la Cardiologie. Doctorul Firăstrău, ca de fiecare dată, mi-a vorbit foarte frumos, mi-a explicat ce anume trebuie să fac pentru a nu mai ajunge iar la spital şi cum să îmi ţin boala sub control. Nu mi-a plăcut, însă, că a fost foarte aglomerat şi trebuia să aştept multe ore dacă voiam să vorbesc cu domnul doctor. Mâncare nu prea am luat de la spital, pentru că mi-au adus de acasă, dar am văzut la colegii din salon că arăta bine”, a spus Mariana Grigore, a femeie de 58 de ani din Bozieni, în momentul în care aştepta să îşi ia biletul de externare din spital.
Chestionarele care au fost analizate arătau că pacienţii doreau o colaborare mai bună între medicii de pe secţie; voiau să fie informaţi cu privire la diagnosticul şi tratamentul care trebuie urmat, etapele şi evoluţia bolii; doreau mai multă consiliere din partea cadrelor medicale; personalul să aibă materiale necesare administrării tratamentelor, precum şi să aibă sonerie la fiecare pat, pentru a putea chema cadrele medicale în caz de urgenţă. Se făceau aprecieri şi cu privire la condiţiile de cazare şi de hrană. Pacienţii se plângeau că lenjeria este într-o stare foarte proastă, voiau ca saloanele să fie văruite, igienizate, hrana să aibă caloriile necesare, iar ei să primească mai multă atenţie, promptitudine, din partea cadrelor medicale, atunci când au o problemă, şi, în general, voiau curăţenie mai multă. Unii pacienţi erau mai pretenţioşi şi doreau televizor, frigider, cabină de duş şi toaletă în fiecare salon. Unele lucruri au fost deja îmbunătăţite. S-au mai achiziţionat lenjerii, iar bucătăriile au fost dotate cu aparatură care să ajute la prepararea bucatelor.
Comentarii