HomeActualitateNeamt

Modernizarea DN 15D este promisă în 2015, funcție de buget

CNADNR vrea să modernizeze circa 23 de kilometri din drumul Roman – Piatra Neamţ. În 2014 s-au modernizat 22 de kilometri din DN 15D, de la ieşirea din municipiul Piatra Neamţ către Roman.

Drumul Roman – Piatra Neamţ va fi modernizat în totalitate în 2015. Aşa susţin reprezentanţii Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR), în prima parte a unei informări trimise Ziarului de Roman. În 2014 s-au modernizat 22 de kilometri din DN 15D, de la ieşirea din municipiul Piatra Neamţ către Roman. „În 2015, lucrările de modernizare propuse spre execuţie pentru drumul naţional DN 15D se vor face pe o lungime de 22,856 de kilometri, de la kilometrul 22 la kilometrul 45 plus 300 de metri”, se arată în documentul semnat de Narcis Ștefan Neaga, directorul general al CNADNR.

DN15Cu toate acestea, modernizarea celor aproximativ 23 de kilometri de drum nu este certă. „Aceste lucrări vor fi executate în limita bugetului ce va fi alocat în anul 2015 Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România, respectiv Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Iaşi”, se mai arată în documentul CNADNR. Iar bani de modernizare nu au fost în ultimii ani. Dovada este în rapoartele Poliţiei Rutiere, starea drumului cauzând numeroase tragedii.

În perioada 1 ianuarie 2009 – 31 decembrie 2013, pe tronsonul DN 15D Piatra Neamţ – Roman s-au înregistrat 99 de accidente grave, soldate cu 23 de persoane decedate, 116 persoane rănite grav şi 76 rănite uşor. Pe sectorul Horia – Dulceşti au fost înregistrate, în perioada 2009 – 2013, 33 de accidente, soldate cu şapte persoane decedate, 43 persoane grav rănite şi 23 de persoane rănite uşor. Principala zonă de risc rutier este reprezentată de localitatea Horia, între kilometrul 42 plus 700 de metri şi kilometrul 44 plus 600 de metri, unde s-au produs 12 accidente, soldate cu trei persoane decedate, 16 rănite grav şi 14 rănite uşor. Cauza oficială a producerii celor mai multe dintre accidente o reprezintă „viteza neadaptată” la condiţiile de drum.

Stratul de uzură de pe DN 15D, partea nemodernizată, este format din cribluri. După ce pe sectoarele de drum în curbă au avut loc mai multe accidente, administratorul drumului a luată decizia frezării parţiale a unui strat superficial al îmbrăcăminţii rutiere, „în vederea îmbunătăţirii aderenţei pneurilor”, însă efectul a fost cu totul altul.

Comentarii

WORDPRESS: 0