Makerspace educațional pentru domeniul electronicii și roboticii, în cadrul Liceului Tehnologic „Vasile Sav”

Makerspace educațional pentru domeniul electronicii și roboticii, în cadrul Liceului Tehnologic „Vasile Sav”

Dimensiune text

 

Liceul Tehnologic „Vasile Sav” din Roman este beneficiarul unui grant în valoare de 3.500 de euro, câștigat în urma competiției de proiecte inițiate de Asociația Narada, în perioada noiembrie – decembrie 2019. Scopul proiectului vizează dezvoltarea competențelor secolului XXI la elevi prin crearea unui makerspace educațional pentru domeniul electronicii și roboticii.

Proiectul a fost inițiat și aplicat în competiție de către profesor Lăcrămioara Ploșniță. În prima etapă au fost selectate 13 proiecte, din aproape 100 de aplicații depuse, iar în a doua etapă au avut loc interviurile de selecție, în finală rămânând doar zece proiecte. În perioada 1 – 2 februarie 2020, profesorul Lăcrămioara Ploșniță a participat, la București, la Naradonul 2020 – eveniment în care au fost prezentate cele zece proiecte câștigătoare, a fost semnat contractul de implementare și au fost definitivate detaliile de implementare și promovare a proiectului în mediul antreprenorilor care vor finanța aceste proiecte. Finanțarea constă în kituri educaționale, componente electronice, truse de scule și aparate de măsură care vor facilita învățarea și dezvoltarea competențelor tehnice ale elevilor în concordanță cu dinamica tehnologiei actuale.

„Prin acest proiect, îmi propun să creez un makerspace educațional pentru domeniul electronicii și roboticii, un spațiu care să faciliteze atât pregătirea de performanță a elevilor olimpici, dar și dezvoltarea și stimularea motivației pentru învățarea și explorarea roboticii și electronicii la nivelul noilor tehnologii din domeniu. Activitățile propuse vizează extinderea procesului de învățare într-un mediu non-formal, precum și stimularea învățării eficiente a elevilor prin activități practice de creare, inovație și construire de machete electronice, asigurarea transferului interdisciplinar de la teorie la practica reală. În primul an, voi implementa acest proiect împreună cu domnul profesor Daniel Curpăn, pentru o grupă de 25 elevi de clasa a IX-a, urmând ca, în anul școlar viitor, numărul beneficiarilor direcți să se multiplice”, a precizat coordonatorul proiectului, profesor Lăcrămioara Ploșniță.

 

 


COMENTARII

WORDPRESS: 0