Mai multe drepturi pentru consumatori

Potrivit noii directive privind drepturile consumatorilor, cumpărătorii vor avea la dispoziţie 14 de zile pentru a-şi schimba decizia şi a renunţa la orice acţiune de achiziţionare a unui produs pe internet sau în afara spaţiilor comerciale.

Consumatorii au, de acum, mult mai multe drepturi în ceea ce priveşte achiziţionarea de produse online, prin intrarea în vigoare a noii directive privind drepturile consumatorilor. Noile norme vor asigura, de exemplu, ca, la nivelul Uniunii Europene, consumatorii să aibă la dispoziţie 14 de zile pentru a-şi schimba decizia şi a se retrage din orice acţiune de achiziţionare a unui produs online sau în afara spaţiilor comerciale. Noile reguli interzic, de asemenea, suprataxele pentru utilizarea cardurilor de credit şi a liniilor de asistenţă telefonică, precum şi ferestrele pre-bifate pe site-uri pentru încasarea unor plăţi suplimentare (de exemplu, atunci când se cumpără bilete de avion online).

Una dintre principalele modificări aduse de noua directivă se referă la eliminarea tarifelor şi costurilor ascunse pe Internet. De acum înainte, consumatorii vor trebui să confirme în mod explicit că trebuie plătit un anumit preţ pentru servicii aşa-zise gratuite.

O altă modificare vizează o mai mare transparenţă a preţurilor. Comercianţii vor trebui să afişeze costul total al produsului sau al serviciului, precum şi orice tarife suplimentare. Cei care efectuează cumpărături online nu vor mai trebui să plătească tarife suplimentare, dacă nu au fost informaţi de acest lucru înainte de a realiza comanda.

Noua directivă prevede că perioada pe care consumatorii o au la dispoziţie pentru a renunţa la un contract de vânzare-cumpărare se prelungeşte la 14 zile calendaristice, faţă de şapte zile, până acum. În plus, atunci când un vânzător nu a informat în mod clar clientul cu privire la dreptul de a renunţa la contract, perioada de returnare se prelungeşte la un an.

Drepturile consumatorilor sunt consolidate şi în ceea ce priveşte rambursarea. Comercianţii trebuie să ramburseze consumatorilor preţul produsului în termen de 14 zile din momentul în care aceştia au renunţat la contractul de vânzare-cumpărare, iar în preţul de rambursare este inclus şi costul livrării.


COMENTARII

WORDPRESS: 0