Lipsa de personal „strică” mâncarea bolnavilor

Conducerea Spitalului Municipal de Urgență Roman pune calitatea slabă a hranei servită bolnavilor în spital pe seama lipsei de personal și a procedurilor de achiziție a alimentelor.

Potrivit directorului financiar-contabil al instituției, economist Leonard Achiriloaei, în momentul de față, alimentele, în funcție de tip, se achiziționează, în sistem centralizat, pe bază de licitații, ceea ce nu permite spitalului să se aprovizioneze de pe piața liberă, unde ar putea obține prețuri mai bune. Pe de altă parte, lipsa de personal își spune și ea cuvântul, pentru că puținii angajați ai blocului alimentar nu au timp să gătească meniuri mai complexe. „La noi aprovizionarea se face continuu, după proceduri bine stabilite, în urma unui acord pe doi ani. Bineînțeles că am prefera să achiziționăm și noi legume proaspete, pentru a face preparate pentru iarnă, dar nu avem această posibilitate. Am avut discuții la nivelul conducerii instituției privind posibilitatea unor investiții în dotare, pentru a da posibilitatea angajaților să intervină în privința calității hranei. Noi suntem conștienți că nu ne permitem cei mai buni bucătari. I-am rugat, în mai multe rânduri, pe angajații blocului alimentar, să schimbe ceva în meniu”, a precizat economist Leonard Achiriloaei. Medicul Cătălina Pălăncianu, managerul unității sanitare, a dat vina pe lispsa de personal. În prezent există un singur asistent dietetician al spitalului, care trebuie să meargă prin toate secțiile spitalului, pentru a prelua comenzile și pentru a verifica dacă pacienții sunt mulțumiți. Spitalul Roman a scos la concurs încă un post de dietetician, dar acesta nu a fost ocupat.


COMENTARII

WORDPRESS: 1
  • Rares 6 ani

    Achizitiile in sistem centralizat au fost facute tot de spital. Faptul ca nu s-au contractat „produse proaspete” este problema celor care au aprobat aceste achizitii. De ce va plangeti acum?
    Orice bucatar adevarat se poate descurca foarte bine, cu ajutorul asistentului dietetician. Nu este nevoie sa mearga acesta din urma la fiecare salon / pacient sa preia comezile. Se pot face meniuri standard pentru cele mai importante categorii de pacienti. Acolo unde sunt cazuri speciale, exista o fisa de pacient, un sistem informatic – mail etc. si se pot face schimburile de informatii.
    Probabil insa altceva este la mijloc – fie a aparut un producator cu lobby puternic, fie …de ce sa ne mai plangem ca sa ne disculpam.