Liceul Tehnologic „Vasile Sav”, reprezentat la întâlnirea de proiect Erasmus+ în Grecia

Liceul Tehnologic „Vasile Sav”, reprezentat la întâlnirea de proiect Erasmus+ în Grecia

 

 

Zilele acestea, o delegație de la Liceul Tehnologic „Vasile Sav” din Roman s-a întors din Grecia, unde a participat la o vizită de lucru din cadrul proiectului strategic doar între școli Erasmus+ „Regardons les rivières et les mares, protégeons les écosystèmes aquatiques dulcicoles… améliorons nos attitudes et nos comportements envers l’environnement!”, în care colaborează cu școli din  alte zece țări europene. La întâlnirea care a avut loc la Kastoria au participat elevii Laurențiu Gabriel Rusu, Alexandru Atofanei și Alexandru Marian Chinez, de la clasa a XII-a A, însoțiți de coordonatorul transnațional al proiectului, profesor Adriana Drăghici.

„Gazda reuniunii noastre a fost 4th Gymnasio of Kastoria, școală gimnazială de talie mică, dar cu activitate intensă în educația formală și nonformală a elevilor. Orașul Kastoria așezat pe malul imensului lac Orestia, este o zonă de un farmec aparte, care atrage în fiecare an foarte mulți turiști, fiind, în același timp, cunoscut ca cel mai mare producător de obiecte confecționate din blană și piele din Grecia. Zona muntoasă aduce iarna turiștii la schi, iar lacul îi atrage vara cu sporturile nautice.

Din prima zi am fost întâmpinați cu multă căldură de direcțiunea școlii, care ne-a vorbit despre preocupările elevilor și cadrelor didactice în vederea realizării unui act educațional de calitate. Am luat parte la un spectacol realizat în cinstea venirii oaspeților și, apoi, am vizitat școala. Am fost, apoi, primiți de către oficialități ale orașului, în frunte cu primarul urbei, care ne-a spus cât este de prețios proiectul nostru pentru studiul mediului acvatic din zonă. A urmat o vizită prin interesantul oraș încărcat de istorie.

Kastoria dispune de un Centru de studiu al mediului înconjurător dotat cu aparatură de înalt nivel tehnic. În a doua zi a întâlnirii, acolo ne-au fost făcute demonstrații de analiză a florei și faunei acvatice, elevii și profesorii lucrând alături de cercetătorii centrului. A urmat o vizită la acvariul orașului care adăpostește specii de pești specifici zonei. Reveniți la școală, participanților le-a fost prezentat de către coordonatorul transnațional al proiectului, Philippe Wilock, modelul, modul de realizare și funcționare ale unui hidrorobot util pentru filmări subacvatice.

Cea de-a treia zi a vizitei de proiect a fost rezervată excursiilor organizate la Naoussa, denumit și „Orașul apelor”, și la Aigai, unde se află Muzeul mormintelor regale al lui Filip a II-lea, fost rege al Macedoniei în perioada 359 î.Hr.–336 î.Hr, și al nepotului său, Alexandru al IV-lea. După impresionanta lecție de istorie de la muzeu a urmat vizitarea parcului Agios Nikolaos.

În a patra zi a reuniunii de proiect s-au vizitat muzeul din Dispilio și locuințele neolitice de pe malul lacului, iar apoi au fost admirate stalagmitele, stalactitele și lacurile subterane din Peștera Dragonului.

Ultima zi a întâlnirii a cuprins vizitarea muzeului etnografic al orașului, urmată de un curs asupra tehnicii de realizare a imaginilor 3D la Universitatea Tehnică din Kastoria.

La revenirea în școală, echipele participante la reuniunea de proiect și-au prezentat materialele realizate de elevi și profesori în școlile proprii. Delegația română a prezentat două materiale power-point: «Poluarea râurilor – coșmarul oceanelor» și «Utilizarea tradițională a apei». Prestația celor trei elevi români a fost foarte apreciată de către cei prezenți pentru caracterul științific ridicat al lucrărilor și capacitățile de exprimare într-o limbă străină. S-au acordat atestatele de participare şi documentele Europass care consemnează competenţele pe care participanţii la întrunire le-au căpătat în cadrul activităţilor derulate”, a precizat profesor Adriana Drăghici

Întâlnirea din Grecia a fost extrem de importantă în special pentru elevii participanți, care au format un grup compact fără a ține seama de naționalitatea, cultura sau sistemul de educație pe care le reprezintă fiecare. Între aceștia s-au legat prietenii care îi vor ajuta să comunice și ulterior ca cetățeni europeni uniți prin aspirații.

Proiectul este realizat cu sprijinul financiar al Comisiei Europene în cadrul Programului Sectorial Erasmus+.

 

 

 


COMENTARII

WORDPRESS: 0