HomeActualitateRoman

Lecţii de şoferie pentru indieni, desenate pe hârtie

Un instructor auto i-a şcolit pe indienii de la ArcelorMittal cu privire la circulaţia pe drumurile publice. Pentru că indienii nu ştiau română, iar instructorul ştia foarte puţină engleză, acesta din urmă a „predat” regulile de circulaţie cu pixul. Şcoala de şoferi a lui Ovidiu Rusu este pe locul doi în Neamţ în ceea ce priveşte promovabilitatea.

Pentru orice persoană care urcă prima dată la volanul unei maşini, relaţia cu instructorul auto sau cu profesorul de legislaţie este de o importanţă deosebită. Cei care predau şoferia trebuie să explice cursanţilor până şi cele mai elementare reguli de circulaţie, în condiţiile în care şcoala românească nu are inclusă în progama obligatorie ore în care copiii să înveţe despre cum trebuie să se poarte în calitate de pietoni, pasageri sau biciclişti.

instructorul auto Ovidiu Rusu

instructorul auto Ovidiu Rusu

Unul dintre cei care a făcut buni şoferi din cursanţi temători este Ovidiu Rusu. Înfocat fan al echipei de fotbal Dinamo – iar biroul confirmă din plin această pasiune -, acesta are propria şcoală de şoferi şi, împreună cu alţi patru instructori, a şcolit mii de persoane care au vrut să obţină un permis de conducere de categoria B, C, C-E, D şi D-E, adică de la autoturisme până la autobuze. Face acest lucru de cinci ani şi ajuns, în 2012, a doua şcoală din judeţul Neamţ în ceea ce priveşte rata de promovabilitate a cursanţilor, cu un procent de 61,64%. „Am început, în 2008, cu două maşini şi ne-am dezvoltat datorită respectului pe care îl arătăm clienţilor noştri şi datorită condiţiilor pe care le oferim. Avem aceiaşi instructori din 2008, ceea ce înseamnă că suntem mulţumiţi unii de ceilalţi. Eu sunt adeptul unei relaţii apropiate între angajator şi angajaţi, pentru că aşa am dezvoltat afacerea. Mi se pare normal să fim receptivi la problemele celui care te ajută să îţi menţii afacerea pe piaţă şi, în cinci ani, am ajuns să fim un grup unit, ca o familie”, spune Ovidiu Rusu.

soferi06Un cursant care vrea să înveţe la şcoala lui Ovidiu Rusu trebuie să plătească 700 de lei, iar în aceşti bani nu sunt incluse costurile legate de întocmirea dosarului (fişa psihilogică şi fişa medicală), ci doar cele 24 de ore de legislaţie şi 30 de ore de conducere minime obligatorii. „Toate maşinile noastre sunt îngrijite şi în condiţie bună – le spălăm zilnic, fiindcă înveţi mai bine într-un spaţiu curat, îngrijit. Iar dacă un cursant a terminat cele 24 de ore de legislaţie obligatorii şi doreşte să mai participe şi la alte ore, o face fără probleme şi fără a plăti nimic în plus. De aici vine şi rata de promovabilitate mare a noastră: noi mereu facem prezenţa şi nu le dăm drumul la examen până nu iau «sala» la noi. Dacă reuşesc să treacă de proba teoretică la noi, în 90% dintre cazuri trec şi de proba de la Piatra Neamţ”.

Ovidiu Rusu a fost şofer pe microbuz şi a făcut curse regulate între România şi Italia. A decis să se reorienteze după un moment de cumpănă pe care l-a avut în Austria. „Am fost nevoit să fac un traseu în Italia la scurt timp după o săptămână în care fusesem plecat. În Austria, din cauza oboselii, am închis ochii pentru o clipă, maşina a luat-o spre dreapta şi s-a atins uşor de un parapet. Pasagerii nu şi-au dat seama ce s-a întâmplat, dar în cel moment m-am jurat să îmi găsesc o activitate care să-mi permită să dorm acasă noaptea”, povesteşte Ovidiu Rusu despre decizia care i-a schimbat viaţa.soferi02

„Nu regret nicio clipă alegerile pe care le-am făcut, chiar dacă am depus eforturi şi am făcut sacrificii. Acum mă întâlnesc, prin ţară, cu foşti elevi care îmi mulţumec că i-am învăţat să şofeze. M-am întâlnit chiar şi în străinătate cu foşti elevi. Este o mulţumire sufletească să vezi că cineva te ţine minte pentru că l-ai ajutat cândva şi ce l-ai învăţat tu i-a folosit în viaţă, fiindcă unii au un loc de muncă datorită acelui permis auto. În plus, clienţii mulţumiţi îmi aduc noi clienţi, toţi instructorii mei sunt căutaţi”, a completat Ovidiu Rusu.

Printre cei pe care Ovidiu Rusu i-a învăţat să conducă se numără şi persoane din conducerea ArcelorMittal Roman, venite din India. „Am lucrat cu trei sau patru indieni. Ei aveau permise de conducere, dar documentele lor nu sunt valabile în Uniunea Europeană. Eu nu mă descurc cu engleza, ei nu ştiu română, aşa că au venit cu o doamnă care era translator. Când am ajuns la sensul giratoriu, am încercat să explic cum este cu prioritatea, dar indianul îmi spunea că el înţelege mai bine atunci când conduce. Ori eu nu puteam să-l las să intre în sensul giratoriu, fiindcă risca să facă un accident, translatorul nu avea permis şi a trebuit să opresc maşina, să fac un desen şi să explic în acest mod care este regula pentru a intra într-un sens giratoriu”, povesteşte Ovidiu Rusu.

În 2012, şcoala de şoferi a familiei Rusu a avut peste 500 de cursanţi şi opt angajaţi. Anul acesta, Ovidiu Rusu îşi propune să ajungă pe primul loc în ceea ce priveşte procentul de promovabilitate, procent care confirmă calitatea lecţiilor primite de viitorii şoferi.

Comentarii

WORDPRESS: 0