La un an de la lansare, Telefonul Vârstnicului a fost apelat de 5.708 de ori

HomeSocial

La un an de la lansare, Telefonul Vârstnicului a fost apelat de 5.708 de ori

 

raport final micLa un an de la lansare, Telefonul Vârstnicului, prima linie telefonică gratuită de informare şi asistenţă dedicată persoanelor peste 65 de ani, operată de către Fundaţia Principesa Margareta a României şi finanţată de către Fundaţia Vodafone România prin programul „Connecting for Good”, a înregistrat peste 5.700 de apeluri, dintre care 1.423 sunt apelanţi unici, proveniţi din toate regiunile ţării.

Cu ocazia împlinirii unui an de la lansarea proiectului, Fundaţia Principesa Margareta a României lansează studiul „Analiza aspectelor sociale ale vârstnicilor din România”. Acesta are la bază declaraţiile şi mărturiile beneficiarilor programului Telefonului Vârstnicului. Documentul oferă o imagine de ansamblu asupra situaţiei persoanelor de vârsta a treia din România şi propune mijloace de intervenţie care să răspundă nevoilor seniorilor, având, totodată, în vedere ameliorarea calităţii vieţii acestora, se arată într-un comunicat de presă remis redacţiei.

Datele studiului au fost colectate în ultimele zece luni prin intermediul serviciului gratuit Telefonul Vârstnicului şi reflectă în întregime declaraţiile celor 1.423 de apelanţi din toată ţara care au răspuns unui interviu telefonic semistructurat.

Dintre cei 1.423 de apelanţi unici ai programului, 61% sunt femei, iar 31% bărbaţi. În ceea ce priveşte mediul de viaţă, 38 % provin din mediul rural sau oraşe mici, 29% din oraşe mari, iar alte 29% din Bucureşti (391 de apelanţi). Vârsta apelanţilor diferă, cei mai numeroşi se încadrează în palierul 70-80 de ani (91%), iar situaţia locativă arată că peste 55% dintre ei locuiesc singuri. După Bucureşti (391 de apelanţi), cele mai multe solicitări au venit din Muntenia (262) şi Moldova (255).

Telefonul Vârstnicului oferă gratuit şi confidenţial informaţii de interes general, sfaturi sau îndrumare către resursele necesare vârstnicilor, semnalează abuzuri şi alină singurătatea prin conversaţii cu asistenţii sociali care preiau apelurile. Statistic, 46% dintre apelanţii la 0800 460 001 au solicitat informaţii de ordin general, 13% au solicitat sprijin financiar, iar 8% au solicitat informaţii despre servicii de îngrijire la domiciliu. De observat este faptul că 16% dintre vârstnici au solicitat serviciul de reapelare, mărturisind că se simt foarte singuri. Studiul prezintă o imagine amplă asupra acestor aspecte, cu date statistice, precum şi cu menţionarea zonelor din care provin cazurile.

Dintre problemele întâlnite în rândul vârstnicilor, cea a abuzurilor a fost des identificată în cadrul celor zece luni de activitate curentă a liniei de ajutor. 17 sesizări ale unor situaţii de abuz asupra vârstnicilor şi 94 de solicitări de consiliere juridică pe diferite teme, cele mai frecvente pentru situaţii în care vârstnicii au rămas fără locuinţă, au fost semnalate la Telefonul Vârstnicului. În funcţie de obiectul lor, cazurile de abuz au fost redirecţionate astfel: 28% spre ONG-uri, 27% spre DGASPC-uri (Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului), 24% spre linii de ajutor specializate, 14% spre primării şi 7% spre puncte ale poliţiei locale.

telefonul varstnicului 01

Telefonul Vârstnicului a dezvoltat şi activat o reţea de actori implicaţi în asistenţa vârstnicilor care este formată din 425 de organizaţii: instituţii publice, ONG-uri şi furnizori de servicii. Această reţea oferă soluţii practice la nivel naţional, prin redirecţionări punctuale ale solicitărilor spre resurse existente în comunităţile locale.

Telefonul Vârstnicului poate fi apelat gratuit de luni până vineri, între orele 8 şi 20, la numărul 0800 460 001.

Website oficial: http://www.telefonulvarstnicului.ro
Email: telefonulvarstnicului@principesa.ro
Facebook: www.facebook.com/TelefonulVarstnicului

raport final mic

 

 

Comentarii

WORDPRESS: 0