IPJ Neamț: Cum se eliberează adeverințele de integritate comportamentală

IPJ Neamț: Cum se eliberează adeverințele de integritate comportamentală

 

La începutul lunii iulie a acestui an, a intrat în vigoare Legea privind Registrul național automatizat cu privire la persoanele care au comis infracțiuni sexuale – registru organizat de Ministerul Afacerilor Interne, ținut de structurile specializate ale unităților Poliției Române. Până la data de 12 septembrie, la nivelul județului Neamț au fost depuse peste 400 de cereri din care să rezulte dacă persoana verificată a săvârșit sau nu infracțiuni ce fac obiectul acestui Registru, informează IPJ Neamț.

În județul Neamț, persoana fizică poate obține propriul certificat de integritate comportamentală în aceleași condiții în care poate obține certificatul de cazier judiciar, respectiv de la toate sediile polițiilor municipale și orășenești, astfel:

– Reședința Inspectoratului de Poliție al județului Neamț:  Luni – Vineri: între orele 09.00 – 11.00;

– Poliția municipiului Piatra Neamț: Luni – Vineri: între orele 09.00 – 11.00;

– Poliția municipiului Roman: Luni – Joi: între orele 08.30 – 10.30 și 14.00 – 16.00, Vineri: între orele 08.30 – 10.30;

– Poliția orașului Tîrgu Neamț: Luni – Joi: între orele 08.30 – 10.00 și 13.00 – 15.00, Vineri: între orele 08.30 – 10.30;

– Poliția orașului Bicaz: Luni – Vineri: între orele 09.00 – 11.00;

– Poliția orașului Roznov: Luni – Vineri: între orele 09.00 – 11.00.

Certificatul de integritate comportamentală nu se substituie certificatului de cazier judiciar. Adeverința, cât și celelalte documente prevăzute în Legea nr. 118/2019 (certificatul de integritate comportamentală, copia de pe Registru, extrasul din Registru) au valabilitate de 6 luni, similar certificatului de cazier judiciar.

Entitățile prevăzute în lege solicită certificatul de integritate în condițiile stipulate în legislația proprie/procedurile interne de lucru. Așadar, legea nu instituie obligativitatea solicitării certificatului de integritate comportamentală, copiei de pe Registru, a extrasului din Registru, respectiv a adeverințelor, din 6 în 6 luni.

„Menționăm că, deși termenul de operaționalizare a Registrului este sfârșitul anului 2020, Poliția Română poate elibera astfel de documente, prin structurile de cazier, la cererea persoanelor fizice interesate sau a entităților prevăzute de lege. De asemenea, până la operaționalizare, aceste documente se eliberează la ghișeele aflate în sediile inspectoratelor de poliție județene, de la locul de naștere sau de domiciliu”, informează IPJ Neamț.

 

 

 


COMENTARII

WORDPRESS: 0