Prima paginăPolitica

„Investiţiile nu trebuie să aibă culoare politică”

Dimensiune text

Afirmaţia a fost făcută de către ministrul Transporturilor, Dan Șova, care a fost prezent, vineri, la Roman, pentru a prezenta proiectele celor două autostrăzi care vor trece prin judeţul Neamţ, respectiv Bacău – Paşcani şi Iaşi – Târgu Mureş.

Ministrul Transporturilor, Dan Șova, a fost prezent, vineri, la Roman, în ultima zi de campanie electorală pentru alegerile europarlamentare, pentru a prezenta romaşcanilor proiectele Ministerului Transporturilor pentru judeţul Neamţ din perioada următoare, care conţin două puncte importante – autostrăzile Bacău – Paşcani şi Iaşi – Târgu Mureş, care vor trece prin judeţul Neamţ şi foarte aproape de Roman.

Ministrul a susţinut, cu această ocazie, o conferinţă de presă, la care au participat senatorul Ioan Chelaru, preşedintele interimar al PSD Roman, şi Alexandru Rotaru, candidat la alegerile europarlamentare.

„Din păcate, din 1990 încoace, Moldova, din punctul de vedere al infrastructurii rutiere mari, a fost în afara preocupărilor guvernanţilor. După ce, în toată perioada de alocare 2007-2013, au fost cheltuiţi bani în coridorul patru şi în Transilvania, cred că, acum, pentru perioada 2014-2020, a venit şi rândul Moldovei, şi vom face o serie de proiecte integrate. Ne dorim ca, până în 2018, când vom sărbători 100 de ani de stat naţional, să avem cele trei provincii ale ţării unite de autostrăzi. Am găsit fondurile pentru perioada 2014 – 2020, să facem şi autostrada Sibiu – Braşov, dar şi Braşov-Bacău. De asemenea, vom uni Transilvania cu Țara Românească, nu numai prin Sibiu – Piteşti, ci şi prin Braşov – Comarnic. De asemenea, se va da drumul şi la autostrada Iaşi – Târgu Mureş, şi la întreg coridorul nouă, de la Ploieşti până sus, la Siret. Ceea ce este important pentru judeţul Neamţ este că, acum, prin noile proiecte, va avea două autostrăzi care vor trece pe aici. Mă refer întâi la coridorul nouă, care vine pe zona Bacău – Paşcani, şi apoi urcă spre Suceava şi Siret, autostrada urmând să treacă la cinci, şase kilometri de Roman. Proiectul pentru studiul de fezabilitate al autostrăzii a apărut deja pe Sistemul Electronic de Achiziţii Publice (SEAP), cu termen de 16 iunie de depunere a ofertelor de către societăţile interesate să realizeze studiul de fezabilitate. Sunt 5,5 milioane de euro alocaţi pentru aceste studii de fezabilitate. De asemenea, vorbim de autostrada Ungheni – Iaşi – Paşcani – Tîrgu Neamţ, cea care se va duce prin Târgu Mureş, prin Topliţa. Pentru tronsonul Ungheni –  Iaşi – Târgu Mureş se urcă astăzi, 23 mai, proiectul pe SEAP, deci se poate verifica acolo studiul de fezabilitate. De asemenea, în discuţiile pe care le-am avut cu directorul Regionalei Iaşi, am luat decizia să finalizăm, în decursul acestui an şi anul viitor, covorul asfaltic pe drumul naţional Roman – Piatra Neamţ, iar pe programul finanţat de Banca Europeană de Investiţii avem reabilitarea podului de la Bicaz, care va primi finanţare de luna viitoare. După terminarea studiului de fezabilitate pentru autostrăzi, care are patru luni de realizare, spre sfârşitul anului şi începutul anului viitor vom trece la organizarea licitaţiilor de lucrări. E singurul judeţ din România unde pot să spun că, fiind originar, după familia tatălui, din Piatra Neamţ, îmi doresc foarte mult să se realizeze toate aceste lucrări”, a afirmat ministrul Dan Șova.

Referitor la ce se va întâmpla cu nemţenii care au terenuri în zonele pe unde vor trece cele două autostrăzi, ministrul Transporturilor a explicat cum se va face acţiunea de expropriere. „Inginerii vor stabili care este coridorul autostrăzii. De-a lungul acestuia se vor face exproprieri pe 70 de metri lăţime. Toate terenurile care intră în acel perimetru vor fi expropriate şi toţi proprietarii vor primi despăgubiri din partea statului român. Cine va fi nemulţumit de preţul primit va putea acţiona statul în instanţă. Astăzi, dacă cineva vrea să piardă bani, poate să cumpere teren în zona unde se va face o autostradă. Va vedea că statul îi va da mult mai puţini bani la expropriere faţă de cât a dat el atunci când l-a cumpărat. Valoarea terenului se stabileşte de către Ministerul de Finanţe. Actualmente, preţurile sunt foarte mici faţă de ce se dădea în trecut. În anii 1990 se dădea 400 de dolari pe metru pătrat. Astăzi, se dau doar doi euro pe metru pătrat”, a spus ministrul Șova.

„Exista ideea că Romanul, şi Neamţul, sunt ocolite, şi nimeni nu face investiţii. Ideea că vom avea în Neamţ două autostrăzi, după ce nu am avut niciodată – ceea ce înseamnă şi infrastuctură zonală -, mi se pare salutară şi nu pot decât să îi mulţumesc domnului ministru”, a afirmat senatorul Ioan Chelaru.

sova 02„PSD, rezultat peste 40% la alegerile europarlamentare”

La final de campanie electorală, atât preşedintele interimar al PSD Roman, cât şi candidatul PSD la euroalegeri din Roman, Alexandru Rotaru, se declară mulţumiţi de modul în care a decurs campania şi se aşteaptă la obţinerea unui scor de peste 40%. „A fost o campanie relativ liniştită, am constatat că toate partidele politice au încercat să îşi prezinte candidaţii şi ideile şi chiar am observat, pe ici, pe colo, mici proiecte. Cred că municipiul Roman a fost deosebit, întrucât, având un candidat pe listă din Roman – de altfel, cel mai tânăr candidat de pe listele PSD -, domnul inginer Alexandru Rotaru, şi noi, ca partid, şi echipa de campanie a încercat, şi prin media, şi direct, să exprime punctele de vedere pe care noi, socialiştii, le vedem, şi pentru viitor, şi ca program al Parlamentului European. Desigur, ideea pe care o avem este ca acest grup, al socialiştilor, din Parlamentul European, să fie cel mai numeros şi să aleagă noul preşedinte, care să fie de la socialişti. Mobilizarea la PSD a constat în aducerea electoratului la urne. Știm că alţii au dat spectacole, au dat mese seară de seară, dar nu cred că romaşcanii au nevoie de un blid de mâncare, indiferent de la ce partid vine, pentru a veni la vot”, a declarat senatorul Ioan Chelaru, preşedintele interimar al PSD Roman.

„Alianţa PSD-UNPR-PC a făcut o campanie susţinută în întreaga ţară. Am convingerea că rezultatul va fi, la nivel naţional, peste 40%. Este foarte important pentru noi să trimitem 15 europarlamentari în Parlamentul European. Prezenţa a cinci parlamentari suplimentari din partea României poate reprezenta un număr care să decidă, la modul propriu, viitorul preşedinte al Comisiei Europene, în persoana lui Martin Schultz”, a declarat ministrul Dan Șova.

„A fost o campanie frumoasă şi constructivă. Am ajuns în peste 45 de comune şi cele patru oraşe ale judeţului Neamţ. M-am întâlnit cu tot felul de persoane, le-am ascultat problemele, supărările, am primit şi critici, şi felicitări şi am ieşit în întâmpinarea lor cu un mesaj pe care l-am considerat bun pentru fiecare locuitor din judeţul Neamţ. Acesta a fost că dorinţele, planurile lor vor fi planurile mele în Parlamentul European. În 25 mai, datorită dumneavoastră, România va fi puternică în Europa, pe 25 mai fiţi mândri că sunteţi români! Vă aşteptăm la vot!”, a fost mesajul transmis alegătorilor de către candidatul la europarlamentare Alexandru Rotaru.

„Investiţiile nu au culoare politică”

Ministrul Șova a prezentat romaşcanilor care au fost realizările ministerului pe care îl conduce de când este actuala guvernare, în comparaţie cu cele ale fostei guvernări. „Vreau să ştiţi că, din punctul nostru de vedere, toate investiţiile care se fac în România nu au şi nu trebuie să aibă culoare politică. De când am venit la guvernare, din 2 mai 2012, investiţiile în întreaga ţară nu au ţinut cont de votul dat de una sau alta din regiunile ţării. Din cele peste 3.300 de localităţi care au primărie în România, alianţa noastră deţine peste 1.300, însă acum există mai puţin de 100 de comune care nu au cel puţin un program finaţat de la buget, şi asta pentru că nu au depus niciun proiect, fie prin Programul Naţional de Dezvoltare Rurală sau prin Programul Operaţional Regional. Acest lucru arată că administraţia Ponta s-a orientat pentru a dezvolta durabil şi egal orice localitate a ţării. În 16 luni, din ianuarie 2013 până în aprilie 2014, am dus absorbţia fondurilor europene de la 7% la 40%, băgând în economia naţională, bani de la Comisia Europeană, peste cinci miliarde de euro, ceea ce reprezintă o performanţă semnificativă. La Ministerul Transporturilor, în perioada 1 ianurie 2007 – 31 decembrie 2012, totalul sumelor absorbite de către toţi miniştrii Transporturilor au fost de 430 milioane de euro. În anul 2013, am absorbit singur 569 de milioane de euro, făcând absorbţie de 148%, demonstrând, practic, că se poate şi că numai dezinteresul şi incompetenţa au stat la baza neabsorbţiei de fonduri europene. Până la sfârşitul anului 2015, probabil că vor mai intra în economia românească nouă sau zece miliarde de euro bani europeni şi o să ducem absorbţia de fonduri europene la peste 90%, cel puţin în domeniul transporturilor”, a susţinut ministrul Dan Șova.

Referitor la faptul că, în Roman, Partidul Mişcarea Populară, din ale cărui rânduri face parte şi deputatul Elena Udrea, reprezintă un contracandidat semnificativ pentru PSD, ministrul Transporturilor a afirmat că are încredere că alegătorii vor vota în funcţie de realizările fiecărui partid. „Știu că aici, la Roman, o aveţi pe doamna deputat Elena Udrea. Atâta timp cât a făcut parte dintr-un Guvern care a absorbit pentru România 7% din fondurile europene, care a comis o mulţime de fraude la Ministerul Dezvoltării Regionale şi a lăsat moştenire cinci programe operaţionale sectoriale suspendate şi 3,2 miliarde de euro necheltuiţi la Ministerul Transporturilor, dacă aş fi fost în locul ei, nici nu aş fi depus listă de candidaţi la Parlamentul European. Însă bunul simţ nu este cel care ghidează activitatea politică a doamnei Elena Udrea sau a domnului Traian Băsescu, aşa că singurul lucru care ne rămâne este că să spunem oamenilor că cele cinci miliarde de euro puteau fi absorbite de România şi în 2009, şi în 2010, şi, dacă asta se întâmpla, nu mai trebuia să scadă pensiile, crescut TVA-ul sau alte lucruri neplăcute. Am convingerea că rezultatul alegerilor din 25 mai va fi unul pe măsura situaţiei din România”, a spus ministrul Dan Șova.

„USL trăieşte!”

„USL este o idee, este strigătul de luptă al unei ţări disperate împotriva unui regim care a terminat-o timp de zece ani, împotriva regimului Băsescu. Dincolo de o alianţă politică, este un simbol, o idee care s-a născut în mintea şi în sufletul oamenilor care nu au mai suportat ce se întâmplă în România. Această idee nu se înregistrează şi nu se radiază la tribunal. Ea se naşte odată cu oamenii şi moare odată cu ei, cu cei în mintea şi în sufletul cărora s-a născut. Noi suntem vii, majoritatea şi foarte tineri şi vă garantez că vom rămâne şi vom insista pe această ideea a USL până ne vom asigura că regimul Băsescu dispare definitiv. Cu siguranţă, USL trăieşte. Că va continua să existe cu sau fără liberali, este o altă discuţie. Cred că, după duşul rece pe care îl va primi PNL pe 25 mai, conducerea partidului va trebui să accepte că USL, ca cel mai de succes proiect politic postdecembrist în România, este soluţia pentru guvernare, şi acest lucru s-a demonstrat în toate proiectele. Eu cred că PNL, cu sau fără Antonescu sau Johannis, va reveni alături de construcţia politică care a consacrat lupta împotriva regimului Băsescu”, a declarat ministrul Șova.

Referitor la moţiunea de cenzură depusă de PNL, senatorul Ioan Chelaru a spus că PNL a făcut acest lucru pentru imagine. Ea se va dezbate luni, la ora 16.00, într-o şedinţă a camerelor reunite, însă PNL nu are nici jumătate din numărul de voturi care este necesar pentru trecerea unei moţiuni.

COMENTARII

WORDPRESS: 0