Inspectorii OPC au dat amenzi de 1.651.750 de lei într-un an

Dimensiune text

Din valoarea totală a amenzilor aplicate pentru diferite nereguli descoperite la agenţii economici din judeţ, inspectorii de la Protecţia Consumatorului Neamţ au încasat, efectiv, numai 388.650 de lei.

Pe parcursul anului trecut, pentru a se asigura că drepturile consumatorilor sunt respectate, comisarii din cadrul Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorului Neamţ (CJPC) au desfăşurat 2.602 acţiuni.

„Pentru nerespectarea prevederilor legale de către operatorii economici verificaţi, în 1.893 cazuri au fost întocmite procese verbale de constatare a contravenţiei, prin care au fost aplicate sancţiuni pecuniare în valoare de 1.651.750 de lei, cu încasarea operativă a valorii totale de 388.650 de lei”, a declarat Natalia Hruşcă, comisar şef adjunct al CJPC Neamţ.

Odată cu aplicarea sancţiunilor, au fost dispuse şi măsuri complementare de oprire temporară până la remedierea deficienţelor sau oprire definitivă de la comercializare (pentru produsele şi serviciile cu neconformităţi), astfel încât să se asigure limitarea prejudicierii consumatorilor. Valoarea mărfurilor neconforme identificate de comisarii CJPC Neamţ şi oprite definitiv de la comercializare a fost de 52.281,72 de lei, din care produse în valoare de 10.418,75 de lei au fost distruse.

Potrivit raportului anual întocmit de CJPC Neamţ, o altă latură a activităţii desfăşurate are la bază sesizările şi reclamaţiile pe care cetăţenii le depun. CJPC Neamţ a primit şi înregistrat, în anul 2015, 1.043 sesizări şi reclamaţii, dintre care 73 făceau referire la produse alimentare, 326 la produse nealimentare şi 644 la prestări de servicii.

„Consumatorii nemulţumiţi reclamă nerespectarea prevederilor legale la produse şi servicii din toate domeniile – alimentare, utilităţi, telefonie, transport, îmbunătăţire condiţii de locuit, poştă şi comunicaţii, transport, îmbrăcăminte şi încălţăminte. Cetăţenii reclamă chiar şi aspecte care excedează sferei de competenţă atribuite de lege instituţiei noastre – din domeniul medical-sanitar, din domeniul activităţii primăriilor, pensionare, contracte de muncă. În această situaţie, fie sunt consiliaţi către care instituţie să se îndrepte, fie sunt înregistrate şi redirecţionate, după caz”, a afirmat Natalia Hruşcă.

La finalul anului 2015, CJPC Neamţ a înregistrat 1.013 sesizări şi reclamaţii închise, dintre care 60% cu soluţionare pozitivă, 8,5% au fost redirecţionate către alte instituţii, 20,5% au avut soluţionare nefavorabilă, iar 10,95% au fost clasate sau retrase (din lipsa documentelor doveditoare).



COMENTARII

WORDPRESS: 0