Prima paginăEconomie

Inspectorii de muncă, în control la firmele din Neamț care au angajaţi străini

Inspectorii de muncă, în control la firmele din Neamț care au angajaţi străini

Dimensiune text

 

În perioada 14 – 18 noiembrie, Inspectoratul Teritorial de Muncă (ITM) Neamț a desfășurat verificări în cadrul campaniei naţionale privind verificarea modului în care angajatorii români respectă prevederile legale referitoare la legislaţia muncii şi la regimul juridic aplicabil străinilor pe teritoriul României, conform prevederilor OG nr. 25/2014 privind încadrarea în muncă şi detaşarea străinilor pe teritoriul României şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative privind regimul străinilor în România, informează ITM Neamț.

Obiectivele acţiunilor de control au fost:
– identificarea şi combaterea muncii nedeclarate a străinilor pe piaţa muncii din România;
– identificarea angajatorilor care utilizează cetăţeni non-UE în activităţi lucrative;
– identificarea angajatorilor români care primesc la muncă pe teritoriul României un lucrător străin non-UE detaşat;
– garantarea în plată a salariului de bază minim brut pe ţară;
– verificarea respectării prevederilor privind timpul de muncă şi timpul de odihnă;
– creşterea gradului de conştientizare a angajatorilor români pentru necesitatea respectării prevederilor legale privind angajarea străinilor;
– diminuarea consecinţelor sociale şi economice negative care derivă din nerespectarea regimului străinilor pe teritoriul României;
– eliminarea neconformităţilor constatate prin dispunerea de măsuri obligatorii de intrare în legalitate.

Au fost controlaţi 23 de angajatori, care, la data controlului, aveau înregistraţi în total 104 salariaţi străini. Inspectorii de muncă au dispus 16 măsuri de remediere.

Cu prilejul verificărilor efectuate, la un angajator s-a constatat lipsa avizului de angajare, acesta fiind sancţionat cu avertisment contravenţional pentru nerespectarea prevederilor articolului 33, alineatul 1, din OG nr.25/2014, modificată şi completată.

Inspectorii de muncă au constatat şi alte deficienţe în domeniul relaţiilor de muncă privind:
– întocmirea dosarelor de personal;
– angajatorii nu păstrează la locul de muncă un exemplar din contractul individual de muncă;
– nu este realizată evidenţa orelor lucrate zilnic de fiecare salariat,cu evidenţierea orelor de începere şi de sfârşit a programului de lucru, iar un angajator a fost sancţionat cu amendă de 1500 lei pentru încălcarea prevederilor articolului 119 din Legea nr. 53/2003, modificată şi completată, republicată;
– angajatorul nu face dovada plăţii drepturilor salariale;
– angajatorul nu face dovada compensării orelor lucrate suplimentar cu ore libere plătite;
– nu sunt comunicate foştilor salariaţi deciziile de încetare a contractului individual de muncă;
– angajatorul nu face dovada acordării concediului de odihnă pentru salariaţii plecaţi din unitate în anii 2018 şi 2019.

 

 



COMENTARII

WORDPRESS: 0