Prima paginăSocial

Înainte să piardă majoritatea, PNL face „curățenie” în Primărie

Înainte să piardă majoritatea, PNL face „curățenie” în Primărie

Dimensiune text

 

Săptămâna viitoare se anunță momentul în care primarul și cei 21 de consilieri locali aleși la alegerile locale din luna septembrie își vor prelua mandatele pentru următorii patru ani. Până la învestitură, actuala conducere a administrației publice locale a convocat două ședințe de Consiliu Local pentru a trece câteva proiecte. „Graba” este aceea că, după învestitură, PNL nu va mai deține majoritatea în Consiliu Local și este de preferat ca aceste ultime decizii să se ia repede și sigur.

O primă ședință, de îndată, a avut loc miercuri, 14 octombrie. Următoarea este programată pentru ziua de luni, 19 octombrie. Printre deciziile pe care le vor lua consilierii încă în funcție se numără cea legată de modificarea organigramei și statului de funcții ale Direcției de Asistență Socială (DAS) a municipiului Roman. Astfel, conform proiectului de hotărâre, consilierii vor dezbate: „înfiinţarea, în subordinea directorului executiv, a unui post de funcţie publică de conducere de director executiv adjunct”. Până acum, DAS era condusă de un director, iar după vot va avea și un director adjunct, care va avea în atribuții coordonarea activităților centrelor sociale: Casa Pâinii (cantina socială), Casa Bunicilor, Casa Copiilor, Casa Fluturașilor (creșa Smirodava) și Casa Speranței (adăpostul de noapte).

Un alt proiect de hotărâre va produce unele modificări în organigrama Primăriei. Cea mai importantă vizează atribuțiile viitorului viceprimar. În ultimele două mandate, viceprimarul avea în subordine: Direcția de Asistență Socială, Direcția de Taxe și Impozite Locale, Direcția de Urbanism și CSM. Conform proiectului ce va fi dezbătut luni, CSM iese din subordinea viceprimarului și va fi coordonat direct de primar. De asemenea, se mai propune înființarea unui post de director adjunct la Direcția Servicii Edilitare, se înființează Biroul eficiență energetică, ce va fi condus de un șef, și se reînființează Serviciul managementul al proiectelor, care până acum era un compartiment în subordinea Serviciului achiziții publice.

O schimbare privește și Biblioteca Municipală „George Radu Melidon”, care devine din serviciu – direcție a Primăriei: „se reorganizează Biblioteca municipală Roman ca structură de direcție, în conformitate cu prevederile Legii nr.334/2002, republicată – Legea bibliotecilor, cu modificările și completările ulterioare și se transformă postul ocupat contractual ocupat de șef secție II, în post ocupat de director II”. Dintr-o eroare probabil tehnică, pe anexa 10 ce însoțește proiectul de hotărâre, Biblioteca apare tot ca serviciu. Aceasta va rămâne sub directa coordonare a secretarului municipiului.

Un alt proiect de hotărâre interesant, pentru care PNL are acum majoritatea necesară ca să-l treacă, privește vânzarea, prin negociere directă, a unor terenuri. Lista și beneficiarii pot fi consultați aici: https://primariaroman.ro/wp-content/uploads/2020/10/004-aprobare-vanzare-imobile_compressed.pdf.

Săptămâna viitoare vor fi învestiți în funcție primarul Leonard Achiriloaei și cei 21 de consilieri locali – opt PNL, șase PSD, patru USR, 2 IPM și unul de la Pro România. Primăria municipiului Roman poate funcționa și fără a fi ales un viceprimar la ședința de învestitură. Ulterior, viceprimarul va fi ales din rândul consilierilor locali, cu votul majorității. Când va prelua funcția de secund al Primăriei, acesta va prelua atribuțiile stabilite de consilierii din celălalt mandat.

 

 

COMENTARII

WORDPRESS: 0